dæk/fælge størrelser mondeo
Fra : ct

Dato : 21-02-05 11:23

Damn det er da forvirrende ......

Hvordan finder jeg ud af hvilke størrelser dæk+fælge der passer på min bil?
Vil have nye sommerhjul og kan i manualen se at de beskriver op til
205/50R16, men jeg har set mondeo' er med 17" ?

Hvad med indpresningsdybe, hvordan er det med den? Har kigget på
http://www.wheelmachine2000.de/ men der spørges efter typenummeret på bilen
(B4y, B5y, Bap.....) - de numre kan jeg ikke finde i mine papirer....

Min bil er en Mondeo 2.0 st.car fra 97...

claus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-02-05 11:28

ct wrote:
> [...]
> min bil? Vil have nye sommerhjul og kan i manualen se at de beskriver
> op til 205/50R16, men jeg har set mondeo' er med 17" ?

Så, så skla du bruge fx 205/45-17

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 21-02-05 13:01

"ct" <claus@fjerndette-kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bilen (B4y, B5y, Bap.....) - de numre kan jeg ikke finde i mine
> papirer....
>
> Min bil er en Mondeo 2.0 st.car fra 97...

Hej
På dette link http://www.biltorvet.dk/ nederst på siden, indtaster du bilens
indregistreringsnummer, så kan du finde alt!

Hilsen Henning