Fuel cutoff
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 20-02-05 09:44

Hej,

Hvordan er det lige det er med fuel cutoff?
Er det ved lave eller høje omdrejninger der bliver der lukket for
brændstoftilførslen, når man slipper speederen?
Min bil er en Escort 1,6i clx fra 11/94, såfremt der måtte være forskel fra
producent til producent.

mvh

Carsten Pedersen

Fra : Brian

Dato : 20-02-05 10:14

Hejsa!

Carsten Pedersen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Hvordan er det lige det er med fuel cutoff?
> Er det ved lave eller høje omdrejninger der bliver der lukket for
> brændstoftilførslen, når man slipper speederen?

På de fleste biler, er det over ~1500 omdrejninger, der bliver
lukket for saften.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-05 10:15

"Carsten Pedersen" <carstennp@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Hvordan er det lige det er med fuel cutoff?
> Er det ved lave eller høje omdrejninger der bliver der lukket for
> brændstoftilførslen, når man slipper speederen?

Ja.
Når man motorbremser over ca 1500 RPM så laver styringen cut-off. Den
tilfører så igen brændstof når man motorbremser under 1500 RPM.

--
Tom

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-02-05 10:47

Som de andre to skriver, så er det som regel over 1500 omdr. det sker.
Du kan afprøve det ved at finde et stykke øde vej, køre i højgear, slippe
speederen og lade bilen motorbremse imens du iagttager omdrejningstælleren.
Når omdrejningerne falder og kommer under 1500, kan man som regel mærke at
"motorbremsen pludselig slippes et sekund"

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : phk

Dato : 20-02-05 11:00

> [...]
> omdrejningstælleren. Når omdrejningerne falder og kommer under 1500, kan
> man som regel mærke at "motorbremsen pludselig slippes et sekund"

På min gamle Mondeo 94 1,8 skete dette nogenlunde når omdrejningstælleren
stod lige op - altså omkring 4.000 omdrejninger. Jeg husker ikke det
nøjagtige tal, men det var der oppe.

På min Golf TDI sker det først i det øjeblik bilen begynder at trække.
Motorstyringen har fuld check over dette. Det kan jeg konstatere ved at læse
data ud fra datastikket. Den kan altså lukke for brændstoffet helt ned til
tomgang!

--
Per, Esbjerg