/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
UPDATA til VR6 konkurrenter
Fra : Tobias Larsen


Dato : 21-02-05 08:31

Jeg har nu kigget lidt videre end VR6 og har fundet et par nye modeller der
kunne være interessante.
Jeg har overvejet Mitsubishi Galant 2.0 GTI men har fået at vide den er
sindsygt dyr i stumper. JEg har så kigget lidt på Mazda 626 2.5 V6 og ar
fundet denne:
http://www.bilbasen.dk/biler/Forhandlere/showcarbilleder.asp?id=257705018&page=1
Men er det en nitte eller kan jeg springe på sådan en uden at brænde
nallerne?
Til sidst, er der andre slæder jeg bør overveje til max en 60.000 men
rimelig power?

Tobias Larsen



 
 
Frank (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 21-02-05 08:45


"Tobias Larsen" <Ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:42198e1a$0$29285$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har nu kigget lidt videre end VR6 og har fundet et par nye modeller
> der
> kunne være interessante.
> Jeg har overvejet Mitsubishi Galant 2.0 GTI men har fået at vide den er
> sindsygt dyr i stumper. JEg har så kigget lidt på Mazda 626 2.5 V6 og ar
> fundet denne:
> http://www.bilbasen.dk/biler/Forhandlere/showcarbilleder.asp?id=257705018&page=1
> Men er det en nitte eller kan jeg springe på sådan en uden at brænde
> nallerne?
> Til sidst, er der andre slæder jeg bør overveje til max en 60.000 men
> rimelig power?
>
> Tobias Larsen
>

Hej
Jeg kører selv i Mazda 626-V6 og den volder mig ikke de store problemer.
Fidusen ved den er, at den har næsten alle sliddele fælles med en almindelig
2.0 Mazda, så det er kun hvis det er noget motormæssigt det koster ekstra.
Den har en svaghed med en knastakselføler som kan ryge sig en tur og den
sidder desværre inde i strømfordeleren, så hele fordeleren skal skiftes og
det koster 2500,- + moms for en ombytter, men hvis bilen accelererer jævnt
og ellers kører fint skulle den ikke fejle noget. Man kan fejlsøge den med
en diode lampe i diagnosestikket, men det er lidt omfattende at komme ind på
her.

http://homepage.ntlworld.com/dorothy.bradbury/probemx/index.htm




Mvh:
Frank

Mazda 626 2,5i V6
>



Ukendt (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-02-05 08:53

> Til sidst, er der andre slæder jeg bør overveje til max en 60.000 men
> rimelig power?

BMW E36 325i !!!!



Tobias Larsen (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Tobias Larsen


Dato : 21-02-05 09:06


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:42199342$0$29283$14726298@news.sunsite.dk...
> > Til sidst, er der andre slæder jeg bør overveje til max en 60.000 men
> > rimelig power?
>
> BMW E36 325i !!!!
Er det den model der kom i 92? Jeg har kigget på dem og syntes de er lidt i
overkanten, samt at det nok bliver sværere at få billige stumper og
forsikring til en "muskelbil"

Tobias



Christensen (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Christensen


Dato : 21-02-05 09:22

>> BMW E36 325i !!!!

> Er det den model der kom i 92? Jeg har kigget på dem og syntes de er lidt
> i
> overkanten, samt at det nok bliver sværere at få billige stumper og
> forsikring til en "muskelbil"
>

Du får (potentielt) også en *superlækker* rækkesekser med masser af punch -
for ikke at nævne den suveræne motorlyd ved acceleration...uha da.
Motormæssigt kan du ikke komme længere op i den klasse, IMHO.

Det er nu ikke mit índtryk at bimmerne er specielt dyre i stumper, i hvert
noget jeg har oplevet i min stadige jagt på en 320d '02. Dog har du sikkert
ret i, at mange forsikringsselskaber ser rødt når en vred ung mand skal
"parres" med biler fra Bayern....

/f christensen



Ukendt (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-02-05 09:28

> > BMW E36 325i !!!!
> Er det den model der kom i 92?

Jeps baby, bestemt min næste bil, når min E30 325iA skal udskiftes..

Jeg har kigget på dem og syntes de er lidt i
> overkanten, samt at det nok bliver sværere at få billige stumper

Nope, BMW stumper er MEGET billigere end vw/seat f.eks.de fleste BMW dele er
lige så billige som uoriginale dele !!!

og
> forsikring til en "muskelbil"

Ja den kan måske være lidt svær..

Men til gengæld, får du den lækreste motor, lækreste komfort, og en
vidunderlig bil uden sidestykke..
Der er en verden til forskel fra en japaner til en Bimmer..

Mvh
Morten



Frank (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 21-02-05 09:44


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:42199bab$0$29271$14726298@news.sunsite.dk...
>> > BMW E36 325i !!!!
>> Er det den model der kom i 92?
>
> Jeps baby, bestemt min næste bil, når min E30 325iA skal udskiftes..
>
> Jeg har kigget på dem og syntes de er lidt i
>> overkanten, samt at det nok bliver sværere at få billige stumper
>
> Nope, BMW stumper er MEGET billigere end vw/seat f.eks.de fleste BMW dele
> er
> lige så billige som uoriginale dele !!!
>
> og
>> forsikring til en "muskelbil"
>
> Ja den kan måske være lidt svær..
>
> Men til gengæld, får du den lækreste motor, lækreste komfort, og en
> vidunderlig bil uden sidestykke..
> Der er en verden til forskel fra en japaner til en Bimmer..
>
> Mvh
> Morten

Enig !!!! Men nok den andenvej rundt. Jeg har nemlig også haft Bimmer.

Frank
Mazda 626 2,5i V6
>
>



Ukendt (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-02-05 09:45


> > Der er en verden til forskel fra en japaner til en Bimmer..
> >
> > Mvh
> > Morten
>
> Enig !!!! Men nok den andenvej rundt. Jeg har nemlig også haft
Bimmer.
>
> Frank
> Mazda 626 2,5i V6

Hvordan kan du så finde på at købe en Mazda ?????

Mvh
Morten



Frank (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 21-02-05 10:06


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:42199fa1$0$29279$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> > Der er en verden til forskel fra en japaner til en Bimmer..
>> >
>> > Mvh
>> > Morten
>>
>> Enig !!!! Men nok den andenvej rundt. Jeg har nemlig også haft
> Bimmer.
>>
>> Frank
>> Mazda 626 2,5i V6
>
> Hvordan kan du så finde på at købe en Mazda ?????
>
> Mvh
> Morten


Ens krav bliver jo større med alderen!!

Mvh:
Frank
>
>



Tobias Larsen (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Tobias Larsen


Dato : 21-02-05 09:49


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:42199bab$0$29271$14726298@news.sunsite.dk...
> > > BMW E36 325i !!!!

> Nope, BMW stumper er MEGET billigere end vw/seat f.eks.de fleste BMW dele
er
> lige så billige som uoriginale dele !!!
>
> > forsikring til en "muskelbil"
>
> Ja den kan måske være lidt svær..
>
> Men til gengæld, får du den lækreste motor, lækreste komfort, og en
> vidunderlig bil uden sidestykke..
> Der er en verden til forskel fra en japaner til en Bimmer..


Men hvordan ser det ud med holdbarheden på sådan en fætter? Rust og sådan?
Hvad skal man ellers kigge efter? Og er der stor forskel fra E36 til E30?
Jeg er jo lidt af den opfattelse at E30 er en Jalla gryde, men samtidig er
en E36 lige en tand over mit budget, med mindre jeg får en MEGET god pris
for "Rumskibet"

Tobias



Ukendt (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-02-05 11:14

> Men hvordan ser det ud med holdbarheden på sådan en fætter? Rust og sådan?

Tjaa, kommer jo an på hvem der har haft den, og hvordan den er
vedligeholdt..
Min E30 har haft 2 ejere, Far/datter så alt er lavet på BMW værksted, har en
mappe med ALLE kvitteringer..
Og så er den fra tyskland, så den har ingen rust..
Den køre bare, ingen problemer endnu.. jo et iret stik i motorrummet, som er
et normalt problem for den model, med 2minutter og en omgang fedt, og ingen
problemer siden...

> Hvad skal man ellers kigge efter? Og er der stor forskel fra E36 til E30?

Ja det er en anden moter med 192HK en E36 har, + den er noget mere moderne
at se på synes jeg..

> Jeg er jo lidt af den opfattelse at E30 er en Jalla gryde,

Jeps sådan havde jeg det også, indtil jeg prøvede en, så var jeg solgt, og
det var kun en 320i jeg prøvede, en 325i er WAYYY federe..

> men samtidig er en E36 lige en tand over mit budget, med mindre jeg får en
MEGET god pris
> for "Rumskibet"

Tjaa, intet under at de holder priserne, det er en møg lækker bil..

Mvh
Morten



Tobias Larsen (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Tobias Larsen


Dato : 21-02-05 13:33


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:42199342$0$29283$14726298@news.sunsite.dk...
> > Til sidst, er der andre slæder jeg bør overveje til max en 60.000 men
> > rimelig power?
>
> BMW E36 325i !!!!

Ok du har overbevist mig, jeg futter til Hjørring i aften og kiggr på sådan
en prøjser.

Tobias



Ukendt (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-02-05 14:34

> > BMW E36 325i !!!!
>
> Ok du har overbevist mig, jeg futter til Hjørring i aften og kiggr på
sådan
> en prøjser.

Gi lidt feed back i gruppen, vil gerne høre din oplevelse, når du er "ny"
inden for bilmærket.. det betyder noget andet end os der har fundet lykken


Har du et link, så vi kan se slæden ?

Mvh
Morten **som må nøjes med 180HK og E30 lidt endnu**



Tobias Larsen (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Tobias Larsen


Dato : 21-02-05 14:40


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:4219e384$0$29280$14726298@news.sunsite.dk...
> > > BMW E36 325i !!!!
> >
> > Ok du har overbevist mig, jeg futter til Hjørring i aften og kiggr på
> sådan
> > en prøjser.
>
> Gi lidt feed back i gruppen, vil gerne høre din oplevelse, når du er "ny"
> inden for bilmærket.. det betyder noget andet end os der har fundet lykken
>
>
> Har du et link, så vi kan se slæden ?
>
> Mvh
> Morten **som må nøjes med 180HK og E30 lidt endnu**

Sådan ser annoncen ud, men billeder og papir/internet er jo taknemligt

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcarbilleder.asp?id=587199&page=2

Tobias



Brian (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 21-02-05 14:44

Hejsa!

Tobias Larsen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Sådan ser annoncen ud, men billeder og papir/internet er jo taknemligt

Manden er da ærlig, rust i forskærme og skærmkanter.
Sammenlagt med en motor med 318K på tælleren.... jeg ville være forsigtig.

Det har åbenbart været vigtigere for manden at style den, end at holde den.

/Brian



Ukendt (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-02-05 15:03

> Tobias Larsen tog fat i nøglebrættet, og skrev:
>
> > Sådan ser annoncen ud, men billeder og papir/internet er jo taknemligt
>
> Manden er da ærlig, rust i forskærme og skærmkanter.
> Sammenlagt med en motor med 318K på tælleren.... jeg ville være forsigtig.
>
> Det har åbenbart været vigtigere for manden at style den, end at holde
den.

Ja, det er jo en bil som alt andet, men det kan jo være at det kan betale
sig at lave rusten, i forhold til hvad de pænere koster..
Men rigtigt 318KKm er en del..
Min har snart gået 280KKm og har aldrig været åbnet.. men det er også en
anden motor (M20)

Men lad os endeligt høre..

Mvh
Morten



Brian (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 21-02-05 15:07

Hejsa!

Juel tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Ja, det er jo en bil som alt andet, men det kan jo være at det kan
> betale sig at lave rusten, i forhold til hvad de pænere koster..

Klart, synes bare den slags detaljer kan fortælle lidt om hvordan
manden har behandlet bilen generalt.... styling før "det nødvendige"

> Men rigtigt 318KKm er en del..
> Min har snart gået 280KKm og har aldrig været åbnet.. men det er også
> en anden motor (M20)

Det er ikke så meget kilometertallet, det er vel ikke noget større problem
hvis den er behandlet ordentlig.
Men igen... rust i skærmene sammenholdt med rigeligt styling - det sætter
min interne alarmklokke igang.

/Brian



Ukendt (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-02-05 15:19

> > Ja, det er jo en bil som alt andet, men det kan jo være at det kan
> > betale sig at lave rusten, i forhold til hvad de pænere koster..
>
> Klart, synes bare den slags detaljer kan fortælle lidt om hvordan
> manden har behandlet bilen generalt.... styling før "det nødvendige"

Vi er skam slet ikke uenige, stylingen kan bare være lavet i starten, før
rusten kom

> > Men rigtigt 318KKm er en del..
> > Min har snart gået 280KKm og har aldrig været åbnet.. men det er også
> > en anden motor (M20)
>
> Det er ikke så meget kilometertallet, det er vel ikke noget større problem
> hvis den er behandlet ordentlig.
> Men igen... rust i skærmene sammenholdt med rigeligt styling - det sætter
> min interne alarmklokke igang.

Igen 100% enige, jeg har ingen tvivl i mit sind om at min går mindst 100KKm
mere, men den kommer heller aldrig over 3000rpm når den er kold !! Og skulle
det komme til at ske, så bander og svovler jeg over mig selv.. men det er
meget sjældent det sker, og så er det max 4000rpm..

Mvh
Morten



Tobias Larsen (22-02-2005)
Kommentar
Fra : Tobias Larsen


Dato : 22-02-05 08:53


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:4219e384$0$29280$14726298@news.sunsite.dk...
> > > BMW E36 325i !!!!

> Gi lidt feed back i gruppen, vil gerne høre din oplevelse, når du er "ny"
> inden for bilmærket.. det betyder noget andet end os der har fundet lykken
>
> Morten **som må nøjes med 180HK og E30 lidt endnu**

WAU!
Hold da op en oplevelse!
Formen, farven, interriør, motoren, gearkassen...!!!
Mand det er en lækker bil sådan en E36 2.5, der er jo power i overflod og
samtidig bund nok til stille at trille ned af motorvejen. Sådan en må jeg
bare eje!

Jeg satte kursen mod Hjørring i går efter arbejde, jeg havde allieret mig
med Troels O her fra gruppen da jeg ikke aner ret meget om biler.
Vi fik rullede de 50 km til Hjørring på den kedelige jyske E39, eneste
højdepunkt var en lille lyshåret sag i en E27 KLEEMANN. Og så fyrrede hun
den ikke engang af!

Vi trillede ind i hjørring og der stod den. Fedt! Den var temlig velholdt,
lige med undtagelse af føromtalte rust i skærmene bag og for, dette var dog
i mine øjne ikke noget særligt, der var meget lidt i forskærmede lige der
hvor sten og skidt slår op på lakken, og bag på var og lidt mere, men ca
samme placering, der hvor skidt srpøjter op. I mine øjne ikke nget
graverende.
Motoren lød supe godt, og havde fået skiftet toppakning for nyligt, og var
ellers blevet passet pænt.
Bilen stod monteret med 17" OZ superlegra(eller noget) fælge med rigeligt
dæk, og der var 15" vinter aluer med.

Det blev efter en god snak frem og tilbage til en kort prøvetur og HOLD DA
KÆFT den er fed at køre i sådan en 2.5 inline six med 192 hypper. ikke bare
motoren men det hele gik meget let og dejligt, gear styretøj kobling, det
hele var en svir. Men nu er jeg måske også forblændet af min egen sløve
'Kaner og de gamles sløve franske biler.

Så nu mangler jeg bare at få solgt min Crysler til en fornuftig pris så jeg
kan blive BMW ejer.


Tobias Larsen, nærmest i trance



Per Beer Hansen (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 21-02-05 10:21

Tobias Larsen wrote:
> JEg har så kigget lidt på Mazda 626 2.5 V6
> og ar fundet denne:
> http://www.bilbasen.dk/biler/Forhandlere/showcarbilleder.asp?id=257705018&page=1
> Men er det en nitte eller kan jeg springe på sådan en uden at brænde
> nallerne?

Jeg synes ikke at hf dør passer særligt godt i farven, så den er
sandsynligvis skiftet/omlakeret på grund af trafikskade eller rust (mest
sandsynligt det første).
Den er heller ikke monteret/justeret særligt pænt.
Km tallet er også lidt højt, uden at jeg dog kender særliigt til maskineriet
i sådan en Mazda V6, men det hele afspejler sig jo også i
(afhentnings!)prisen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer
Mere end 5 GB video online



Kim Kristensen (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 21-02-05 11:35


"Tobias Larsen" <Ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:42198e1a$0$29285$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har nu kigget lidt videre end VR6 og har fundet et par nye modeller
der
> kunne være interessante.
> Jeg har overvejet Mitsubishi Galant 2.0 GTI men har fået at vide den er
> sindsygt dyr i stumper. JEg har så kigget lidt på Mazda 626 2.5 V6 og ar
> fundet denne:
>
http://www.bilbasen.dk/biler/Forhandlere/showcarbilleder.asp?id=257705018&page=1
> Men er det en nitte eller kan jeg springe på sådan en uden at brænde
> nallerne?
> Til sidst, er der andre slæder jeg bør overveje til max en 60.000 men
> rimelig power?
>
> Tobias Larsen
>
>
Der er vel mange muligheder ud over de nævnte nå det gælder den type biler,
noget som:

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=143000468&page=1

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=662149&page=6

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=233100199&page=6

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=528401295&page=11
Godt nok en "stationsvogn" men der dukker nok en sedan op et sted.

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=185100819&page=22

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=618700176&page=5

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=270300288&page=1

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=168000082&page=13

Nogle af dem er ganske vist dyrere end 60K, men det er nu ment som eksempler
og nogle af dem er givet også til at få til din pris. Nu har jeg kun kigget
under forhandler da du jo har en bil du skal af med, men mon ikke der er
lignende muligheder under private sælgere.

Med venlig hilsen Kim



Tobias Larsen (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Tobias Larsen


Dato : 21-02-05 12:38


"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4219b8ce$0$272$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tobias Larsen" <Ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse
> news:42198e1a$0$29285$14726298@news.sunsite.dk...
> > Jeg har nu kigget lidt videre end VR6 og har fundet et par nye modeller
> der
> > kunne være interessante.
> > Jeg har overvejet Mitsubishi Galant 2.0 GTI men har fået at vide den er
> > sindsygt dyr i stumper. JEg har så kigget lidt på Mazda 626 2.5 V6 og ar
> > fundet denne:
> >
>
http://www.bilbasen.dk/biler/Forhandlere/showcarbilleder.asp?id=257705018&page=1
> > Men er det en nitte eller kan jeg springe på sådan en uden at brænde
> > nallerne?
> > Til sidst, er der andre slæder jeg bør overveje til max en 60.000 men
> > rimelig power?
> >
> > Tobias Larsen
> >
> >
> Der er vel mange muligheder ud over de nævnte nå det gælder den type
biler,
> noget som:
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=143000468&page=1
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=662149&page=6
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=233100199&page=6
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=528401295&page=11
> Godt nok en "stationsvogn" men der dukker nok en sedan op et sted.
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=185100819&page=22
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=618700176&page=5
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=270300288&page=1
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=168000082&page=13
>
> Nogle af dem er ganske vist dyrere end 60K, men det er nu ment som
eksempler
> og nogle af dem er givet også til at få til din pris. Nu har jeg kun
kigget
> under forhandler da du jo har en bil du skal af med, men mon ikke der er
> lignende muligheder under private sælgere.
>
> Med venlig hilsen Kim

Det ser da interessant ud! Mange tak.
Hvad med sådan en SAB kan den holde? For turbo tiltaler mig meget, der er jo
gode mulighedder for at hente mere hjem med tiden.

Tobias



Henrik B. (22-02-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-02-05 11:51


"Tobias Larsen" <Ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:4219c823$0$29282$14726298@news.sunsite.dk...

>> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=618700176&page=5

> Hvad med sådan en SAB kan den holde? For turbo tiltaler mig meget, der er
> jo
> gode mulighedder for at hente mere hjem med tiden.

Jep, det kan den godt. Derudover er der oceaner af plads i den. Sikkerheden
er høj. Der er meget udstyr. Og stumperne til 9000 er billige.

M.v.h.
En 9000-ejer.



Kim Kristensen (22-02-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 22-02-05 13:29


"Tobias Larsen" <Ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:4219c823$0$29282$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> Det ser da interessant ud! Mange tak.
> Hvad med sådan en SAB kan den holde? For turbo tiltaler mig meget, der er
jo
> gode mulighedder for at hente mere hjem med tiden.
>
> Tobias
>
>
Det virker ikke som om de SAAB-folk der frekventere stedet her ikke har haft
nævneværdige problemer, og mange af dem er vist nogle rigtige "pilfingre".
Men jeg kan se at Henrik B. lige har udtalt sig om det samme.

Med venlig hilsen Kim



phk (21-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 21-02-05 11:54


"Tobias Larsen" <Ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse news:42198e1a$0$29285
$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg har nu kigget lidt videre end VR6 og har fundet et par nye modeller
> der
> kunne være interessante.

Kunne være interessant at høre hvor langt du kan komme ned i
forsikringspræmie :)


--
Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500



Brian (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 21-02-05 12:04

Hejsa!

phk tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Kunne være interessant at høre hvor langt du kan komme ned i
> forsikringspræmie :)

Ren ansvar er FDM forsikring til at snakke med.
Jeg fik et tilbud på lidt over 5000,- med 2 års erfaring i eget navn,
på en Vectra A V6.

Med kasko vil de tilgengæld ikke have dig, før du er 25

/Brian



Ukendt (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-02-05 22:33


"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
news:4219c01a$0$29280$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa!
>
> phk tog fat i nøglebrættet, og skrev:
>
> > Kunne være interessant at høre hvor langt du kan komme ned i
> > forsikringspræmie :)
>
> Ren ansvar er FDM forsikring til at snakke med.
> Jeg fik et tilbud på lidt over 5000,- med 2 års erfaring i eget navn,
> på en Vectra A V6.

Jeg giver 6700,-

> Med kasko vil de tilgengæld ikke have dig, før du er 25

.... med kasko ;)


--
Mvh Bjørn - 25 år :)
Opel Vectra A CDX '94
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1







Tobias Larsen (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Tobias Larsen


Dato : 21-02-05 12:37


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4219bd86$0$48707$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Tobias Larsen" <Ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:42198e1a$0$29285
> $14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Jeg har nu kigget lidt videre end VR6 og har fundet et par nye modeller
> > der
> > kunne være interessante.
>
> Kunne være interessant at høre hvor langt du kan komme ned i
> forsikringspræmie :)
>
>
> --
> Per, Esbjerg

Jeg har forhørt mig på en VR6 og en 626 v6 dem skal jeg give lidt under 6000
for om året i Ansvar hos FDM/Runa.

Tobias



Claus Fabritius (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 21-02-05 17:38

"Tobias Larsen" <Ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:42198e1a$0$29285$14726298@news.sunsite.dk...

> JEg har så kigget lidt på Mazda 626 2.5 V6 og ar
> fundet denne:
>
http://www.bilbasen.dk/biler/Forhandlere/showcarbilleder.asp?id=257705018&page=1
> Men er det en nitte eller kan jeg springe på sådan en uden at brænde
> nallerne?

Ifølge Bilbogen/bilårbogen eller hvad den nu hedder er den eneste ulempe ved
den model mazda at den er helt utrolig kedelig at køre i. Nærmest
søvndyssende.
--
Claus Fabritius

Be nice to nerds
Chances are you'll end up working for one



Frank (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 21-02-05 19:07


"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
news:cvd2m0$udn$1@news.cybercity.dk...
> "Tobias Larsen" <Ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse
> news:42198e1a$0$29285$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> JEg har så kigget lidt på Mazda 626 2.5 V6 og ar
>> fundet denne:
>>
> http://www.bilbasen.dk/biler/Forhandlere/showcarbilleder.asp?id=257705018&page=1
>> Men er det en nitte eller kan jeg springe på sådan en uden at brænde
>> nallerne?
>
> Ifølge Bilbogen/bilårbogen eller hvad den nu hedder er den eneste ulempe
> ved
> den model mazda at den er helt utrolig kedelig at køre i. Nærmest
> søvndyssende.
> --
> Claus Fabritius
>
> Be nice to nerds
> Chances are you'll end up working for one


0-100 km/t på 8,2 sek. 230 km/t i topfart Hvad kedeligt er der ved det
???


Frank
Lykkelig ejer af Mazda 626 GT 2,5i V6
>
>



Brian (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 21-02-05 19:17

Hejsa!

Frank tog fat i nøglebrættet, og skrev:

>> Ifølge Bilbogen/bilårbogen eller hvad den nu hedder er den eneste
>> ulempe ved
>> den model mazda at den er helt utrolig kedelig at køre i. Nærmest
>> søvndyssende.

> 0-100 km/t på 8,2 sek. 230 km/t i topfart Hvad kedeligt er der
> ved det ???

At en Vectra A, som om muligt er endnu mere "blødhat" bil af rygte, gør
de samme tricks på 7,8 sek. og 233km/t på toppen

> Frank
> Lykkelig ejer af Mazda 626 GT 2,5i V6

/Brian - Ovenud lykkelig ejer af Vectra 2,5i V6 24V



Frank (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 21-02-05 21:26


"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
news:421a259e$0$29284$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa!
>
> Frank tog fat i nøglebrættet, og skrev:
>
>>> Ifølge Bilbogen/bilårbogen eller hvad den nu hedder er den eneste
>>> ulempe ved
>>> den model mazda at den er helt utrolig kedelig at køre i. Nærmest
>>> søvndyssende.
>
>> 0-100 km/t på 8,2 sek. 230 km/t i topfart Hvad kedeligt er der
>> ved det ???
>
> At en Vectra A, som om muligt er endnu mere "blødhat" bil af rygte, gør
> de samme tricks på 7,8 sek. og 233km/t på toppen
>
>> Frank
>> Lykkelig ejer af Mazda 626 GT 2,5i V6
>
> /Brian - Ovenud lykkelig ejer af Vectra 2,5i V6 24V


Smag og behag er jo heldigvis forskellig!! Og det er vist derhenne vi er
nu.


Frank
Halvgammel, men ikke gammel nok til Opel endnu !
>
>



Brian (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 21-02-05 21:35

Hejsa!

Frank tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Smag og behag er jo heldigvis forskellig!! Og det er vist derhenne
> vi er nu.

Det er det næsten altid med biler.... derfor der er så mange
mærker

> Frank
> Halvgammel, men ikke gammel nok til Opel endnu !

Jeps, man skal jo have en vis erfaring for at kunne styre så vild
en slæde

/Brian - på 23 somre



Ukendt (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-02-05 21:45

>> /Brian - Ovenud lykkelig ejer af Vectra 2,5i V6 24V

> Smag og behag er jo heldigvis forskellig!! Og det er vist derhenne vi er
> nu.

Ja, Opel er pr definition særdeles kedelige biler - det ved alle - også dem
der har kørt Opel Lotus Omega eller Speedster Turbo...

> Halvgammel, men ikke gammel nok til Opel endnu !

Nej, den sags biler kræver hår på brystet, så du må nok vente lidt endnu..
)

/Jan W Nielsen



Frank (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 21-02-05 22:20


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:421a4851$0$233$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> /Brian - Ovenud lykkelig ejer af Vectra 2,5i V6 24V
>
>> Smag og behag er jo heldigvis forskellig!! Og det er vist derhenne vi
>> er nu.
>
> Ja, Opel er pr definition særdeles kedelige biler - det ved alle - også
> dem der har kørt Opel Lotus Omega eller Speedster Turbo...
>
>> Halvgammel, men ikke gammel nok til Opel endnu !
>
> Nej, den sags biler kræver hår på brystet, så du må nok vente lidt endnu..
> )
>
> /Jan W Nielsen

Ja og lange hår i ørene og næsen ligesom alle de andre på plejehjemmet.


Frank
>
>



Ukendt (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-02-05 22:53

> Ja og lange hår i ørene og på næsen ligesom alle de andre på plejehjemmet.
>

*ROFL*

Bifald..!!!

/Jan W Nielsen



Ukendt (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-02-05 22:31


"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
news:421a259e$0$29284$14726298@news.sunsite.dk...
> At en Vectra A, som om muligt er endnu mere "blødhat" bil af rygte, gør
> de samme tricks på 7,8 sek. og 233km/t på toppen

Hehe... Jeg tør nu godt at køre dørtræk hvis du "kun" gør det på 7,8

> /Brian - Ovenud lykkelig ejer af Vectra 2,5i V6 24V

Har du billeder af din, et sted man kan se?
(Du er velkommen til at maile hvis der ikke er)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1





Brian (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 21-02-05 22:47

Hejsa!

Bjørn tog fat i nøglebrættet, og skrev:

>> At en Vectra A, som om muligt er endnu mere "blødhat" bil af rygte,
>> gør de samme tricks på 7,8 sek. og 233km/t på toppen
>
> Hehe... Jeg tør nu godt at køre dørtræk hvis du "kun" gør det på 7,8
>

Har set at din præsterer lidt mere end standard

Jeg prøvede en Mondeo V6'er inden jeg faldt over Vectra'en.
Den var der dælme ikke meget smæk i - sammenlignet med
Vectra'en.....
Jeg har ikke kørt den derud hvor det er sjovt, endnu. Den står på et
sæt trælse vinterdæk.
Den forrige ejer snakkede om at han havde haft
den på rullefelt hvor den smed lidt over 190 Hk... men han skulle jo
også sælge mig bilen

> Har du billeder af din, et sted man kan se?
> (Du er velkommen til at maile hvis der ikke er)

Ingen af delene, har kun haft den et par uger... de bedste par
uger i mit liv - bilmæssigt

/Brian



Ukendt (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-02-05 23:08


"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
news:421a56e7$0$29279$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa!
>
> Bjørn tog fat i nøglebrættet, og skrev:
>
> >> At en Vectra A, som om muligt er endnu mere "blødhat" bil af rygte,
> >> gør de samme tricks på 7,8 sek. og 233km/t på toppen
> >
> > Hehe... Jeg tør nu godt at køre dørtræk hvis du "kun" gør det på 7,8
> >
>
> Har set at din præsterer lidt mere end standard
>
> Jeg prøvede en Mondeo V6'er inden jeg faldt over Vectra'en.
> Den var der dælme ikke meget smæk i - sammenlignet med
> Vectra'en.....



> Jeg har ikke kørt den derud hvor det er sjovt, endnu. Den står på et
> sæt trælse vinterdæk.
> Den forrige ejer snakkede om at han havde haft
> den på rullefelt hvor den smed lidt over 190 Hk... men han skulle jo
> også sælge mig bilen

Med 2" Remus og KN filter i kassen smed min 190,7hk på rullerne :)

Så det er muligt at din også gør...

2½" + åbent KN gav lækker lyd, og 202,7hk på rullerne...

En bekendt havde en Calibra V6 (samme motor) denne smed 213,3hk på
rullerne... Med std motor... Jeg har desværre ikke haft lejlighed til at
dyste mod denne - og får det heller ikke... Den blev bukket om et træ :(

> > Har du billeder af din, et sted man kan se?
> > (Du er velkommen til at maile hvis der ikke er)
>
> Ingen af delene, har kun haft den et par uger... de bedste par
> uger i mit liv - bilmæssigt

Er din mailadresse gyldig? :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1





Brian (22-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 22-02-05 10:42

Hejsa!

Bjørn tog fat i nøglebrættet, og skrev:
> Med 2" Remus og KN filter i kassen smed min 190,7hk på rullerne :)
>
> Så det er muligt at din også gør...

Sammenholdt med føromtalte Mondeo, der også burde have 170Hk, har
den nok lidt ekstra.... men det må en tur på et rullefelt jo vise engang
Ligenu er der hverken KN eller remus på, kun en alm. Opel bagpotte.

> En bekendt havde en Calibra V6 (samme motor) denne smed 213,3hk på
> rullerne... Med std motor...

Godt forsikringen ikke ved det

> Er din mailadresse gyldig? :)

Jeps...

/Brian



Ukendt (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-02-05 23:24

> Jeg prøvede en Mondeo V6'er inden jeg faldt over Vectra'en.
> Den var der dælme ikke meget smæk i - sammenlignet med
> Vectra'en.....

Nej, den er pis-langsom for at sige det rent ud.

/Jan W Nielsen



Brian (22-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 22-02-05 10:46

Hejsa!

Jan W. Nielsen tog fat i nøglebrættet, og skrev:
>> Jeg prøvede en Mondeo V6'er inden jeg faldt over Vectra'en.
>> Den var der dælme ikke meget smæk i - sammenlignet med
>> Vectra'en.....

> Nej, den er pis-langsom for at sige det rent ud.

Jeps, jeg var sgu også lidt skuffet.
Som jeg ser det, er en Mondeo mere uptodate interiør mæssigt/generalt
end en Vectra A. Men den motor var simpelthen for skuffende, og forrige
ejer kunne fremvise et benzinregnskab der viste 9,2km/l hvilket han var
meget stolt af!
Allerede på den første tank jeg trillede af i Vectra'en, var snittet på 9,3


Når jeg nu alligevel skal bløde lidt ekstra i forsikring, vil jeg sgu have
en
bil hvor hestene ikke er sat på græs.

/Brian



Martin Vollert (23-02-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 23-02-05 06:40

Og så skrev Bjørn disse ord.
> "Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
> news:421a259e$0$29284$14726298@news.sunsite.dk...
>> At en Vectra A, som om muligt er endnu mere "blødhat" bil af rygte,
>> gør de samme tricks på 7,8 sek. og 233km/t på toppen
>
> Hehe... Jeg tør nu godt at køre dørtræk hvis du "kun" gør det på 7,8
>

Ja det gør jeg da osse



--
Hilsen Martin.
Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl. :2113.


Brian (23-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-02-05 11:15

Hejsa!

Martin Vollert tog fat i nøglebrættet, og skrev:

>>> At en Vectra A, som om muligt er endnu mere "blødhat" bil af rygte,
>>> gør de samme tricks på 7,8 sek. og 233km/t på toppen
>>
>> Hehe... Jeg tør nu godt at køre dørtræk hvis du "kun" gør det på 7,8
>>
>
> Ja det gør jeg da osse
>

Er det samme V6'er der ligger i den gamle Mondeo, og din udgave ?

/Brian



Martin Vollert (23-02-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 23-02-05 14:49

Og så skrev Brian disse ord.
>>> Hehe... Jeg tør nu godt at køre dørtræk hvis du "kun" gør det på 7,8
>>>
>>
>> Ja det gør jeg da osse
>>
>
> Er det samme V6'er der ligger i den gamle Mondeo, og din udgave ?

Ja det tror jeg da, det er den med 170hk og 0-100km/t på 8,3 men den kan
godt pressen længere ned.

--
Hilsen Martin.
Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl. :2113.


Brian (23-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-02-05 15:08

Hejsa!

Martin Vollert tog fat i nøglebrættet, og skrev:

>> Er det samme V6'er der ligger i den gamle Mondeo, og din udgave ?

> Ja det tror jeg da, det er den med 170hk og 0-100km/t på 8,3 men den
> kan godt pressen længere ned.

Har kun prøvet din motor i en gammel Mondeo... og der føltes den altså
ikke videre kvik sammenlignet med V6'eren i Vectra A.
Desuden er den nye Mondeo vel lidt tungere, og stc. modellen er vel så
lidt tungere igen....

At det så kunne være fedt med den ekstra plads som sådan en familieskude
giver, er noget helt andet

/Brian



Martin Vollert (23-02-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 23-02-05 16:52

Og så skrev Brian disse ord.
> Hejsa!
>
> Martin Vollert tog fat i nøglebrættet, og skrev:
>
>>> Er det samme V6'er der ligger i den gamle Mondeo, og din udgave ?
>
>> Ja det tror jeg da, det er den med 170hk og 0-100km/t på 8,3 men den
>> kan godt pressen længere ned.
>
> Har kun prøvet din motor i en gammel Mondeo... og der føltes den altså
> ikke videre kvik sammenlignet med V6'eren i Vectra A.
> Desuden er den nye Mondeo vel lidt tungere, og stc. modellen er vel så
> lidt tungere igen....

Den vejer 1350kg tom og ca1500kg med ½tank, 1 fører (og et hundebur
bagi). men et par hundrede kg i forskel er der jo nok, men jeg kan
stadig få den ned på 8 sec fra 0-100km/t og det med kun 165hk ifl. den
rullefeltsmåling der blev fortaget ved Turbochip i Padborg, (som alle
fra FKD dog syntes var underlig) så min point er hvis du skal bruger
190hkog i bjørns tilfælde over 200hk for at komme under 8sec sååå.

> At det så kunne være fedt med den ekstra plads som sådan en
> familieskude giver, er noget helt andet

Der er meget plads. F.eks har vi lige været ude og købe nogle trælister
på 3m de kunne snildt være inde i bilen med alle døre og vinduer lukket
og uden at bukke dem.

--
Hilsen Martin.
Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl. :2113.





Brian (23-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-02-05 17:36

Hejsa!

Martin Vollert tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Den vejer 1350kg tom og ca1500kg med ½tank, 1 fører (og et hundebur
> bagi). men et par hundrede kg i forskel er der jo nok, men jeg kan
> stadig få den ned på 8 sec fra 0-100km/t og det med kun 165hk ifl. den
> rullefeltsmåling der blev fortaget ved Turbochip i Padborg, (som alle
> fra FKD dog syntes var underlig) så min point er hvis du skal bruger
> 190hkog i bjørns tilfælde over 200hk for at komme under 8sec sååå.

V6'eren i Vectra A er også opgivet til 170Hk - ligesom Duracell motoren
i din

Jeg har ikke prøvet 0-100, så jeg ved ikke hvad min reelt bruger på den
disciplin. Men de sidste 1/10 dele der skal pilles af 0-100 tiden, kræver
jo også uforholdsmæssigt mange hk.

> Der er meget plads. F.eks har vi lige været ude og købe nogle
> trælister på 3m de kunne snildt være inde i bilen med alle døre og
> vinduer lukket og uden at bukke dem.

3m kan jeg vist lige have... der er sådan en ski-lem ting

/Brian



Martin Vollert (24-02-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 24-02-05 19:28

Og så skrev Brian disse ord.
>
> V6'eren i Vectra A er også opgivet til 170Hk - ligesom Duracell
> motoren i din

Jeg syntes bare du skrev at den skulle ha 190hk et sted.

> 3m kan jeg vist lige have... der er sådan en ski-lem ting

Ok har du så også plads til et hundebur til en Schæfer på 45kg
samtidligt ?.

--
Hilsen Martin.
Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl. :2113.


Brian (24-02-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 24-02-05 20:56

Hejsa!

Martin Vollert tog fat i nøglebrættet, og skrev:

>> V6'eren i Vectra A er også opgivet til 170Hk - ligesom Duracell
>> motoren i din
>
> Jeg syntes bare du skrev at den skulle ha 190hk et sted

Lige knap, det var ikke mig der skrev det.
Men ellers passer det vist fint, opgivet til 170hk, men måles
tit lidt højere

> Ok har du så også plads til et hundebur til en Schæfer på 45kg
> samtidligt ?.
>

Hvis køteren er meget kubistisk og kompakt, kan den godt ligge
i bagagerummet... den kommer ikke ind i kabinen

/Brian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste