Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fra koldt til varmt lys i billedbehandling~
Fra : Jakob

Dato : 29-04-05 11:49

Jeg har nogle billeder der er taget midt om dagen i koldt/hårdt
vinterlys. Jeg vil derfor gerne høre hvilke håndtag der skal skrues på i
fotoshop for at gøre tonen i billederne varmere, hvis man da kan.

Et eksempel kan ses her

http://www.bionaut.dk/gallery/index.php?id=52

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-04-05 12:15

Jakob wrote:
> [...]
> vinterlys. Jeg vil derfor gerne høre hvilke håndtag der skal skrues
> på i fotoshop for at gøre tonen i billederne varmere, hvis man da kan.

Skægt billede. Hvorfor ændre på farverne - de ser da fine ud? Har du
Photoshop CS kan du lægge et "warming"-filter på - Image/adjustments/photo
filter, alternativt Image/adjustments/colour balance og skrue lidt op for
den røde.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Tja... under normale omstændighedder ser jeg ikke Mortens sludder,
han er bare et opblæst narhoved som har købt et DSLR-kamera, og så

Fra : Jakob

Dato : 29-04-05 12:37

In article <427216f7$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
detteskalfjernesnews@wartou.dk says...

> [...]
> filter, alternativt Image/adjustments/colour balance og skrue lidt op for

Billederne er taget midt på dagen i "koldt" påskelys og jeg synes de var
lidt kolde i det. Men det kan da godt være et der ikke skal justeres.

Der er et andet eksempel her http://www.bionaut.dk/gallery/index.php?id=
53

Men jeg prøver dit tip, og ser om det bliver bedre, eller jeg bare skal
lade det være som det er, tak for dit input.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kenneth K.

Dato : 29-04-05 13:05

On Fri, 29 Apr 2005 13:37:13 +0200, Jakob <no@mail.com> wrote:

> In article <427216f7$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
> detteskalfjernesnews@wartou.dk says...

Synes ikke det er galt, men jo det er da lidt koldt. Warming filer er
klart det nemmeste, men 'colour balance' kan også sagtens bruges. Jeg
ville dog hellere skue ned for blå og det halve op for rød. F.eks -10 blå
+5 rød eller noget i den stil. Rød alene gør det bare mere...rødt :)

> Men jeg prøver dit tip, og ser om det bliver bedre, eller jeg bare skal
> lade det være som det er, tak for dit input.

Der er tit 10 forskellige måder at gøre en' ting i Photoshop, så mon ikke
om det lykkes :)

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Jakob

Dato : 29-04-05 14:54

In article <op.spzs6ptt8jage9@kk>, fake@fakemail.it says...

> [...]
> ville dog hellere skue ned for blå og det halve op for rød. F.eks -10 blå
> +5 rød eller noget i den stil. Rød alene gør det bare mere...rødt :)

Også tak til dig for hjælpen, jeg prøver det.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ha

Dato : 29-04-05 14:24

>Jakob wrote:

hej, jeg har lagt et eksempel op i news:dk.binaer
under overskriften *Fra koldt til varmt lys - missekat*
Beklager jeg glemte at poste i tråd.
Foto er givet en omgang varm filter + tilført grønt og
gul farve + uskarp mask i photoshop.

/ha

Fra : Jakob

Dato : 29-04-05 14:54

In article <3deqr1F6s4nllU1@individual.net>, minnewsmail@gmail.com
says...

> [...]
> Beklager jeg glemte at poste i tråd.
> Foto er givet en omgang varm filter + tilført grønt og

Tak det prøver jeg lige at kigge på, det er sgu lang tid siden jeg
hentet binært så nu må vi se om det funger :0)

Tak for hjælpen

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 29-04-05 18:27

In article <3deqr1F6s4nllU1@individual.net>, minnewsmail@gmail.com
says...

> Foto er givet en omgang varm filter + tilført grønt og
> gul farve + uskarp mask i photoshop.

Jeg fandt ud af at hente det, og det ser godt ud, tak for tippene.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas Kjær

Dato : 29-04-05 18:21

On 2005-04-29, Jakob <no@mail.com> wrote:
> [...]
> vinterlys. Jeg vil derfor gerne høre hvilke håndtag der skal skrues på i
> fotoshop for at gøre tonen i billederne varmere, hvis man da kan.

Her er hvad jeg fik ud af 60 sekunder i Photoshop;

- <http://irq.dk/~tkj/x/jakob_kat.jpg>

Da jeg er doven, brugte jeg to plugins jeg har købt på FredMiranda.com;

Til at give mere knald på farverne og varme brugte jeg Velvia Vision:
- <http://www.fredmiranda.com/shopping/vv>

Til at skarpne billedet lidt brugte jeg Canon 1D Mark II CSpro:
<http://www.fredmiranda.com/shopping/Mark2CSpro>

Jeg kan generelt anbefale de plugins Fred Miranda laver til Photoshop,
de er ret billige og mere end alle pengene værd.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Jakob

Dato : 29-04-05 18:30

In article <slrnd74r7e.6rq.tk@irq.dk>, tk@daarligstil.dk says...

> [...]
>
> Da jeg er doven, brugte jeg to plugins jeg har købt på FredMiranda.com;
>
> Til at give mere knald på farverne og varme brugte jeg Velvia Vision:

Tak for indsatsen, resultatet er blevet ret godt synes jeg, præcis noget
af det jeg gerne ville.

Jeg har tidligere hørt velvia vision nævnt, vil lige checke det ud :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : .J.S...

Dato : 29-04-05 19:26

"Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Her er hvad jeg fik ud af 60 sekunder i Photoshop;
>
> - <http://irq.dk/~tkj/x/jakob_kat.jpg>

Der finder jeg så græsset for skriggrønt.
Har du skærpet meget jeg synes hårene oppe panden på dyret er ved at ligne
plastik ?

Her er min fortolkning :
http://home5.inet.tele.dk/joska/pics/kat2.jpg

I paintshop Pro . Lidt varmere farvebalance, lidt clarify og noget mere
knald på farverne.

mvh/JS

Fra : Jakob

Dato : 29-04-05 20:44

In article <42727c29$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
mr_nobody@nowhere.com says...

> Her er min fortolkning :
> http://home5.inet.tele.dk/joska/pics/kat2.jpg

Tak for dit bud, jeg synes det er lige før der er kommet for meget kraft
i farverne, men det er nok fordi jeg ved katten er grå :0)

Men fedt at der er så mange der gider.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : J K Hansen

Dato : 30-04-05 07:48

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg synes ikke billedet er så blåtonet, at det gør noget. Og det er der et
par stykker mere i tråden der mener. Er du sikker på, at det ikke er din
skærm der er for blå?

--
MVH J K Hansen
www.jkhansen.dk

Fra : Jakob

Dato : 30-04-05 12:54

In article <427329f1$0$215$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, adminNOSP@M
says...

synes ikke billedet er så blåtonet, at det gør noget. Og det er der et
> par stykker mere i tråden der mener. Er du sikker på, at det ikke er din
> skærm der er for blå?

Altså det er jeg ikke sikker på. Jeg har ikke været igennem kalibrering
etc. Jeg har en standard samsung nf crt skærm, men det kan da godt være
at jeg skal undersøge hvordan den kalibreres korrekt.

--
Venlig hilsen

Jakob