advarsel: måske på kanten af off- topic *s~
Fra : onix

Dato : 21-02-05 15:49

Hej NG

Jeg er meget lysfølsom, såvel dag, middag, aften og overvejer at købe et par
nye solbriller og falds så over FDM's som jeg har sat ind nedenunder.

Her i bilgruppen vil jeg høre om nogle af Jer har erfaringer med dem ?
Erfaringer modtages gerne!

Køresolbrillen

Den unikke BARITO køresolbrille fanger det ultraviolette lys og
sorterer skygger fra. Køresolbrillen kan derfor anvendes både dag og nat.
Fabrikken, der fremstiller BARITO-solbrillen, har verdenspatent på
teknologien.
Køresolbrillen sælges i Danmark udelukkende hos FDM.

307 - Køresolbrillen
Normal pris: kr. 398,00
FDM Pris: kr. 298,00

Fra : Leonard

Dato : 21-02-05 16:14

"onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> wrote:

>Køresolbrillen sælges i Danmark udelukkende hos FDM.
> 307 - Køresolbrillen
> Normal pris: kr. 398,00
> FDM Pris: kr. 298,00

Hvis det kun kan købes hos FDM, hvordan kan der så være en normalpris
og en FDMpris?

--
Leonard

Fra : John Sahl

Dato : 21-02-05 16:19

Leonard wrote:
> Hvis det kun kan købes hos FDM, hvordan kan der så være en normalpris
> og en FDMpris?

En for medlemmer og en for ikke-medlemmer?

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 22-02-05 01:16

> Jeg er meget lysfølsom, såvel dag, middag, aften og overvejer at købe et
> par
> nye solbriller og falds så over FDM's som jeg har sat ind nedenunder.

Jeg har hørt noget om at solbriller af ægte glas skulle virke meget bedre
end solbriller af plastikglas. Jeg har dog ikke haft lejlighed til at
afprøve påstanden. Men jeg har set en kampagne hvor en brillebutik lånte
glas-solbriller ud i et par timer, så folk selv kunne bedømme det. Prøv og
hør i en butik.

Mvh

Emil

Fra : TomCK

Dato : 22-02-05 08:36

"onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> wrote in message
> Hej NG
>
> Jeg er meget lysfølsom, såvel dag, middag, aften og overvejer at købe et
par
> nye solbriller og falds så over FDM's som jeg har sat ind nedenunder.

Hej,
Jeg er også "lyssky", og både konen og jeg købte et par FDM-briller i
efteråret. Og umiddelbart er der færre og mindre generende reflekser end i
mine gamle solbriller, som også lå i den halvdyre ende. Farvetonen er
behagelig, men det er nok forskelligt, hvad man kan li'.
Brillerne er med plastikstænger, og derfor kan stellet ikke justeres/bøjes,
hvilket med min aparte hovedfacon gør, at de ikke sidder helt optimalt. Min
største anke er dog, at brillens buede facon gør, at den fylder en hel masse
når den er klappet sammen, og derfor kan jeg ikke lige have dem i
brystlommen eller inderlommen. Og så leveres de ikke med et lækkert hylster,
men kun med en tarvelig stofpose.
Mit umiddelbare bud er derfor, at du til samme pris kan købe et par lige så
gode solbriller i en brillebutik, hvor du også kan få hjælp til dit valg.

mvh
TomCK

Fra : Henrik B.

Dato : 22-02-05 11:44

"onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg er meget lysfølsom, såvel dag, middag, aften og overvejer at købe et
> par
> nye solbriller og falds så over FDM's som jeg har sat ind nedenunder.

Køb et par RayBan med indbygget kontrastfilter og de grønne glas, så er du
godt kørende.

M.v.h.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-03-05 21:55

On Mon, 21 Feb 2005 15:48:50 +0100, "onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> wrote:

> [...]
>teknologien.
> Køresolbrillen sælges i Danmark udelukkende hos FDM.

Nu kan jeg så desværre i nøjes med alm solbriller. Men mine
røgindfarvede solbriller med styrke er indtil videre dem jeg har haft
det bedst med når at jeg kører bil. kan mere eller mindre stirre direkte
ind i solen uden at det gør ondt eller generer mine øjne. Men de koster
så også "næsten" 10 gange så meget som FDM's standard solbrille.
Flemming Jacobsen