Fartbegrænser?
Fra : MadMaxDK

Dato : 28-05-01 10:27

Er der nogen her i denne NG der har nogen idé om det er muligt at lave sin
egen fartbegrænser? Nogen der har diagrammer og andet liggende over sådan en
fartbegrænser?

Mvh

MadMaxDK

Fra : Gundersen

Dato : 28-05-01 16:27

Hej

Jeg kan kun fortælle dig at det er muligt! Jeg kan ikke lige huske hvordan, men
det er noget med en kondensator der skal side på impuls ledningen til cdi'en.
(Såvit jeg husker!)

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Polini Sport

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 28-05-01 20:41

> Jeg kan kun fortælle dig at det er muligt! Jeg kan ikke lige huske hvordan, men
> det er noget med en kondensator der skal side på impuls ledningen til cdi'en.
> (Såvit jeg husker!)

Man kan også køre lovligt eller ha' en hånd på bremsen hele tiden.

Anders

Fra : J

Dato : 28-05-01 22:32

> Man kan også køre lovligt eller ha' en hånd på bremsen hele tiden.
>
> Anders

Bare husk at have extra bremseklodser med på turen

Fra : RpR

Dato : 28-05-01 22:31

> Man kan også køre lovligt eller ha' en hånd på bremsen hele tiden.

Joh, men den med hånden på bremsen dutter ikke hvis politiet vil se den på
støttefoden =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 29-05-01 08:58

> Joh, men den med hånden på bremsen dutter ikke hvis politiet vil se den på
> støttefoden =)

Hvordan tjekker man tophastigheden med den på støttefoden.

Anders

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 29-05-01 10:59

Anders Sune Jensen wrote:

> Hvordan tjekker man tophastigheden med den på støttefoden.

LOL nu!

De ka jo hører hvor langt den går op....asso hvor mange rpm's den hiver.....jeg
ved da min lyder tosset hvis den får frit løb på bukken.

--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 30-05-01 09:52

> De ka jo hører hvor langt den går op....asso hvor mange rpm's den hiver.....jeg
> ved da min lyder tosset hvis den får frit løb på bukken.

Møhbøh. Hvis skiven i variatoren sider i, går den jo også til max omdrejninger uden
du dog kan sige noget om topfarten. På støttefoden er hjulet jo heller ikke
belastet, for ikke at tale om vindmodstand.

Anders

Fra : RpR

Dato : 30-05-01 18:04

> [...]
ikke
> belastet, for ikke at tale om vindmodstand.

Møhbøh! =P
Der er noget af en forskel fra de små lovlig omdrejninger og så dem i en
tunet motor.
Min Neo's kan man ikke holde stille på bukken hvis den bare får lov at sno
op.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 30-05-01 10:34

"Anders Sune Jensen" <anders@tycho.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan også køre lovligt eller ha' en hånd på bremsen hele tiden.

Smart forslag, men tror du ikke de undrer sig over at baglygten pludselig
bliver meget skarpere.
Mon ikke de er klar over at der er noget der hedder bremselys ?

hilsen Thomas