Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket?
Fra : Ukendt

Dato : 02-05-05 14:55

Sådan helt simpelt. hvilket ville i så vælge:

Canon EOS 10D
Canon EOS 350D
Nikon D70
Sigma SD 10
eller Canon EOS 20 D.

sidstnævnte skal være hvis det virkelig giver det ekstra i forhold til hvad
i vil mene er nummer 2 i rækken!

Fra : fam. Ager

Dato : 02-05-05 15:08

"Mr bob" <privat at kc-frugt dot dk> skrev i en meddelelse
> Sådan helt simpelt. hvilket ville i så vælge:
>
> Canon EOS 10D
for gammelt..

> Canon EOS 350D
for lille til en mande hånd:0)), men det er meget lille...

> Nikon D70
godt, men 20D er nyere..

> Sigma SD 10
kender det ikke

> eller Canon EOS 20 D.
jeg ville vælge dette...helt sikkert!!..

mvh torben

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-05-05 15:21

Mr bob wrote:
> eller Canon EOS 20 D.
> sidstnævnte skal være hvis det virkelig giver det ekstra i forhold til hvad
> i vil mene er nummer 2 i rækken!

Jeg valgte 20D, og har ikke fortrudt...

Jeg havde først tænkt mig at købe 350D, men efter jeg havde læst om
en del belastende "fejl" ved det besluttede jeg mig alligvel for 20D.

Fejlene der fik mig til at se i retning af 20D var:
* Meget lille søger på 350D
* Mindre læselige menuer udendørs
* Ingen iso3200 (og jo, iso3200 er ganske brugbar på 20D)
* Tvivl om hvorvidt den lille størrelse ville være til gene
* Nogle settings på 20D skulle være flyttet til de ulæselige menuer

... og at jeg så fik et ret pænt beløb tilbage i skat gjorde det
muligt at købe 20D uden at blinke ;)

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-05-05 16:37

"Mr bob" <privat at kc-frugt dot dk> wrote in message
> [...]
> Sigma SD 10
> eller Canon EOS 20 D.
>
> sidstnævnte skal være hvis det virkelig giver det ekstra i forhold til

Helt klart 20D, men det er jo ikke sikkert det er rigtigt for dig. Jeg har
en 20D og opgraderede fra 10D og det var et stort fremskridt. Men det er
ligeså vigtigt at overveje hvilket objetktivprogram og hvilke, der skal
købes og priser for disse. Til mit brug havde Canon og har stadig det bedste
objektivprogram og de bedste huse, så det var enkelt i den klasse du nævner.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Henrik Vejgaard

Dato : 02-05-05 17:35

Mr bob wrote:
> [...]
> eller Canon EOS 20 D.
>
> sidstnævnte skal være hvis det virkelig giver det ekstra i forhold til hvad
Nu siger alle her at de ville vælge en Canon EOS 20D, men ifølge
http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=30100595&menuid=1410&level=1
koster huset alene 10.959

Kigger man på et Nikon D70 hus her
http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=30100840&menuid=1413&level=1
er prisen 6.699,00

altså en forskel på mere end 4000 Danske kroner. Jeg ville føle mig
snydt hvis jeg havde købt en EOS 20D og ikke fik noget extra for de penge.

Jeg går også og overvejer at købe nyt kamera og jeg vil da helt klart
spare de 4000 som gør forskellen, for jeg tror på at de to hus bliver
stort set lige hurtigt teknologisk forældede? og da jeg ikke bruge mit
kamera ti erhverv, så vil jeg da spare de penge da jeg stort set kan få
både kamerahus og optikker for det jeg skal give for EOS 20D uden optikker.

Det var jo så min mening

mvh
Vejgaard

Fra : Thomas

Dato : 02-05-05 18:07

"Henrik Vejgaard" <henrik@vejgaard.com> wrote in message
> [...]
>
> altså en forskel på mere end 4000 Danske kroner. Jeg ville føle mig snydt
> hvis jeg havde købt en EOS 20D og ikke fik noget extra for de penge.

Enig!

20D er lækkert... men slet ikke merprisen værd. Jeg ville vælge D70 og sætte
besparelsen i enten nyt objektiv eller en SB-800 blitz.

Thomas

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-05-05 18:31

> 20D er lækkert... men slet ikke merprisen værd. Jeg ville vælge D70 og
sætte
> besparelsen i enten nyt objektiv eller en SB-800 blitz.

Hele denne her tråd er jo ret ligegyldig og intetsigende. Der blev spurgt
om, hvad man selv ville vælge fra en liste. Hvorfor det skulle være
interessant for Mr. Bob kan man jo spørge sig selv om! Men at fortsætte
diskussionen uden at kvalificere, hvad det hele drejer sig om og lave almene
statements som ovennævnte er da totalt tidsspilde og intetsigende. Hvis Mr.
Bob eller du har nogle kvalificerede grunde til at vælge udstyr og nogle
behov, så kan man forholde sig til det, ellers må jeg vel bøje mig og også
foreslå denne gruppe opdelt i udstyrssnak og foto

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Peter Sindrup

Dato : 02-05-05 17:50

Hej mr. Bob

> Sådan helt simpelt. hvilket ville i så vælge:

Kunne du ikke starte med at fortælle os hvad du skal bruge kameraet til?
(ud over det helt indlysende, at tage gode billeder)

Peter

Fra : Lars Holst

Dato : 02-05-05 19:25

"Mr bob" <privat at kc-frugt dot dk> said in

> [...]
> Sigma SD 10
> eller Canon EOS 20 D.
>
> sidstnævnte skal være hvis det virkelig giver det ekstra i forhold til

Tag du hellere et Hasselblad med digital bagstykke.
Det er godt.

Og hvis du ikke kan bruge sådan et godt råd til noget, hvorfor forsøger du
så ikke lige at undersøge markedet selv en smule inden du lader fodfolket
arbejde?

--
Lars Holst