Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon S50 og støjreduktion
Fra : F.Larsen

Dato : 30-04-05 10:35

Hej

Nogen der har erfaringer med det nye Canon S50 og grumsede billeder ved
"lange lukketider". Modellen før (S40) havde vist problemer med at tage
billeder ved lange lukketider (støjreduktion). Umiddelbart vikrer S40 og S50
jo ret ens i specifikationerne:
http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital/index.asp#

Men er problemet løst ?

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : Eivind

Dato : 30-04-05 12:28

> [...]
>billeder ved lange lukketider (støjreduktion). Umiddelbart vikrer S40 og S50

S50 er ikke ligefrem "nyt" men jeg går ud fra det ikke er en
tastefejl.
Dette er taget med et S50, lukketid 10 sek.
Det er 1.8 MB direkte fra kamera, du kan evt se på EXIF data.
http://users.cybercity.dk/~dsl122012/0201_001.jpg

Fra : F.Larsen

Dato : 01-05-05 11:22

"Eivind" <vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> wrote in message

> S50 er ikke ligefrem "nyt" men jeg går ud fra det ikke er en
> tastefejl.

Undskyld ... det var en 'tastefejl'...
Jeg mente et IXUS 50
http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital/digital_ixus_50/index.asp

Man kan jo ikke undgå at rode rundt i model betegnelserne - når Canon har
forskellige betegnelser for samme kamera i USA/Europa/Japan.
Har dog ikke kunne finde noget review af den (endnu...) men 40 er her:
http://www.dpreview.com/reviews/canonsd300/

--
Flemming

Fra : [HCS] 4000

Dato : 30-04-05 12:54

Nu er Canon PowerShot S50 jo ikke ligefrem en ny model. De er kommet både
S60 og S70 efterfølgende.
M.h.t. støj tror jeg ikke S50 er hverken bedre eller dårligere end andre
kompaktkameraer med 5 mp. billedchip.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk