/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
VW Golf II Diesel, indstrøjtningstidspunkt~
Fra : Bo Andersen


Dato : 19-02-05 19:38

Hvordan indstilles dette ?
Ja, ja, jeg ved pumpen skal drejes.
Jeg ved der skal skrues et måleur i pumpen.
Men hvor meget skal uret vise og hvornår

Venligst, Bo Andersen.

 
 
Hans Kjaergaard (19-02-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 19-02-05 20:43

On 19 Feb 2005 10:38:10 -0800, BoNaur@gmail.com (Bo Andersen) wrote:

>Hvordan indstilles dette ?
>Ja, ja, jeg ved pumpen skal drejes.
>Jeg ved der skal skrues et måleur i pumpen.
>Men hvor meget skal uret vise og hvornår

Jeg har et tillægsspørgsmål.
Hvis man måler indstrøjtningstidspunktet dynamisk (under drift), hvad
skal det så være ?

/Hans

Jan W Nielsen (19-02-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 19-02-05 22:33

> Hvis man måler indstrøjtningstidspunktet dynamisk (under drift), hvad
> skal det så være ?

Aner det ikke - men jeg håber ikke, din bil ender op med at være "chippet
diesel"-wanne-be, der oser ad helvede til.. Jeg har et par gange kørt efter
sådan et osende hundehus, og jeg kan smage det endnu..

/Jan W Nielsen



Hans Kjaergaard (19-02-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 19-02-05 23:13

On Sat, 19 Feb 2005 22:32:55 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>> Hvis man måler indstrøjtningstidspunktet dynamisk (under drift), hvad
>> skal det så være ?
>
>Aner det ikke - men jeg håber ikke, din bil ender op med at være "chippet
>diesel"-wanne-be, der oser ad helvede til.. Jeg har et par gange kørt efter
>sådan et osende hundehus, og jeg kan smage det endnu..

Min kære gamle vogn er desværre (gudskelov) ikke udstyret med andet
end en Bosch VE højtrykspumpe, denne har jeg dog skruet på, nemlig ned
i effekt, det giver lidt bedre brænstofsøkonomi og mindre problemer
ved syn ifht røggasprøven.

Men jeg er også i besiddelse af et instrument der kan måle
indsprøjtningstidspunktet dynamisk, jeg har ikke kunne finde ud af
hvornår indsprøjtningen skal finde sted når det er under drift.
Derfor mit tillægsspørgsmål.

/Hans

peter (20-02-2005)
Kommentar
Fra : peter


Dato : 20-02-05 10:54


>
> Aner det ikke - men jeg håber ikke, din bil ender op med at være "chippet
> diesel"-wanne-be, der oser ad helvede til.. Jeg har et par gange kørt
efter
> sådan et osende hundehus, og jeg kan smage det endnu..


ØH en chippet diesel golf II den må du lige forklarer lidt nærmere jan
>
> /Jan W Nielsen
>
>



Jan W Nielsen (20-02-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 20-02-05 11:23

> ØH en chippet diesel golf II den må du lige forklarer lidt nærmere jan

Nøgleordene her er de to sidste i denne sætning : "chippet
diesel"-wanne-be...

/Jan W Nielsen



phk (20-02-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 20-02-05 11:03


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4217a8e8$0$30764$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>> Hvis man måler indstrøjtningstidspunktet dynamisk (under drift), hvad
>> skal det så være ?
>
> Aner det ikke - men jeg håber ikke, din bil ender op med at være "chippet
> diesel"-wanne-be, der oser ad helvede til.. Jeg har et par gange kørt
> efter sådan et osende hundehus, og jeg kan smage det endnu..

Du kunne ikke følge med til at overhale?

En chippet diesel oser ikke hvis den bliver kørt pænt .... undtagen måske
under accelleration?


--
Per, Esbjerg



Jan W Nielsen (20-02-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 20-02-05 11:25

> Du kunne ikke følge med til at overhale?

Jo, en af gangene måtte jeg simpelthen omkring den "gejlede" gamle spand,
der osede og sodede, så jeg næsten ikke kunne se ud af forruden.

> En chippet diesel oser ikke hvis den bliver kørt pænt .... undtagen måske
> under accelleration?

Nej, men jeg tror, den pågældende slagterlærling havde skruet den op i
pumpen, så den var overmættet - der var ikke tale om en pumpe-dyse-bil - men
en Golf II..

/Jan W Nielsen



Bo Andersen (20-02-2005)
Kommentar
Fra : Bo Andersen


Dato : 20-02-05 20:30

> Nej, men jeg tror, den pågældende slagterlærling havde skruet den op i
> pumpen, så den var overmættet - der var ikke tale om en pumpe-dyse-bil -
> men en Golf II..
>
> /Jan W Nielsen
Det oprindelige spørgsmål var jo netop IKKE fyldningen som
skulle justeres, men tidspunktet. Når man klasker en ny/anden
pumpe på motoren aner man jo ikke en kæft om hvor den står.
Ved at have det korrekte indsprøjtningstudpunkt forurener bilen
jo netop mindre. Men alt dette og stort set alle øvrige indlæg er jo OT.
-Bo-



Ukendt (20-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-02-05 21:38

> Det oprindelige spørgsmål var jo netop IKKE fyldningen som
> skulle justeres, men tidspunktet.

Ok..

> Men alt dette og stort set alle øvrige indlæg er jo OT.

Ok..

...men rolig nu.....sådan er det her i klubben.. ..det behøver ikke stå i
vejen for et kvalificeret svar...

/Jan W Nielsen



ham-der (20-02-2005)
Kommentar
Fra : ham-der


Dato : 20-02-05 21:27


"Bo Andersen" <BoNaur@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:da36074e.0502191038.1d1d8b71@posting.google.com...
> Hvordan indstilles dette ?
> Ja, ja, jeg ved pumpen skal drejes.
> Jeg ved der skal skrues et måleur i pumpen.
> Men hvor meget skal uret vise og hvornår
>

Ifølge tolerance data skal den stå på 0,90 +/- 0,02 målt statisk og på
16 grader +/- 1 grad målt ved 900 omdr. hvis du gør det med uret, så
monterer du måleuret ibagenden af pumpen, finder topmærket på svinghjulet,
kører motoren baglæns til viseren ikke bevæger sig mere, nulstiller viseren,
kører moteren frem til mærket, så skulle den gerne stå på de 0,90 du kan
godt risikere at skulle dreje motoren frem og tilbage mange gange før du
rammer plet.

A K Esbjerg



Torben Madsen (21-02-2005)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 21-02-05 12:39

> "Bo Andersen" <BoNaur@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:da36074e.0502191038.1d1d8b71@posting.google.com...
>
> Ifølge tolerance data skal den stå på 0,90 +/- 0,02 målt statisk og på
> 16 grader +/- 1 grad målt ved 900 omdr. hvis du gør det med uret, så
> monterer du måleuret ibagenden af pumpen, finder topmærket på svinghjulet,
> kører motoren baglæns til viseren ikke bevæger sig mere, nulstiller
viseren,
> kører moteren frem til mærket, så skulle den gerne stå på de 0,90 du kan
> godt risikere at skulle dreje motoren frem og tilbage mange gange før du
> rammer plet.
>
> A K Esbjerg
>
Jeg kan så tilføje at ovennævnte gælder for JP, JR og SB motorer. Er den af
typen RA eller 1V, da skal den måle 1,0 +/- 0,02.

mvh
Torben Madsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408634
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste