Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gode batterier til SB800
Fra : Jakob

Dato : 02-05-05 10:36

Hej

Har lige bestilt en SB800, men mangler nu nogle gode genopladelige batteri.

Så hvad kan anbefales? Jeg har brugt for en meget hurtig recharge på
flashen.

På forhånd tak

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-05-05 10:47

"Jakob"
> [...]
>
> Har lige bestilt en SB800, men mangler nu nogle gode genopladelige batteri.
>
> Så hvad kan anbefales? Jeg har brugt for en meget hurtig recharge på

Du burde have bestilt batterier med så havde du sparet noget på
transporten.. Anyway - i Tyskland er Annsmann et godt bud, på
batterier.dk er Panasonic et udemærket bud. Du vil sku ikke mærke
hastigheds forskelle på de forskellige NiMh batterier.. Husk - den
spiser 5 batterier a' gangen.. Batterier.dk har en fremragende 12stk
AA lader fra Annsmann, stor som en i h.. men praktisk at den tager
så mange a' gangen.. -max-

Fra : Jakob

Dato : 02-05-05 11:00

Mange tak for dit svar. Har selv gåde effaringer med batteri.dk så vil lige
kigge.
Var selv lidt i tvivl om der var forskel på ladehastigheden, men godt at få
det afklaret.

Har købt den i Hong Kong, hehe. Og der var ikke lige umildbart nogle batteri
til salg.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-05-05 11:11

"Jakob"
> [...]
> det afklaret.
>
> Har købt den i Hong Kong, hehe. Og der var ikke lige umildbart nogle batteri

Damn det er sku da langt væk, kan det virklig svare sig? Jeg tror jeg gav
små 3k i tyskland i sin tid. En dejlig flash forøvrigt, bruger-venligt og en
god hot-shoe. -max-

Fra : Jakob

Dato : 02-05-05 11:20

> [...]
> små 3k i tyskland i sin tid. En dejlig flash forøvrigt, bruger-venligt og

Kommer til at give cirka 2000-2100kr alt inkl

Så det synes jeg er en meget fair pris. Har handlet med samme sælger før og
det er gået uden problemer
og pakkerne er blevet sendt som defekt fotoudstyr med lav værdi. hehe

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 02-05-05 11:16

"Jakob" <Jake@airsoftzonefjern.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige bestilt en SB800, men mangler nu nogle gode genopladelige
batteri.

Harald Nyborg har 4 stk. 2500mAh AA for 90 kr. der er ganske udemærkede.

Fra : Jakob

Dato : 02-05-05 11:59

> Harald Nyborg har 4 stk. 2500mAh AA for 90 kr. der er ganske udemærkede.

Det lyder billigt. Har du selv prøvet dem?

Har i øvrigt også kigget lidt på ebay og fundet nogle GP, er det gode
batterier?

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 02-05-05 12:22

> Det lyder billigt. Har du selv prøvet dem?

Jeg har prøvet dem men desværre ikke gentagende gange i strømslugende udstyr
så jeg har svært ved at bedømme om de holder de 2500mAh.
Førstehåndsindtrykket er dog udemærket.

> Har i øvrigt også kigget lidt på ebay og fundet nogle GP, er det gode
> batterier?

Dem har jeg ingen erfaring med.

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-05 15:06

> Jeg har prøvet dem men desværre ikke gentagende gange i strømslugende
> udstyr
> så jeg har svært ved at bedømme om de holder de 2500mAh.
> Førstehåndsindtrykket er dog udemærket.

Jeg kan se det er NiMh. Skulle NiCd ikke være bedre? Har ikke så meget
forstand på batterier.

Hvis ikke tror jeg at jeg køber nogen, det er jo billigt og tæt på.

Fra : Jakob

Dato : 02-05-05 16:38

In article <427633ce$0$718$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Jakob" <ok>
says...

> Jeg kan se det er NiMh. Skulle NiCd ikke være bedre? Har ikke så meget
> forstand på batterier.

Nej NiMh er de bedste, de er uden hukommelse og kan klatlades.
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jacob

Dato : 03-05-05 01:20

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> forstand på batterier.

Nej NiMh er de bedste, de er uden hukommelse og kan klatlades.

NICD kan levere mest strøm de har bare ikke så stor kapesitet. nimh har stor
kapesitet men kan ikke levere så meget strøm.
Sanyo 2100-2300-2500mAh kan levere fornuftigt med strøm. det er dog nimh men
de funker. de kan levere omkring 5A. blitzen i mit consum minolta Z2 er
under et sekundt om at lade blitzen op mellem billederne. den er udstyret
med 4 af ovennævnte batterier.

Fra : Dag Stinus

Dato : 02-05-05 19:04

> Har lige bestilt en SB800, men mangler nu nogle gode genopladelige
> batteri.
>
> Så hvad kan anbefales? Jeg har brugt for en meget hurtig recharge på
> flashen.

Køb en batteripakke som f.eks. Quantum Turbo
http://www.qtm.com/battery/turbo_main.html. Så bliver du aldrig ladt i
stikken.

Har selv haft en i ca. 10 år og selvom der efterhånden godt kan gå halve og
hele år mellem den bruges så holder den stadig mange hundrede skud uden
genopladningstiden overstiger halvandet sekund - og er flashudladningen ikke
100% så er den klar med det samme. Min flash er en SB-26 men SB-800 bruger
samme kabel.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Bo Andersen

Dato : 02-05-05 20:32

> [...]
> batteri.
>
> Så hvad kan anbefales? Jeg har brugt for en meget hurtig recharge på

SVJV, så har NiCD en lavere indre modstand, end NiMh batterier
og dermed kan man trække højere strøm fra dem, og lade dem op
meget hurtigt igen. F.eks. benytter nogle højtydende akku-boremaskiner Ni-CD
Men prisen er så "memory-effekt" hvis du ikke
køber en lader med af-ladefunktion, og mindre kapacitet.

I min verden eksisterer kun Panasonic og Sanyo når der tale om
genopladelige batterier, og det billigste jeg har fundet er eBay.
http://stores.ebay.de/id=17480318&ssPageName=STRK:MEFS:MESST

4 stk Sanyo 2500NiMh 8,90 ævro porto 5 ævro
Der kan betales med PayPal.

Hvilket er en del billigere end herhjemme. Især hvis du køber 20-30 stykker.
og sælger lidt til venner og bekendte.

Bo Andersen.

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-05 20:51

"Bo Andersen" <qwertydotcom@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der kan betales med PayPal.
>
> Hvilket er en del billigere end herhjemme. Især hvis du køber 20-30

Tak. Har lige bestilt 2x 8 X Sanyo AA 2500 HR-3U NIMH Digital Kamera Akku
NEU Over Ebay. Håber det de rigtige hehe. Fandt dem ud fra dit link

Fra : Bo Andersen

Dato : 02-05-05 21:27

> Tak. Har lige bestilt 2x 8 X Sanyo AA 2500 HR-3U NIMH Digital Kamera Akku
> NEU Over Ebay. Håber det de rigtige hehe. Fandt dem ud fra dit link

Glad for at kunne hjælpe, og jeg er 100% sikker
på du bliver glad for dine Sanyo batterier.

Bo.