Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kun 2Gb på et nyt 4Gb CF kort...?
Fra : Magnus

Dato : 03-05-05 16:16

Har modtaget mit nye Sandisk Extreme III 4Gb CF kort men når jeg sså sætter
det i min kortlæser så skriver den at der kun er 1,9 Gb?

Jeg har i windows forsøgt at formatere kortet men jeg har stadig kun 1,9 Gb.

Hvorfor dette har jeg fået et forkert kort selv om der står 4Gb på det?

/Magnus

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 03-05-05 16:27

> [...]
> Gb.
>
> Hvorfor dette har jeg fået et forkert kort selv om der står 4Gb på det?

Fordi kortet er formateret med FAT16 filsystemet, som kun kan allokere filer
op til 2GB, hvis du bruger kortet i et digitalkamera, så prøv at formatere
det i kameraet, hvis der stadig kun er 2GB på det, så kan dit kamera
sandsynligvis ikke benytte sig af FAT32, som skal bruges hvis der er mere
end 2GB på kortet.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 03-05-05 16:42

"Magnus" <arnason@email.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvorfor dette har jeg fået et forkert kort selv om der står 4Gb på det?

Nu har du vel sat den lille switch på siden af kortet til 4GB ikke? Det
står er i den medfølgende dokumentation at man skal, hvis man vil bruge
FAT32 og dermed det fulde kort. Ellers kan man kun bruge FAT16 og de
første 2GB.

Peter