Copco støbejern i ovn?
Fra : Lars Christensen

Dato : 10-05-05 15:29

Hej.

Vi har fundet en gammel opskrift på en dessert, der skal 20 minutter på
200 C. i ovnen i en pande.
Vi har en Copco støbejernspnade med træhåndtag. Vil håndtaget kunne
klare en tur i ovnen uden at gå til?

Venligst
Lars & Birthe

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 10-05-05 16:29

"Lars Christensen" <lac.remove-this@fanonet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 200 C. i ovnen i en pande.
> Vi har en Copco støbejernspnade med træhåndtag. Vil håndtaget kunne

Den ene tur vil den vel kunne klare men hvis den skal udsættes for det mange
gange tror jeg det bliver ødelagt. Retten behøver vel heller ikke i en pande
blot fordi det står i opskriften, et ildfast fad kan vel gøre det.
Man kan forøvrigt sagtens købe pander der kan gå i ovnen.

Steen.

Fra : Lars Christensen

Dato : 11-05-05 10:02

Steen Jakobsen skrev:

> Den ene tur vil den vel kunne klare men hvis den skal udsfttes for
> det mange gange tror jeg det bliver xdelagt. Retten behxver vel
> heller ikke i en pande blot fordi det ster i opskriften, et ildfast
> fad kan vel gxre det. Man kan forxvrigt sagtens kxbe pander der kan
> ge i ovnen.

Hej.
Tak for svaret. Vi korte den i ovnen, men pakkede lidt staniol om
trahandtaget. Der var intet at se eller bemarke efterfolgende. Og
desserten blev dejlig.
Lars og Birthe