Andet multimedie
bentjuul 3670
MOV -> MPEG
Fra : Bimsefar

Dato : 28-05-01 09:54

Jeg har en række filmklip af typen MOV.
Men det er ret irriterende, at når jeg sender dem til andre, så kan de ikke
se dem uden først at hente QuickTime.
Jeg ville derfor gerne have filmene konverteret til et mere generelt
Windows-format og helst MPEG.

Jeg har prøvet programmer som 'VCDCutter' og 'Multimedia Xplorer 2', men de
kan ikke læse filmene.

Er der nogen som har ideer til hvordan man kan konvertere filmklippene?

/Bimse

Fra : Mogens

Dato : 28-05-01 15:05

On Mon, 28 May 2001 10:53:48 +0200, "Bimsefar" <bimse@afd.dk> wrote:

> [...]
>kan ikke læse filmene.
>
>Er der nogen som har ideer til hvordan man kan konvertere filmklippene?

Hej

Prøv at kigge her : http://www.vcdhelp.com/convert.htm
Der er en sektion om MOV > MPG konvertering

Mvh Mogens

Fra : Bimsefar

Dato : 29-05-01 07:39

> Prøv at kigge her : http://www.vcdhelp.com/convert.htm
> Der er en sektion om MOV > MPG konvertering

Simpelthen perfekt!
Jeg siger mange tak.