Hvad kan man klare med en fliseklipper ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-05-05 08:03

Hej gruppe,

Jeg er i gang med et terasseprojekt, og skal snart i gang med at lægge
fliser...
Det drejer sig om 8 kantede fliser med en tykkelse på 5 cm - der er så også
nogle små farvede fliser med en størrelse som svarer til et CD - cover -
også 5 cm tykke.
Jeg har tænkt på om det ville være en god ide at leje en rigtig fliseklipper
til projektet - de andre gange har jeg klaret mig med vinkelsliber og hammer
og mejsel.
Jeg er ikke i tvivl om at klipperen kan klippe i de store 8 kantede fliser,
men hvordan med de små fliser - kan man f. eks halvere dem med en
fliseklipper ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : John Bennetzen

Dato : 11-05-05 16:53

> [...]
> fliser,
> men hvordan med de små fliser - kan man f. eks halvere dem med en
Ja det kan du! Ret nemt hvis det er nye fliser, er de et par år gamle har de
tit en tendens til, at "sprænge" et forkert sted...
Brudlinien ved en fliseklipper er dog lidt ujævn, men det er væsentligt
hurtigere end en vinkelsliber...

Mvh John...

Fra : Habit

Dato : 11-05-05 20:52

Hej
Et ret præcist svar fra John som jeg kan tilslutte mig. I nogle tilfælde kan
klipperen være god nok, men personligt bryder jeg mig ikke om de lidt ujævne
"klip" som klipperen medfører. I nogle tilfælde f.eks. ved specialkurver
m.v. duer klipperen absolut ikke. For uøvede er klipperen sikkert en del
hurtigere og så støver den ikke.

mvh

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-05-05 21:51

Mange tak for jeres input! - jeg vil leje en fliseklipper, og helgardere med
et par diamantklinger til vinkelsliberen så

mvh

Andreas M. Hansen