Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Thom Hogans D2X review er oppe nu.
Fra : Lars Troels

Dato : 04-05-05 17:14

Thom Hogans review af D2X er oppe nu: www.bythom.com/d2xreview.htm

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 04-05-05 17:37

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Thom Hogans review af D2X er oppe nu: www.bythom.com/d2xreview.htm

Fra artiklen: "On the D2x, the white balance data is still in the Maker's tag
section, but it has now been encrypted".

Hmmm - det virker da ikke vældig gennemtænkt fra Nikon's side af. Ser ud til at
være et yderst lækkert 12 MP kamera, men en sådan design-brøler kan da gå hen og
blive belastende for workflowet, som Hogan også skriver.

Jeg kan slet ikke se, hvordan i alverden man vil kryptere
hvidbalance-informationen. Det er trods alt kun en farvetemperatur (5400 K) og
en farvestiks-værdi (+11), der er tale om. Er det fordi de vil forsøge at
afskære andre software-udviklere, så de kan få solgt nogle flere Nikon Capture,
eller hva'?

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-05-05 17:44

In article <4278fa21$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, KNL DtP wrote:

> [...]
> afskære andre software-udviklere, så de kan få solgt nogle flere Nikon Capture,

Der er lidt polemik omkring dette. De fleste mener at der ikke er noget galt
i at lave software der dekrypterer det, da fotografen dekrypterer egne data.
Men de kommercielle udviklere er lidt tøvende.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-05-05 20:43

"Povl H. Pedersen"

> Der er lidt polemik omkring dette. De fleste mener at der ikke er noget galt
> i at lave software der dekrypterer det, da fotografen dekrypterer egne data.
> Men de kommercielle udviklere er lidt tøvende.

Nogen prøver at gøre noget..-max-
http://www.openraw.org/