Suzuki Ignis, Yaris, 206'er
Fra : Hanne O. Hansen

Dato : 21-02-05 07:38

Hej.
Vi skal til at købe ny bil og vil gerne høre, om der er nogle, der har
erfaring med de ovennævnte... gode eller dårlige.
Hanne.

Fra : Christensen

Dato : 21-02-05 09:09

"Hanne O. Hansen" <bastrum@chicks.dk> wrote in message
> Hej.
> Vi skal til at købe ny bil og vil gerne høre, om der er nogle, der har
> erfaring med de ovennævnte... gode eller dårlige.
> Hanne.

Hej Hanne

Jeg har haft Ignissen som lejebil 3 gange (2 uger hver gang) og første
håndsindtrykket er at det er det ringeste køretøj jeg nogensinde har brugt
(ja det er med vilje jeg ikke kalder det en bil). Kvaliteten virker ussel,
og gearkassen er helt umulig og vist nok bygget af Mickey Mouse - og så er
den grim Det var som en drøm at komme hjem til min nu afdøde Toyota
Corolla fra 1986 ....og DET er sgu ikke noget særligt.

Yarissen har vi selv overvejet da vi ville have lille bil (testkørt den
flere gange), og den har jeg haft som lejebil en enkelt gang i 3 uger -
desværre med automatgear. Den virker derimod betydelig mere gennemtænkt og
af en noget højere kvalitet. Motorene er små men ganske kvikke og så er
bilen jo problemfri i drift ifølge FDMs brugtbilstest - den scorede absolut
topkarakter. Men skal dog lige vænne sig til digitaldisplayet - noget som
jeg ikke nåede mens jeg havde bilen.

206'eren har jeg kun prøvet i forbindelse med prøvekørsler (S16 og 1,4
HDi) - men jeg skal aldrig have fransk bil. Det er sikkert bare mig der er
underlig, men samlekvaliteten er simpelthen for ringe - ligesom
elektronikken. Læg f.eks mærke til hvor mange 206'ere, der kører rundt med
kun én forlygte, der lyser pga. fejlspænding... interiøret er også noget
rasleværk synes jeg. Men 1,6 motoren i S16 modellen (fås den stadig?) med
110 hk er ganske morsom - så absolut. Jeg synes dog ikke jeg kunne komme til
at sidde ordentligt i den bil...der er et eller andet mismatch mellem sæde,
rat og pedaler....

Der går naturligvis religion i det og du finder ligeså mange herinde, der
aldrig ville røre hverken tyske eller japanske biler med en ildtang - men
sådan er vi jo så forskellige....smag og behag.

Mit råd: Find en Yaris 1,3 eller 1,4 HDi. Der kom en faceliftet model for et
par år siden, og der er interiøret pænere, og lyddæmpning skulle være
forbedret (kunne nu ikke høre det da vi prøvede bilen igen)

Hvad med den nye Polo? Den har jeg også haft et par gange og kvaliteten
virker super. Den lille 3-cyl. 1,2 motor er lidt for lille til motorvejen og
de norske fjelde og så lyder den altså mærkeligt. Jeg er klar over at den er
betydeligt dyrere end de andre 3 kandidater, men den er altså også
betydeligt mere lækker.

Som du kan læse består min besyv jo mest af mine korte førstehåndsindtryk
ved korte bekentskaber - men førstehåndsindtrykket er svært at komme af
med....og det er jo tit korrekt. Der er andre i gruppen der kan komme med
noget længere bekendskabshistorier er jeg sikker på: Driftssikkerhed,
økonomi, og evt. gensalgsværdi.

God fornøjelse med jagten.

/f christensen

Fra : Hanne O. Hansen

Dato : 21-02-05 10:40

Christensen <ikke_nikke@nej.dk> skrev:

>"Hanne O. Hansen" <bastrum@chicks.dk>
>wrote in message
>.news.tele.dk...
>>

>Hej Christensen.
Du nævner nogle ting som rammer lige ned i mine fordomme om de
forskellige mærker, jeg kører lige nu i en Nissan Primera fra
1994, som kører fantastisk godt efter min mening, men er bange for
at den bliver for dyr at holde liv i. Vi har heller ikke prøvekørt
nogle endnu, men jeg vil være kritisk, så jeg forhåbentlig ikke
bliver skuffet, det er jo mors dyt det gælder.
Hanne.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 22-02-05 01:31

> Vi har heller ikke prøvekørt nogle endnu, men jeg vil være kritisk,
> så jeg forhåbentlig ikke bliver skuffet, det er jo mors dyt det gælder.

Hvad med en Skoda Fabia? Skoda-mærket har fået en meget bedre rygte gennem
de seneste 10 år, så det er absolut værd at se på.

Mvh

Emil

Fra : anders majland

Dato : 22-02-05 21:27

> Hvad med en Skoda Fabia? Skoda-mærket har fået en meget bedre rygte gennem
> de seneste 10 år, så det er absolut værd at se på.

Jeg vil ikke skrive meget igen - bare forslå
http://groups-beta.google.com/groups?as_q=fabia&num=100&scoring=r&hl=en&ie=UTF-8&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_ugroup=dk.*.bil&as_usubject=&as_uauthors=&lr=&as_drrb=q&as_qdr=&as_mind=1&as_minm=1&as_miny=1981&as_maxd=22&as_maxm=2&as_maxy=2005&safe=off

Det er ikke første gang de små biler diskuteres sorter evt efter dato

Og så er bagagerummet i en fabia kombi nok det største i prisklassen,
hvilket var ret afgørende for os.

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988 & Skoda Fabia Kombi 1.2 2004

Fra : Olesen

Dato : 21-02-05 17:23

"Hanne O. Hansen" <bastrum@chicks.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Vi skal til at købe ny bil og vil gerne høre, om der er nogle, der har
> erfaring med de ovennævnte... gode eller dårlige.
> Hanne.

Hvis du har tid, så besøg din lokale Ford
og se på den nyeste Fiesta.
Den virker dejlig solid, og
ser ganske godt ud, og har nogle
stilrene linjer uden de andres pop-design.

Prisn er ca. 129.000,-

Fra : Hanne O. Hansen

Dato : 21-02-05 19:54

Jeg har masser af tid, jeg skal bare finde en inden for et par
måneder.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 21-02-05 21:06

> Jeg har masser af tid, jeg skal bare finde en inden for et par
> måneder.

Fin bil - men husk lige at tage den en tur på motorvejen. Den er frygteligt
dårligt lydisoleret... og ikke specielt kvik i 1.3 udgaven...

/Kasper Hansen