Continentaldæk, er de ok????
Fra : RacingBabe

Dato : 28-05-01 08:38

Er disse dæk ok? Specielt dem der hedder Conto Force....

Nogen der har erfaringer?

Hilsen Jeanne
SV650S

Fra : Mads Lund

Dato : 28-05-01 09:41

> Nogen der har erfaringer?

Jeg har prøvet et Conti Sport 2000 og det var noget skod. 4000 km touring så
var det væk og biddet var skod.

Jeg har derimod gode erfaring med Pilot sport, fint bid, god styring og så
kører jeg ca 10k på et bagdæk og 20k på et fordæk.

Til gengæld kan RS'eren bruge 50% af et pilot race fordæk på ca 80 km

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 28-05-01 10:34

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har derimod gode erfaring med Pilot sport, fint bid, god styring og så
> kører jeg ca 10k på et bagdæk og 20k på et fordæk.

Det fatter jeg virkeligt ikke, altså det med fordækket. Nu kører jeg jo
godtnok på BT010 og ja der er rigtigt godt bid i dem, men mine fordæk holder
bare kun 4-5Kkm, hvorimod jeg kører 8-10Kkm på et bagdæk..

Men ellers, virkeligt gode dæk, jeg har så moteret 60profil på fordækket
istedetfor 70, så den er lidt mere kontant at køre med..kan varmt anbefale
BT010 evt BT020 hvis man er lidt mere moderat i sin kørestil..

-
Morten Dahl
I still miss my x-wife.... but my aim is getting better...

Fra : RacingBabe

Dato : 28-05-01 10:31

> Jeg har prøvet et Conti Sport 2000 og det var noget skod. 4000 km touring

> var det væk og biddet var skod.
------------------------
Jeg går også ud fra at der er en "større" forskel på Sport 2000 og Conti
Force...

SPORT 2000:
Dæk af ultra-vedhængende sammensætning. Dækket der imødekommer de store krav
til sportscykler. Giver sikkert vejgreb, selv under ekstreme forhold

CONTI FORCE:
Kavlar forstærket radialdæk til sikker kurvekørsel, selv ved høj hastighed.
Slidbanen er mønstret svarende til kræfternes retning. Fortræffeligt vejgreb
under alle forhold. Slidstyrke og regnvejrs-egenskaber er i særklasse, pga.
den specielle silica compound.

Men hvis jeg nu kan få et bagdæk til under 1.000 kr, er det så ikke værd at
prøve det?????

/ Jeanne

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 28-05-01 10:47

"RacingBabe" <jeanne@fjorback.dk> skrev
> Men hvis jeg nu kan få et bagdæk til under 1.000 kr, er det så ikke
værd at
> prøve det?????

Hvad vil du så køre med foran?

--
Susanne

Fra : RacingBabe

Dato : 28-05-01 11:09

> Hvad vil du så køre med foran?
-------------
Syklens standarddæk, til det er brugt noget mere. Ellers køber jeg et i
samme serie til fordækket, men nu skal jeg først have fundet ud af hvad jeg
skal prøve. Men det hele bunder i at der kan skaffes nogle forskellige
dækmærker, hvor af Continental var det ene af dem.

Måske det i stedet bliver BT010 eller BT020, så hvis nogen har andre råd,
er jeg da også åben for dem.

/ Jeanne
SV650S

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 28-05-01 11:24

"RacingBabe" <jeanne@fjorback.dk> skrev
Men det hele bunder i at der kan skaffes nogle forskellige
> dækmærker, hvor af Continental var det ene af dem.

Jeg kom lige i tanke om, at Bike testede 7 forskellige dæk i sidste
nummer, hvor Continental Contiforce blev nr. 4 med 80 point ud af 100
mulige. De styrer langsomt, men har god grip og vurderes til at have
lang levetid. Et uddrag af konklusionen: "[...] Continental aims this
tyre at the sporty end of sports touring category, and tyre life coupled
with a decent price are their plus points."

Topscoreren, Avon Azaro II, fik 86 point.

--
Susanne

Fra : Mads Lund

Dato : 28-05-01 13:00

> Men hvis jeg nu kan få et bagdæk til under 1.000 kr, er det så ikke værd
at
> prøve det?????

Jow selvfølgelig, af 3 årsager. Dels kunne dækket være fint at køre på, dels
er prisen fin fin, og frem for alt, er det med dæk overkill en ikke sjældent
set situation.

Pkt. 3 skal dog diskuteres lidt i lyset af den situation, at dæk med god
vedhæftning er faktor nr 1 i en kritisk situation (måske en 2. plads hvis
føren medregnes). Og da jeg havde conti 2000 på foran, kunne forhjulet
blokere, hvilket føles meget farligt. Med Pilot dækket (og mange andre
sportsdæk) blokere hjulet ikke, men bagenden løfter sig istedet. Det er
heller ikke nogen perfeks situation, men den er noget lettere at redde end
et forhjul der skrider væk.

Og med de km jeg får ud af pilot dækkene, til en pris af hhv 1400 og 800 kr
er jeg nu fint tilfreds.

Mads Lund
Ninja9RT