Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad skal man vælge???
Fra : Brian Simonsen

Dato : 28-04-05 14:48

Hej

Jeg står og skal til at købe et nyt kamera .

men hvad skal man vælge ???

har tænkt mig at spændere omkring 4000 til 7000kr.

jeg har primært tænk mig at tage billeder med det ville ikke gøre noget hvis
det også kunne tage lidt filmklip af rimlig/god kvalitet

Mv

Brian

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-04-05 14:59

Brian Simonsen wrote:
> har tænkt mig at spændere omkring 4000 til 7000kr.

Du skal gøre op med dig selv, om du vil have kompakt eller digital
spejlrefleks. Du kan få RIGTIG meget kompakt kamera for bare 4000 og du
kan få et semiprof Nikon D70 inkl. 18-70DX obj. for under 7000.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-04-05 15:36

In article <5Q5ce.569$o%4.322@news.get2net.dk>, Brian Simonsen wrote:
> [...]
>
> jeg har primært tænk mig at tage billeder med det ville ikke gøre noget hvis
> det også kunne tage lidt filmklip af rimlig/god kvalitet

Køb noget billigt til 1-1500 kr til film. Og køb et digitalt spejlrefleks
til billeder.

Fra : Brian Simonsen

Dato : 29-04-05 13:34

har kigget lidt på et nikon coolpix 8800 er det bedre eller dårligere end
D70

Mv

Brian

Fra : ab

Dato : 29-04-05 15:11

> har kigget lidt på et nikon coolpix 8800 er det bedre eller dårligere end
> D70

Det er jo som at sammenligne højden på Rundetårn med et tordenbrag (-:

Har du brug / behov / vil bruge muligheden, som udskiftelige objektiver
giver, skal du jo have D70, men gider du ikke slæbe dig skæv på alt grejet
og ønsker at have udklappelig søger, så du kan fotografere under
utraditionelle vinkler / alt i et kamera o.s.v. - ja, så er CP-8800 jo
sagen.

Når du har filmklip inde i billedet lyder det ikke som om dit halve liv er
fotografering og så tyder det ikke på, at D70 er vejen frem (for slet ikke
at tale om en investering i begge apparater).

ab