/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Olie.. Hvor meget..?
Fra : Anders Winther


Dato : 28-05-01 09:44

Hej,
Min XJ600S '92 er begyndt at skrige efter mere olie..
Jeg skiftede olie på den i vinters.. Men da fyldte jeg bare på så der ikke
var luft at se i det lille koøje..
Er det den rigtige måde at gøre det på?
1 minut efter jeg har startet motoren begynder "olie-lampen" at lyse.. Men
slukker igen efter 2 minutter..
Kan I sige mig hvor meget olie jeg skal fylde på?

Jeg kan ikke finde noget i min værkstedsbog.. Måske har jeg ikke kigget
ordentlig efter..

På forhånd tak..!

Mvh.
Anders Winther
XJ600S





 
 
Armand (28-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-05-01 16:34


Anders Winther <anders@cybercity.dk> skrev i en
news:9et33r$2b52$1@news.cybercity.dk...
> Hej,
> Min XJ600S '92 er begyndt at skrige efter mere olie..
> Jeg skiftede olie på den i vinters.. Men da fyldte jeg bare på så der
ikke
> var luft at se i det lille koøje..
> Er det den rigtige måde at gøre det på?
> 1 minut efter jeg har startet motoren begynder "olie-lampen" at lyse..
Men
> slukker igen efter 2 minutter..

Metoden med at kigge efter i "koøjet" er god nok; men skal foretages
efter en kort opvarmning eller når motoren slukkes ved hjemkomst hhv. på
en
tankstation!
Fidusen er at der om morgenen godt kan være sivet olie ned i bundkarret
fra hist og her, og dette fylder så meget at aflæsningen ikke er
pålidelig.
Grunden til at check skal foretages på en opvarmet motor, er at man skal
kunne udføre det undervejs - f.eks. på en tankstation

Uagtet at XJ'erens Niveau-måler (= ikke olietrykslampe!) kan hænge eller
trænge til udskiftning af anden grund, tolker jeg dine oplevelser som at
du har for lidt olie i bunden af motoren, og når du starter op med kold
olie, vil den tykkere olie løbe langsommere tilbage til bunden og
oliestanden derfor falde og lampen derfor lyse.
Efter en tids kørsel er olien blevet så tyndtflydende at den når at løbe
tilbage uden at niveau-måleren "løber tør"!

--
Armand.





Anders Winther (28-05-2001)
Kommentar
Fra : Anders Winther


Dato : 28-05-01 17:00

Tak Armand..
Jeg blev lige bange for at der ikke var nogen der kunne svare mig..

Mvh.
Anders Winther
XJ600S



Gaarde (30-05-2001)
Kommentar
Fra : Gaarde


Dato : 30-05-01 07:23

Hej Anders

Det fænomen du omtaler er også et udpræget problem på R1'en. På nogle skal
oliestanden stå helt i toppen af "koøjet" for at lampen ikke lyser og på
andre er det nok at den er fyldt lidt over halv, så der må være lidt
tolerancer på målerne.
Fyld ca. 1 dl olie på og problemet er løst.

Mogens´

"Anders Winther" <anders@cybercity.dk> wrote in message
news:9et33r$2b52$1@news.cybercity.dk...
> Hej,
> Min XJ600S '92 er begyndt at skrige efter mere olie..
> Jeg skiftede olie på den i vinters.. Men da fyldte jeg bare på så der ikke
> var luft at se i det lille koøje..
> Er det den rigtige måde at gøre det på?
> 1 minut efter jeg har startet motoren begynder "olie-lampen" at lyse.. Men
> slukker igen efter 2 minutter..
> Kan I sige mig hvor meget olie jeg skal fylde på?
>
> Jeg kan ikke finde noget i min værkstedsbog.. Måske har jeg ikke kigget
> ordentlig efter..
>
> På forhånd tak..!
>
> Mvh.
> Anders Winther
> XJ600S
>
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste