erfaring med dårlig service?
Fra : Lars

Dato : 28-05-01 19:06

Hej

jeg har lige tilmeldt mig denne nyhedsgruppe i håb om, at nogen kan bibringe
deres erfaring, hvis de har været ude for, at en MC-reparation ikke holdt
som forventet.

Jeg er den delvis glade ejer af en Yamaha XJ600, som jeg fik skiftet
ventiler, pakninger, olie m.m. på. Jeg hentede MCen for godt og vel 3 uger
siden og har kørt ca. 600 km. siden da. Det skal siges, at værkstedet under
reparationen havde store problemer med at lave maskinen. Til at starte med
var der kun en ventil der var brændt af. Denne blev skiftet, men ved ny
opstart af motoren bukkede hele 5 ventiler, som også måtte skiftes
(antagelig pga. en defekt knastkædestrammer). Jeg betalte regningen på ialt
ca. 6.500 kr.

I weekenden var jeg på besøg i Jylland og ...host, host....på motorvejen
lige før Kolding stod motoren af igen. Symptomerne er nøjagtig de samme:
Motoren lyder skidt og kan ikke tage nogen som helst omdrejninger.
Antageligt igen galt med ventilerne.

Sagen er nu den, at jeg har betalt 600 kr. for at få den slæbt væk, og nu
står den så i Kolding og venter på at blive afhentet (til København).

Er der nogen, der har været ude for noget lignende? Hvad kan man gøre rent
praktisk/juridisk, hvis det viser sig, at det er værkstedet der ikke har
lavet tingene ordenligt? - og hvad med bevisførelsen? Alene transporten
tilbage til kbh. kan jo være ret dyr. Ligger nogen inde med gode forslag til
(billig...) transport? Kan man få en uvildig instans til at vurdere, om det
er mit værksted der hænger på fejlen?

Jeg hører meget gerne om andres erfaringer med lignende sager.

Tak!
Lars

Fra : Kim Persson

Dato : 28-05-01 13:46

hej lars

www.dmcn.dk er der anmeldelser af forhandlere og værksteder. Du burde
skrive en anmeldelse af din forhandler.

Jeg har ikke selv så mange juridiske garanti problemer da jeg selv har en
lidt ældre mc. Prøv nyhedsgruppen dk.videnskab.jura der er nogen folk der
har ret meget styr på lovgivningen med mere -virker nærmest som et krav at
have Karnovs lovsamling på hylden derhjemme...... de er desuden utrolig
hjælpsomme i den gruppe.
mvh Kim
cbx 550-f2

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 28-05-01 14:08

> på www.dmcn.dk er der anmeldelser af forhandlere og værksteder. Du burde
> skrive en anmeldelse af din forhandler.

Hej

Prøv lige at hør om ikke værkstedet det har foretaget operationen er til at
tale med før du sviner dem til på nettet. De har jo uden tvivl gjort deres
bedste for at reparere din MC, . men fejlfinding er ikke det letteste i
verden, og de kan jo have overset noget den fejlede ud over den brændte
ventil. Prøv at tale med dem stille og roligt i første omgang og se om i
ikke kan finde en løsning på dine problemer og fortæl at du efter en regning
på 6500Kr faktisk forventede at få en velfungerende MC igen. Det kunne jo
være i kunne finde en løsning som var økonomisk fordelagtig for dig
(momsfrit, sort, reservedele til indkøbspris o.s.v.) At kræve at de skal
reparere din MC igen uden beregning er uholdbart, og sådan et krav kan få
forhandleren til at stille sig på bagbenene. Trusler om rettergang, vold og
hærværk fører ikke til noget ud over at forhandleren ikke gider hjælpe dig.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Bent Madsen

Dato : 28-05-01 14:39

Hejsa...
jeg vil faktisk opfordre ALLE mc'ister på nettet.. (specielt herinde.... i
dfm)
til at smutte ind på dmcn.dk og lave nogle anmeldelser af deres
forhandler..
det KAN!!! faktisk være en rimelig godt hjælp...
ikke kun for os som kunder, så vi kan finde nogle gode
forhandlere/værksteder.
men også dem som forhandler.. så kan de nemlig (evt.) få rettet op på de
ting som folk klager over.

- http://www.dmcn.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-05-01 14:58

Det er helt ok at skrive på DMCN. Men jeg mener først man skal sikre sig at
forhandleren virkelig har haft en chance for at gøre det godt. En dårlig
reklame på DMCN kan ramme hårdt. Og jeg tror ofte at der er en tendens til
først at skrive, når man bliver behandlet dårligt, men glemmer det sålænge
servicen er i top. Derfor tror jeg der er uforholdsmæssigt meget negativ
omtale på DMCN.
Jeg skal dog lige tilføje at det står for "egen regning". Jeg ved ikke med
sikkerhed om det forholder sig sådan, men kun at det kunne være sådan. Og
hvilken forhandler har ikke haft et "uheld" med en kunde. Det er jo kun
mennesker.

--
Mvh.
Henrik (som syntes DMCN er godt, men sjældent bruger forhandler

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Bent Madsen

Dato : 28-05-01 15:22

> [...]
> først at skrive, når man bliver behandlet dårligt, men glemmer det sålænge

- yep yep..

men... jeg skrev også først min anmeldelse af Skibby Mc efter 1 år....
så har jeg da fået en go opfattelse af om de virkelig kan noget...
Dog... har der lige på det sidste været lidt skuddermudder med cyklen..
(tændrørs sjov... men det skyldtes droslingen.....)

det skal ikke være en impuls-beskrivelse af hvordan man har det med
forhandleren..
men hvordan man generelt har oplevet dem... måske over 3-4-5 gange man har
besøgt dem..
jeg har besøgt Skibby MC mindst 15 gange... (flere gange pga. deres FEDE
brugtcykler).. og de er KANON!!..

jeg har besøgt Enghave MC .... nok een.. 6-7 gange nu.. og jeg HADER at være
i den forretning..
jeg giver dog dem en chance til, en gang til september når jeg skal købe ny
mc.. (men regner ik med at købe der alligevel)

Der er jo netop mange herinde som ikke er mc-newbies... men derimod har kørt
i flere år.. og deres erfaring med forhandlerne.. kunne jo være VIRKELIG
guld værd...
men.. når man nu læser "niels vejle mc"s beskrivelse.. så kan jeg ikke lade
være med at grine... det virker for langt ude...
men det er jo 6 forskellige personer der har skrevet om deres oplevelser...
og ud fra det... så kan jeg NEMT konkludere at jeg ALDRIG vil bruge dem...
der er der jo mange andre mc-forhandlere som kan tilbyde meget federe
behandling og reperationer... osv.

- hygge..
(satans til al den pollen i luften... AAATJUU)
MvH -> Stefan

Fra : Lars

Dato : 29-05-01 18:39

Hej igen,

jeg takker for tilbagemeldinger både her og via min mailaddresse. Det var nu
ikke meningen, at jeg med det samme ville lægge sag an (som nogen måske
kunne have forstået...), blot ville jeg gerne vide lidt om, hvordan jeg som
"køber" stod i den givne situation, før jeg tog kontakt til værkstedet. Det
gjorde jeg så igår, og det lader til at vi finder en løsning på det.

Iøvrigt ringede jeg til Danske Fragtmænd idag....de skal have ca. 530 kr.
for at bringe MC fra dør til dør (Kolding-København). Det synes jeg faktisk
er en ganske rimelig pris

Lars

Fra : Henry

Dato : 29-05-01 10:41

> Iøvrigt ringede jeg til Danske Fragtmænd idag....de skal have ca. 530 kr.
> for at bringe MC fra dør til dør (Kolding-København). Det synes jeg
faktisk
> er en ganske rimelig pris
Surt du ikke har tophjælp - 200kr. om året..

mvh
Henry