Hvor langt ned i Tyskland ....
Fra : phk

Dato : 21-02-05 12:09

Hvor langt ned i Tyskland kan I fastholde P3/P4?

Bemærk - der er (mig bekendt) forskel på senderstyrken på de 2.

--
Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-02-05 12:40

phk skrev:

> Hvor langt ned i Tyskland kan I fastholde P3/P4?
>
> Bemærk - der er (mig bekendt) forskel på senderstyrken på de 2.

For P4 (P3 har jeg aldrig brugt at lytte til dernede):

Er din radio rigtig god kan du fange P4 nede nord for Hamburg (140 km
fra grænsen).

Men det mest normale er at fange P4 et sted mellem Neumünster (110 km)
og Rendsburg (60 km).

Dette er vel at mærke når man kører. Holder man stille kan man godt
fange stationen længere væk.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : phk

Dato : 21-02-05 13:11

> Men det mest normale er at fange P4 et sted mellem Neumünster (110 km) og
> Rendsburg (60 km).

Som du skriver - jeg har kunnet høre P4 140 km nede i min gamle bil med min
gamle radioer. Men den nye vil bare ikke. Nu er jeg kommet i tanke om at der
er byttet rundt på mine antenner - jeg har en rudeantenne og en tagantenne.
En af dem bliver af radioen betragtet som hovedantenne, og hvis mekanikeren
på et eller andet tidspunkt har byttet rundt på de to ...

I dag kan jeg høre ned til omkring 65 km stenen, jeg håber (så) det er på
rudeantennen :)

> Dette er vel at mærke når man kører. Holder man stille kan man godt fange
> stationen længere væk.

Hvis man holder rigtigt ;)

På et tidspunkt får jeg 2 antenner på taget - så vil jeg nok få bedre
signal. Men nu har jeg byttet rundt på ledningerne i radioen, så vil det
vise sig om det giver resultater ...