Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A95 eller Ixus 700 ?? Hvad vælger ma~
Fra : kfc

Dato : 29-04-05 12:36

Heysa..

som første gang digital køber, er jeg faldet over disse 2 cam , men hvad
siger proffer der har noget tid på bagen med dem ??

Canon A95: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99464

Canon Ixus 700: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=126522

noget andet jeg lige passe på med ??

kfc

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-04-05 12:51

kfc wrote:
> som første gang digital køber, er jeg faldet over disse 2 cam , men
> hvad siger proffer der har noget tid på bagen med dem ??

Det kommer helt an på, hvad du har brug for.

A-modellerne har lidt flere og bedre muligheder for bl.a. manuel betjening
og lidt flere andre indstillingsmuligheder - men fylder lidt mere i lommen.

Ixus-modellerne er mere lommevenlig - men mangler så lidt muligheder for den
mere kreative fotograf.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : kfc

Dato : 29-04-05 23:40

> Det kommer helt an på, hvad du har brug for.

Tja.. lidt svært at sige da jeg ikk lige ved og kender mit forbrug jo.. men
davligedags billeder, fest og
bare klik og skyd.. ( I første omgang ) også der fra ???

> [...]
> lommen.
>
> Ixus-modellerne er mere lommevenlig - men mangler så lidt muligheder for

Lyder meget til at jeg skal gå efter A95 her.. kan godt lide der er
muligheder i tingene

og takker for info'en

kfc

Fra : Jakob

Dato : 29-04-05 12:45

In article <42721c1e$0$299$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
nono@not.here... says...

> Canon A95: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99464
>
> Canon Ixus 700: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=126522

Jeg synes du skal prøve at kigge lidt i dpreviews forum under
"canontalk". Der har været meget debat angående ixus 700. Jeg har det
selv og jeg er ikke helt tilfreds. Da det er købt i udlandet kan det
desværre ikke byttes :0), men hvis du køber herhjemme med returret kan
du jo prøve det af.

Det fede ved ixus 700 er størrelsen og hastigheden. Det kan også under
gode lysforhold tage virkelig gode billeder, men jeg har haft problemer
med autofocus der misser. Mange anbefaler på det kamera ikke at køre med
"intelligent autofocus" og det har hjulpet. Derudover har jeg problemer
med udbrændte højlys, det virker på mig som om at det dynamiske område
ikke er så stort, men jeg ved ikke om det er tilsvarende på andre
digicams, og om det er mine forventninger der er for høje.

Derudover synes jeg at den automatiske eksponering glipper engang
imellem, resulterende i fejleksponerede billeder.

Uanset hvad, sørg for at skidtet kan byttes hvis det ikke lever op til
dine forventninger.

A95 kender jeg ikke så godt.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : kfc

Dato : 29-04-05 23:42

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

[...]

-||- Kikker lige i div forum's.. -||-

Takker for info

kfc

Fra : K

Dato : 29-04-05 16:50

"kfc" <nono@not.here...> skrev i en meddelelse

> som første gang digital køber, er jeg faldet over disse 2 cam , men hvad
> siger proffer der har noget tid på bagen med dem ??

Vælg A95, af den grund at du kan bruge billige AA size opladelige batterier
og det er utrolig let at betjene og ligger godt i hånden, du kan få linser
til det, vid, tele og makro !

> noget andet jeg lige passe på med ??

du kan ikke bruge intern blitz med linser monteret uden der kommer skygger,
husk det !

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-04-05 18:04

K wrote:

> [...]
> til det, vid, tele og makro !

> du kan ikke bruge intern blitz med linser monteret uden der kommer skygger,

Canons Powershot A-serie er så vidt jeg ved de _eneste_prisbillige med
fuldt manuelle indstillingsmuligheder OG som kan exp. i indtil 15 sec.
A 70 og A 520 kender jeg og begge tager fine billeder i forhold til pris
m.m.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (febr.2005) design og nye billeder på:

Fra : kfc

Dato : 29-04-05 23:37

"K" <@> skrev i en meddelelse

> Vælg A95, af den grund at du kan bruge billige AA size opladelige
> batterier og det er utrolig let at betjene og ligger godt i hånden, du kan
> få linser til det, vid, tele og makro !

Ville gerne være det foruden mht bat.. men abselute ikk afgørene

men jaaa det ligger godt i hånden og har den størelse jeg kan lide.. Kæmpe +
her..

> du kan ikke bruge intern blitz med linser monteret uden der kommer
> skygger, husk det !

Oki.. takker for ino'en

kfc