lyserød trøje???
Fra : Rikke & Per

Dato : 10-05-05 11:55

Jeg er kommet til at vaske min mands beige trøje sammen med et par
mørkebrune bukser. Dette har resulteret i en mistænkelig lyserød kulør. Kan
man gøre noget ved det???

Mvh Rikke

Fra : V. Hansen

Dato : 10-05-05 12:07

> Jeg er kommet til at vaske min mands beige trøje sammen med et par
> mørkebrune bukser. Dette har resulteret i en mistænkelig lyserød kulør.
> Kan man gøre noget ved det???

Der er vist ikke andet at gøre end at farve den i en mere passende kulør,
mvh
Vibeke

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 10-05-05 12:15

> Jeg er kommet til at vaske min mands beige trøje sammen med et par
> mørkebrune bukser. Dette har resulteret i en mistænkelig lyserød
> kulør. Kan man gøre noget ved det???

Et blegemiddel vil kunne ændre farven. Om det bliver til det bedre må
komme an på en prøve.

http://www.forbrug.dk/familie/husholdning/vask/vaskemidler/blegemiddel/

mødes med en gunstig lejlighed....
www.st-roerbaek.dk

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 10-05-05 12:26

I news:428097df$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk <Carsten Finn
Rasmussen> <cfr@c.invalid> skrev:

> Et blegemiddel vil kunne ændre farven. Om det bliver til det bedre må
> komme an på en prøve.

http://www.forbrug.dk/familie/husholdning/vask/vaskemidler/blegemiddel/

Her er endnu en mulighed for at genskabe roen i det lille hjem:
Natriumdithionit (Natriumhyposulfit, Natriumhydrosulfit). Hvidt/gulligt
krystallinsk pulver med en lidt stikkende lugt.

Affarvning af tøj
Produktet forbereder de fleste stoffer af naturfibre til farvning ved at
affarve til neutral farve. Brug en stor gryde. Til ca. 500 g stof
opløses 2 - 3 spsk. Affarver i 10 liter vand. Tøjet lægges i badet, der
langsomt bringes op til kogepunktet. Hold tøjet i bevægelse ved
'simre'-punktet, indtil farven er væk. Tøjet skylles grundigt efter
affarvning.

Fra : Gert Espersen

Dato : 11-05-05 07:56

Giv ham et tykt sølvarmbånd og lær ham at tale med bløøøde s'er ligesom
Ssssteen fra programmet "Have haves"

Ellers vil jeg også anbefale at du prøver med Natriumdithionit'en og
åbne vinduer under processen.....

Mvh
-Gert..