Excel 97/2k : sammensmeltning
Fra : Joe Bob

Dato : 28-05-01 08:43

Hej

Jeg har 3 kolonner som jeg ønsker at sammensmelte. Det går også fint nok,
men min problem at foranstillede nuller ikke kommer med i resultat cellen.

Fx.

THU 002 AI5 => THU2AI5

Jeg ønsker at få :
THU002AI5

På forhånd tak

Fra : Leo Heuser

Dato : 28-05-01 10:27

Joe Bob

Du har sandsynligvis formateret cellerne som 000,
men i *alle* udregninger er det den underliggende værdi,
fx 2, der bliver regnet med.

Hvis du har dine oplysninger i A2:C2 og ned, kan du indsætte
denne formel i D2:

=A2&VENSTRE("000";3-LÆNGDE(B2)) &B2&C2

og dobbeltklikke på fyldhåndtaget (det lille kvadrat i
nederste højre hjørne af cellen)

Hvis der er formateret som 0000, skal du blot rette
("000";3-LÆNGDE(B2) til
("0000";4-LÆNGDE(B2)
osv.

Med venlig hilsen
LeoH

Fra : Harald Staff

Dato : 28-05-01 11:09

Hey Joe

En annen løsning:
=A1&TEKST(B1;"000")&C1

HTH. Beste hislen Harald

Fra : Leo Heuser

Dato : 28-05-01 11:17

Meget smukkere end min "klump"

Med venlig hilsen
Leo

Fra : Harald Staff

Dato : 28-05-01 17:12

En historisk dag. Carlsberg Time

.... vi hadde ellers en munter diskusjon om hvorvidt "mine is shorter" er
måten mænd imponerer hverandre for et stykke tid siden...

Beste hilsen Harald