Foto
IBM760 5420
Teil 3020
CF contra SD memory
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 08-05-05 09:49

Hvad er det de er begyndt på med SD kort,
kan man så ikke bruge sine gamle CF1
mvh Ebbe

Fra : Claus Smith

Dato : 08-05-05 10:08

På Nikons nye D50 er det ihvertfald et SD kort som skal bruges.

Endnu en ting som gør det lettere at lave både lettere og mindre D-SLR
kameraer fremover.

Claus

Fra : Brian Lund

Dato : 08-05-05 11:55

> På Nikons nye D50 er det ihvertfald et SD kort som skal bruges.
>
> Endnu en ting som gør det lettere at lave både lettere og mindre D-SLR
> kameraer fremover.

Ja, men for min skyld behøver de ikke lave kameraet mindre! - Jeg har et EOS
350D :)

Brian

Fra : Claus Smith

Dato : 08-05-05 12:19

Mit er en D70, men alt kan jo blive mindre og den nye D50 er jo endnu mindre
end D70.

Claus

Fra : Bo Bjerre

Dato : 08-05-05 13:00

Claus Smith wrote:
> På Nikons nye D50 er det ihvertfald et SD kort som skal bruges.
>
> Endnu en ting som gør det lettere at lave både lettere og mindre D-SLR
> kameraer fremover.

Hvor stor er vægtforskellen egentligt?
-jeg ved at et CF kort typisk vejer 8 gram.

Måske kan man lette kameraet med 3 gram, men hvad betyder det i den
store sammenhæng?

SD kort er ca 1.5mm tyndere, så det er jo ikke noget, der laver de helt
store design revolutioner.

CF kort er kommet på op 8Gby nu, men de andre kort halter stadig efter,
på grund af deres fysisk mindre størrelse.

Jeg ser ikke noget teknisk argument.

Bo //

Fra : Claus Smith

Dato : 08-05-05 14:17

Prøv at kigge på den fysiske størrelse, der er forskellen større end når du
kigger den vægtmæssige forskel.

Claus

Fra : Peter Rongsted

Dato : 08-05-05 14:50

Bo Bjerre <post@fjernes-sidebanen.dk> wrote:

>Hvor stor er vægtforskellen egentligt?
>-jeg ved at et CF kort typisk vejer 8 gram.
>
>Måske kan man lette kameraet med 3 gram, men hvad betyder det i den
>store sammenhæng?

SD kort er fysisk mindre end CF kort. Det betyder at selve kameraet kan
gøres mindre. Det er her vægtbesparrelsen ligger ikke kun i kortet.

>SD kort er ca 1.5mm tyndere, så det er jo ikke noget, der laver de helt
>store design revolutioner.

Nu er det ikke kun tykkelsen, som tæller. DE andre dimensioner har også
betydning.

>CF kort er kommet på op 8Gby nu, men de andre kort halter stadig efter,
>på grund af deres fysisk mindre størrelse.
>
>Jeg ser ikke noget teknisk argument.

Der heller ikke rigtigt noget.

Peter

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-05-05 17:29

Peter Rongsted wrote:

> SD kort er fysisk mindre end CF kort. Det betyder at selve kameraet
> kan gøres mindre. Det er her vægtbesparrelsen ligger ikke kun i
> kortet.

Men er det et mål - i hvert fald, når det gælder dSLR?
Tit og ofte besynges Canon 300D fordi man kan få batterigreb til, så det
bliver størrere og mere gribevenligt. Jeg havde det store Canon i hånden for
en 14 dages tid siden (et-eller-andet mk2) og umiddelbart var mit første
indtryk. Herligt kamera, her er der da noget at tage fat i!

vh

Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-05-05 10:32

In article <jfkr7195mnj3ruekeci86la717cbrne7l6@4ax.com>, Ebbe Hansen wrote:
> Hvad er det de er begyndt på med SD kort,
> kan man så ikke bruge sine gamle CF1

Nej, Men du kan købe en adapter og anvende SD kort i CF kameraer.
SD er mindre - derfor går de den vej.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 08-05-05 14:14

On 08 May 2005 09:31:39 GMT, "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

>Nej, Men du kan købe en adapter og anvende SD kort i CF kameraer.
>SD er mindre - derfor går de den vej.

Det var nu den anden vej jeg tænkte på.
Hvis jeg skifter camera til et med SD, så
kan jeg altså smide CF kortene ud sammen
med det gamle camera.
tak for alle svar
mvh Ebbe

Fra : Brian Lund

Dato : 08-05-05 11:58

> Hvad er det de er begyndt på med SD kort,

Hvem er beyndt på hvad?

> kan man så ikke bruge sine gamle CF1

SD og CF kort forbindes ikke på samme måde, så medmindre dit kamera kan tage
begge dele, kan du _ikke_ bruge CF kort!

Brian

Fra : Claus Smith

Dato : 08-05-05 12:20

> Hvem er beyndt på hvad?

I Nikon's D50 bruger man SD kort fremfor i tidligere modeller hvor man
brugte CF kort.

Claus