Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Filmklip fra Powershot S50 ?
Fra : SpookiePower

Dato : 03-05-05 14:59

Jeg har et Canon Powershot S50 som jeg har optaget nogle filmklip med.
Disse filmklip har jeg ikke problemer med at se, men det har tilgengæld
de fleste af mine bekendte. Filer er avi filer, men kræver de nogle bestemte
driveres for at kunne vises ?

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-05-05 16:22

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Disse filmklip har jeg ikke problemer med at se, men det har tilgengæld
> de fleste af mine bekendte. Filer er avi filer, men kræver de nogle
+++++++++++++++++

Hej.

Jeg kan se med de filmklip jeg har taget med et powershot S50 , hvis jeg
bruger programmet GSpot at der står "Motion JPEG including Huffman Tables"
under codec name, ved ikke om du kan bruge det til noget.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 03-05-05 19:08

"SpookiePower" skrev
> [...]
> de fleste af mine bekendte. Filer er avi filer, men kræver de nogle bestemte

Jeg har erfaret, at hvis jeg renamer Canons filmklips fra .avi til .mpg så kan
jeg se
filmklips på PC'en uden at installere noget extra.

F.eks. virker fremgangsmåden fint med IrfanView, som ellers ikke kan afspille
Canon's .avi klips uden ekstrainstallationer.

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Peter Sindrup

Dato : 03-05-05 19:22

> [...]
> Disse filmklip har jeg ikke problemer med at se, men det har tilgengæld
> de fleste af mine bekendte. Filer er avi filer, men kræver de nogle

Sammen med videofilen video.avi ligger det også en video.thm fil.
Jeg aner ikke hvad den bruges til, men har du prøvet at kopierer denne
med så den ligger "ved siden af" videofilen i samme directory?

Det passer også fint med et andet indlæg om at rename en videofil.

Peter

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-05-05 20:22

Peter Sindrup wrote:

> [...]
> Jeg aner ikke hvad den bruges til, men har du prøvet at kopierer
> denne med så den ligger "ved siden af" videofilen i samme

Det er højst sandsynligt en thumbnail i JPEG-formatet. Mit Sony
kamera laver også sådan en. Jeg bruger den til at udtrække tidspunktet
for optagelsens start.

> Det passer også fint med et andet indlæg om at rename en videofil.

Det lyder lidt mystisk, hvis ellers det er samme afspiller der viser
filmen. Men nu er codecs noget værre rod under Windows (og sikkert også
under andre systemer), så det skal nok passe.
--
JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Per O.

Dato : 03-05-05 21:30

> [...]
> Disse filmklip har jeg ikke problemer med at se, men det har tilgengæld
> de fleste af mine bekendte. Filer er avi filer, men kræver de nogle
Prøv at hente Quick Time Player ... den plejer at kunne afspille Canons
videofiler.

/Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-05-05 15:48

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at hente Quick Time Player ... den plejer at kunne afspille Canons
> videofiler.
>
> /Per O.
> www.skaldepande.dk
++++++++++++++++++

Hej.

Eller VLC media player, som kan downloades her http://www.videolan.org/ der
æder alt råt, man behøver ikke engang at have nogle codec installeret.

Fra : Edmund

Dato : 07-05-05 09:06

SpookiePower wrote:
> Jeg har et Canon Powershot S50 som jeg har optaget nogle filmklip med.
> Disse filmklip har jeg ikke problemer med at se, men det har
> tilgengæld de fleste af mine bekendte.

Har de Win98, jeg måtte installere directx før det virkede med film fra
et Canon A300
http://www.microsoft.com/directx/homeuser/downloads/default.asp

--
Mvh Edmund