batteri til golf diesen
Fra : Mette og René

Dato : 20-02-05 11:14

Hejsa

Jeg skal snart have skiftet batt., og jeg ved også der har været diskuteret
batterier herinde mange gange, nogen mener jam og fix er godt andrer mener
man skal bosch, mit gamle batteri var fra jem og fix til 189.- 55 amp.(det
hedder +energi) det holdte i 2 år og det synes jeg er fint til prisen, jeg
har så investeret i et nyt fra jem og fix, det fungerede ikke, byttede det,
men synes stadig ikke der er meget krudt i det i forhold til energi
batteriet, og der er på 60 amp., mit 2 år gamle batt er der samme krudt i
som det nye,

hvad kører i med? hvad har i haft problemer med? jeg tænker på og købe et
bosch eller andet, og måske give 200 til 300 mere for batteriet.

René

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-02-05 11:39

"Mette og René" <metterene@tdcspace.dk> wrote in message
> [...]
>
> hvad kører i med? hvad har i haft problemer med? jeg tænker på og købe et
> bosch eller andet, og måske give 200 til 300 mere for batteriet.

De har Bosch Silver på tilbud i bilka til en plowmand.
Jeg var ude at hente et så sent som igår (dog ikke til min egen bil).
Det der sidder i pugen er 2år gammelt nu og har ingen problemer med at banke
den igang selvom anlæget har tæsket i et par timer :)

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 21-02-05 19:25

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

> "Mette og René" <metterene@tdcspace.dk> wrote in message

Nu skal du tænke på, at de 55 eller 60 amp. nu snakker om er Amperetimer.
Altså kan et dit nye batteri levere 60 ampere i en time eller 1 ampere i 60
timer. Noget helt andet er startstrømmen. Den skal til en dieselmotor være
meget højre end til en lille benzinmotor. Måske det er et batteri med for
lille startstrøm du har købt.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Mette og René

Dato : 21-02-05 19:41

> [...]
> være meget højre end til en lille benzinmotor. Måske det er et batteri med

Hej Ole

Jeg er bange for du har ret, jeg er blevet lidt klogere ang. det, men jeg
har så købt et danbritt på 60 amp og så 640 i startstrøm ampere eller hvad
det nu hedder, så nu håber jeg det kører

René

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-02-05 12:23

"Mette og René" <metterene@tdcspace.dk> skrev

> hvad kører i med? hvad har i haft problemer med? jeg tænker på og købe et
> bosch eller andet, og måske give 200 til 300 mere for batteriet.

Jeg kører med et Noname Bilkabatteri, købt for 225 kr. for 5ca. år siden, og
det har overlevet 2 ophuggede Rekorder, jeg har en gang parkeret 4 timer med
nærlyset tænd, og kunne starte derefter. Hvis det skulle gå ned, køber jeg
endnu et noname batteri i Hjem og Nyborg.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Mette og René

Dato : 20-02-05 14:15

> [...]
> nærlyset tænd, og kunne starte derefter. Hvis det skulle gå ned, køber jeg
> endnu et noname batteri i Hjem og Nyborg.

det var jo også det jeg gjorde, men synes bestemt ikke det jeg har nu og
slet ikke det jeg fik har været særlig go´e batterier

René

Fra : Holten

Dato : 20-02-05 18:55

> [...]
> nærlyset tænd, og kunne starte derefter. Hvis det skulle gå ned, køber jeg
> endnu et noname batteri i Hjem og Nyborg.

Samme her, og erfaringen er med mere end en bil.

MVH

Holten

Fra : Mette og René

Dato : 21-02-05 18:58

takker for alle svar og kommentar, det blev et danbrit 60 amp. og 640 start
amp.

så må vi jo se om det kan som jeg vil, hørt om frost her i løbet a
ugen...