Service - autoriseret forhandler eller ej ~
Fra : Kasper Skjødt Nielse~

Dato : 21-02-05 08:48

Hej

Jeg er lidt i tvivl om jeg bør køre til en autoriseret forhandler eller
ej til mit serviceeftersyn.

Hvor gammel skal en bil normalt være før det ikek "kan betale sig"?
Alder / km tal ?

Jeg har en Mazda MPV fra 2000 der snart skal have sit 115.000 km
eftersyn....vil det være spild at køre den til en Mazda forhandler,
eller vil det se "pænest ud" ?

Den har indtil nu haft alle sine eftersyn hos Mazda.

Fra : C. Caspersen

Dato : 21-02-05 11:02

"Kasper Skjødt Nielsen" <ksn@smsweb.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er lidt i tvivl om jeg bør køre til en autoriseret forhandler eller
> ej til mit serviceeftersyn.

Med så "gammel" en bil uden fabriksgaranti ville jeg ikke ofre merprisen.
Husk, at selv om der havde været fabriksgaranti, er der ikke længere krav
om, at en aut. forhandler skal lave eftersynet.

Har selv solgt biler, som har fået lavet service på autoriseret værksted i
garantiperioden og efterfølgende hos perlegrusmekanikeren. Ingen har sat
spørgsmålstegn ved det.

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-05 11:14

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

| Har selv solgt biler, som har fået lavet service på autoriseret værksted i
| garantiperioden og efterfølgende hos perlegrusmekanikeren. Ingen har sat
| spørgsmålstegn ved det.

Jo ældre bilen bliver, jo lettere er det at se om den er blevet godt behl.,
løbende vedligeholdt, og ikke bare når den tilfældigvis "så" et værksted.