Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Defekt Sigma Objektiv, sende hvorhen ?
Fra : Bo Andersen

Dato : 01-05-05 19:25

Et Sigma 28-70 f2,8 EX til Canon.
Har været i Zoo idag og skudt en masse dyr
Men til sidst ville objektive ikke rigtigt fokusere.
Til sidst slet ikke køre med fokus-ringen, man
kan høre motoren køre rundt først den ene vej og
så den anden. Et sted er "kæden hoppet af" !!

Objektivet er købt i Tyskland for ca. 3 mdr siden.
Skal objektives sendes til USA, eller er der andre
i DK der laver garantisager for Sigma ?

Spørgsmålet er om jeg skal kaste pengene efter et nyt
objektiv ? Hvad kan i anbefale i området 28-150mm ?

-Venligst, Bo Andersen-

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-05-05 19:37

In article <42751f01$0$745$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Bo Andersen wrote:
> [...]
> i DK der laver garantisager for Sigma ?
>
> Spørgsmålet er om jeg skal kaste pengene efter et nyt
> objektiv ? Hvad kan i anbefale i området 28-150mm ?

Jeg ville bruge Sigma Tyskland. http://www.sigma-foto.de/
Evt din forhandler.

Fra : Jacob

Dato : 01-05-05 20:11

> Jeg ville bruge Sigma Tyskland. http://www.sigma-foto.de/
> Evt din forhandler.
Den må gå på garantien. dansk købelov gølder jo når du køber per postorder
til danmark.

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-05-05 20:20

"Jacob" <Rocky.tmc.fjer_nes@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Den må gå på garantien. dansk købelov gølder jo når du køber per
> postorder til danmark.

Øh, nej.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 04/14/05)

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 01-05-05 20:51

"Bo Andersen" <qwertydotcom@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i DK der laver garantisager for Sigma ?
>
> Spørgsmålet er om jeg skal kaste pengene efter et nyt
> objektiv ? Hvad kan i anbefale i området 28-150mm ?

Uden at have den store erfaring, forekommer det mig, at der her i gruppen
har været en del snak om Sigma-objektiver til Canon DSLR-kameraer, der skal
re-chippes (gratis) hos Sigma, pga problemer med autofokus.Prøv at læse de
seneste 14 dages tråde.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Bo Andersen

Dato : 02-05-05 16:32

> [...]
> har været en del snak om Sigma-objektiver til Canon DSLR-kameraer, der
> skal re-chippes (gratis) hos Sigma, pga problemer med autofokus.Prøv at
Jeg har godt set det, men tror ikke det er det som er problemet her.
Da objektivet virkede, havde jeg ikke problemer med focus.
Men nu virker fokus-motoren SLET ikke så jeg tror ikke
kun en chip-tuning kan løse problemet.

-Bo-

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-05-05 21:30

> Objektivet er købt i Tyskland for ca. 3 mdr siden.
> Skal objektives sendes til USA, eller er der andre
> i DK der laver garantisager for Sigma ?

Du skal have et stemplet garantibevis og så kan du få det ordnet i DK hos
FoviTech Service, Farum Gydevej 83, 3520 Farum. Telefon 44996972, e-mail
service@fovitech.dk
Jeg fik repareret min Sigma 50mm macro, som var købt i Tyskland hos
www.technikdirekt.de

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-05-05 15:22

> [...]
> service@fovitech.dk
> Jeg fik repareret min Sigma 50mm macro, som var købt i Tyskland hos

+++++++++++++++++++

Hej Hans.

Og det burde følge med når man f.eks. køber i Tyskland?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Bo Andersen

Dato : 02-05-05 16:39

> Hej Hans.
>
> Og det burde følge med når man f.eks. køber i Tyskland?
>
> --
> Mvh. Jørgen Nielsen.

Jeg har også et "Warrenty card" men det er ikke stemplet.
Jeg har dog en kvittering/faktura på kamerahus + objektiv.
Godtager de det ?

Venligst, Bo Andersen.