Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hvad er det?
Fra : MC

Dato : 04-05-05 19:51

http://www.sodan.dk/hvaderdet.jpg

billedet blev lidt utydeligt... den er ca. 1-2 mm

er det en loppe? hvis ja, er det så en menneskeloppe
eller dyreloppe ?

hvis det ikke er en loppe, hvad er det så?

-sg

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 04-05-05 20:31

MC <smooch@smooch.com> skrev:
>http://www.sodan.dk/hvaderdet.jpg
>
>billedet blev lidt utydeligt... den er ca. 1-2 mm
>
>er det en loppe? hvis ja, er det så en menneskeloppe
>eller dyreloppe ?
>
>hvis det ikke er en loppe, hvad er det så?

I denne gruppe ville svaret være "Det er en makrooptagelse"
eller "Det er et stillleben" eller "Det er et dyreportræt".

Prøv at spørge i en insektgruppe.

Vh. JIB

Fra : MC

Dato : 04-05-05 21:59

ja, det er en makrooptagelse, der ikke fokuserede rigtigt...

Søren

Fra : MC

Dato : 04-05-05 21:59

har taget et par andre her:
http://www.sodan.dk/photo/photo.html

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 05-05-05 08:03

MC wrote:
> har taget et par andre her:
> http://www.sodan.dk/photo/photo.html

Jeg synes nu det ligner en tudse, men hvilken forstand har bagere på biler.

Tommy

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 04-05-05 20:52

Kattelopper ville jeg sige. Mest fordi det er den mest almindelige loppe.
De kan godt lide menneskeblod, men kan kun formere sig på katte.
Er ikke til at tage fejl af. De hopper så hurtigt at øjet ikke kan følge
dem.
Desuden er de pansrede, så man ikke bare kan mase dem ihjel.

Se i øvrigt:
http://www.dpil.dk/frames/spom_frm.htm

mvh jesper

Fra : Holst

Dato : 04-05-05 21:24

MC wrote:

> http://www.sodan.dk/hvaderdet.jpg
>
> billedet blev lidt utydeligt... den er ca. 1-2 mm
>
> er det en loppe? hvis ja, er det så en menneskeloppe
> eller dyreloppe ?
>
> hvis det ikke er en loppe, hvad er det så?

Prøv at spørg i news:dk.natur

Fra : Pico

Dato : 04-05-05 23:17

MC wrote:
> http://www.sodan.dk/hvaderdet.jpg
>
> billedet blev lidt utydeligt...

Kan man ikke kalde det er underdrivelse ?
Pico

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-05-05 14:32

MC wrote:
> http://www.sodan.dk/hvaderdet.jpg

Nogle udsøgt elendige billeder, der er spild af tid at hente hjem!
Hvad i alverden laver de i en fotogruppe?
Vil du gerne lære at blive bedre til at tage makrofotos?

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.