lakforsegning nu eller til sommer?
Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 20-02-05 18:08

Jeg har køøbt en brugt Opel Astra fra 2001). Den får en undervognsbehandling
nu (de har lovet en god tørring inden), men jeg tænker lidt på, hvad jeg
skal gøre ved lakken. Skal den have en omgang voks/lakforsegler nu eller
skal det hellere vente. Jeg tænker på om det er afgørende, at den er 100%
tør eller om det er for koldt nu (jeg kan godt stå i en uopvarmet garage, så
der er ikke direkte frost).

Den har aldrig fået den slags før og lakken er da også ganske pæn på nær
nogle få stenslag i fronten - men den skulle jo også gerne blive ved at være
pæn.

VH
Jakob

Fra : Tue

Dato : 20-02-05 19:32

On 20 Feb 2005 18:08:13 +0100, Jakob Aagaard Harder wrote:

> [...]
> nogle få stenslag i fronten - men den skulle jo også gerne blive ved at være

Lige et tillægs spørgsmål (håber det er i orden). "Bør" lakken få
lakforsegling regelmæssigt, ligesom undervognen "bør" få
undervognsbehandling regelmæssigt?

--
Tue Jensen

Fra : Michael Nielsen

Dato : 21-02-05 13:19

"Tue" <tuesj03@civil.auc.dk> wrote in message
> [...]

Den har kun godt af en omgang lakforsegler nu - men (ihvertfald de produkter
jeg bruger) temperaturen skal nok op på +15-20 C, og luftfugtigheden skal
hellere ikke være for høj.
Hvad med at smide en varmeovn ud i garagen?

Der er fortsat nogle måneder igen med masser af vejsalt og andet relateret
til vinterkørsel som din lak ikke har ret godt af, så har du mulighed til
det, ville jeg sørget for en omgang voks og en forsegler.

> Lige et tillægs spørgsmål (håber det er i orden). "Bør" lakken få
> lakforsegling regelmæssigt, ligesom undervognen "bør" få
> undervognsbehandling regelmæssigt?

Jeps. Din lak kan med fordel poleres mindst 2 gange om året (forår +
efterår, selv polerer jeg måske 6-8 gange om året), og brug også gerne en
lakforsegler hver gang.
Prof lakforsegling (DITEC o.l.) stiller sig noget anderledes, jeg tror de
skal efterbehandles en gang om året.

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Henrik

Dato : 20-02-05 22:45

"Jakob Aagaard Harder" <skrev i en meddelelse
> [...]
> tør eller om det er for koldt nu (jeg kan godt stå i en uopvarmet garage,

Vent til det bliver lidt lunere udenfor .... varme og god ventilation
omkring bilen vil forbedre dit resultat

Henrik