Billige DVD-film
Fra : Jesper Winding

Dato : 28-05-01 07:29

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 28-05-01 08:10

De er jo altså godt nok på tilbud over hele Danmark De er ikke DVDoo
'eksklusive'...

Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : pah

Dato : 28-05-01 09:11

Region 2.... FØJ!!!!

Fra : Sune Engsig

Dato : 28-05-01 09:34

"pah" <JH7963@ehs.dk> skrev i en meddelelse news:3b12082f@news.ehs.dk...
> Region 2.... FØJ!!!!

Ja FØJ at få stadig flere udgivelser i R2 med deraf følgende
kvalitetsforbedring af billedet. FØJ at de i stigende grad lever op til
1'erne mht til extras m.v.

Puhada... næh, lad mig få NTSC skiver... det ved man da hvad er!

Fra : walther

Dato : 28-05-01 17:37

> Region 2.... FØJ!!!!

A' hva' for en fisk ?????

Kan du uddybe det lidt, jeg forstår _overhovedet_ ikke hvad du mener...

mvh,
walther

Fra : pah

Dato : 29-05-01 08:16

Det (FØJ) stammer egentlig helt tilbage fra den tid, hvor R2 kun var 6
måneder gamle R1-udgivelser uden extras. Jeg er godt klar over, at R2
efterhånden er ved at hale ind på R1, men du får mig altså ikke til at købe
en R2-udgivelse. Man kan sige, at de elendige R2-udgivelser i starten af
DVD-alderen har ødelagt min lyst til at købe dem.
Det er da også for latterligt, at mange af de nyere R2-film kommer i to
udgaver (1- og 2-disc), bare fordi de ikke kan få plads til extras på den
ene disk, fordi de skal have undertekster på 3 mio. forskellige sprog
proppet på. FØJ!! Se bare på Braveheart R2: 2-disc, hvor der på disc 2 KUN
er den 25 minutters behind-the-scenes. "Uha, 2-disc er sejt! R1 er kun
1-disc! R2 styrer!" NOT!!

Jeg er også vild med Terminator, som allerede er udkommet i 2-disc R2. Det
betyder dog ikke at, jeg gider købe den, selvom R1-udgaven først kommer
engang i 3./4. kvartal.

All hail R1!!!

Fra : Jan Richardy

Dato : 29-05-01 08:27

"pah" <JH7963@ehs.dk> wrote in message news:3b134cc4@news.ehs.dk...
> [...]
> betyder dog ikke at, jeg gider købe den, selvom R1-udgaven først kommer

HØRT !! Jeg har i dag også kun et sort/hvid fjernsyn, da de første
farvefjernsyn som kom tilbage i 50'erne havde ELENDIG farvegengivelse !!

Jeg vil dog til dels give dig ret i at der stadig er dårlige (læs: kun
ProLogic lyd og non-anamorphic) udgivelser derude (Scanbox anyone ?). F.eks.
Boondock Saints eller for den sags skyld den Wargames, som er på tilbud til
119,-. Den er ikke anamorphic. I hate that ....

---

JanR

Fra : Claudes

Dato : 29-05-01 17:20

"Jan Richardy" <jan@richardy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> 119,-. Den er ikke anamorphic. I hate that ....

Jeg har selv været rasende på REG2 udgivelserne - men det betyder jo ikke,
at man ikke kan ændre sit standpunkt - der er faktisk REG2 udgivelser, der
er bedre end REG1 udgivelserne. F.eks den engelske Das Boot REG2! Hvorfor
være DUM og nægte at købe en bedre udgivelse, fordi REG2 tidligere næsten
altid var dårligere end REG1. Så er man da for snæversynet!!!

VH

Claus

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 29-05-01 20:38

"Claudes" <crn@image.dk> wrote in message

> [...]
> være DUM og nægte at købe en bedre udgivelse, fordi REG2 tidligere næsten
> altid var dårligere end REG1. Så er man da for snæversynet!!!

For ikke at sige usmart. man kan da nævne en hel liste af film der er bedre
på R2 end R1:

A Bugs Life (der er så senere kommet en R1 2 disc special edition)
Last Action Hero
Frantic (PAN/SCAN i R1 versionen (FØJ))
Enemy of the State

Og dette er blot et udsnit af de film jeg har. Hvis de to versioner ellers
er identiske ville jeg til enhver tid vælge R2 versionen, da den har højere
opløsning og mere roligt billede (ingen billed jitter pga 3/2 pulldown).
Mvh. Rene Eske Jensen, rene@eskejensen.dk
http://www.eskejensen.dk/rene

D. 11/11-00 kl. 1:42: Nybagt far til en pige, 3460g 52cm.
Nye billeder d. 16/5-01:
http://www.eskejensen.dk/rene/marielouise

Fra : Brian Nielsen

Dato : 29-05-01 21:36

Uden at skulle gøre mig klog på de tekniske detaljer, så KUNNE det netop i
Bravehearts tilfælde skyldes, at den højere opløsning i PAL optog den sidste
smule plads på DVDen. Så vidt jeg husker kostede 2 disk udgaven ikke mere
end en standard udgivelse, så hvad er problemet... (jeg kan dog tage
grueligt fejl her)

En helt anden grund til at afsky region 2 titler er risikoen for klippede
film fra engelsk og tysk censur (gælder desværre for Braveheart). Her gælder
det bare om at være velinformeret.

R1 er nu heller ikke guld og grønne skove på den front, hvem foretrækker
f.eks R1 udgaven af Eyes Wide Shut over R2 udgaven???

Bottom line er: All hail the region with the best disc!

/Brian

Fra : walther

Dato : 29-05-01 23:08

> [...]
> betyder dog ikke at, jeg gider købe den, selvom R1-udgaven først kommer

Som det allerede er blevet nævnt i svar på din post, så har regionen
ikke noget at gøre med kvaliteten af DVD film. Og hvis det endeligt
skulle blive uafgjort så vinder R2 og R4 fordi de er i PAL der er NTSC
overlegent.

Noget der har meget større betydnig er hvem der har produceret DVD'en.
Scanbox skal man være på vagt overfor og OnAir skal man droppe helt.
Generelt er Warner gode og Egmont ser også ud til at have styr på det
(egne subjektive erfaringer).

Jeg checker altid følgende sites før jeg køber en DVD:

http://www.rewind.org.uk/digitalera/
http://www.michaeldvd.com.au/
http://www.dvd-basen.dk/

happy huntin'
walther

Fra : Anders And

Dato : 30-05-01 07:07

Et spørgsmål om pal og ntsc.
Hvor stor betydning har det om det er det ene eller det andet hvis man kører
signalet RGB fra dvd til tv?
Jeg mener at have læst et ntsc har sine store problemer i antenneindgangen?
Så har det i dag den store betydning om det er det ene eller det andet så
længe at udgivelserne har den store forskel i bitraten som de har?.
Bjergkøbing grand prix ligger på min Pioneer 717 ligger imellem 7 og 10
Mbit/sec. Hvor nogle andre ikke kommer over 5. Jeg mener at 10 Mbit/sec er
max.
Kim

Fra : Jesper Winding

Dato : 30-05-01 08:40

PAL systemet opdeler billedet i 625 vandrette linier, hvoraf
billedinformationerne bruger 576 linier (resten er til tekst-tv og andet)
NTSC benytter færre linier og er derfor ikke i stand til at gengive et
billede ligeså detaljeret som PAL - dette ændres ikke en døjt om så fand'me
du køber hundrede RGB kabler.
Det kan alle dem der køber R1 jo så tygge lidt på

-=JESPER=-

Fra : Anders And

Dato : 30-05-01 09:36

Men en dvd kører med en opløsning op til 500 linier? og ntsc har 525 linier
minus det som så går fra til andre ting eller er jeg helt forkert på den?
Der er vel kvalitetsforskelle til begge sider som gør at forskellen måske
ikke er så stor når man ser billedet?
Det skal lige med at jeg næsten kun køber reg 2 da konen vil have danske
undertekster.
Kim

Fra : Jesper Winding

Dato : 30-05-01 11:21

Ikke helt rigtigt - opløsningen for DVD er "Not Fixed" dvs overspilningen
fra masteren til enkelt bit-stream bestemmer dybden af billedet - dog max
625 for PAL og 525 for NTSC, hvis du får DVD'er med en mindre opløsning er
det overspilningen der halter.
Selvfølgelig er der også forskel i kvalitet for afspillere - men en PAL
afspiller er istand til at afspille med en opløsning på 625 ligegyldig
hvad - tilsvarende for NTSC (525).

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 30-05-01 09:53

> [...]
fand'me
> du køber hundrede RGB kabler.
> Det kan alle dem der køber R1 jo så tygge lidt på

Men pal billedet er ikke heller en garanti for bedre billedkvalitet. Det er
ikke sikkert at dvdérne er lavet fra den samme master, og derfor kan der
være forskel bå mange punkter. derudover er der noget med lyden der er for
hurtig på reg 2, som nogle mennesker synes er belastende. Personligt kan jeg
ikek høre det.

Joakim

Fra : Dr B

Dato : 31-05-01 13:25

> Jeg er også vild med Terminator, som allerede er udkommet i 2-disc R2. Det
> betyder dog ikke at, jeg gider købe den, selvom R1-udgaven først kommer
> engang i 3./4. kvartal.

Pas på med T1 R2! Jeg har hørt at introskærmen ("året er blahblah osv They
call them Terminators", eller noget i den retning) er lavet om og vises som
subtitles i stedet for det originale grafikbillede!

Formentlig fordi en engelsk tekst vil skræmme f.eks. tyskere væk. Nej lad os
få det som subtitles (øv).

> All hail R1!!!

Generelt, vil jeg give dig ret.

Købte f.eks. Blair Witch til 99 R2. Der var danske subtitles, og det er jo
ok. Hvad der ikke er ok er AT DE IKKE KAN FJERNES! Raahsgu! Ok, 99,- er
billigt, men jeg vil hellere undvære end bruge penge på en "smadret" film.

/Bo

Fra : Ole Alm

Dato : 31-05-01 13:48

"Dr B" <slaedefar@fjerndette.ammulti.dk> wrote in message news:9f5d94$34n$1@news.inet.tele.dk...

> Pas på med T1 R2! Jeg har hørt at introskærmen ("året er blahblah osv They
> call them Terminators", eller noget i den retning) er lavet om og vises som
> subtitles i stedet for det originale grafikbillede!

Ja, det ødelægger klart hele filmen - åh nej, den er jo ikke til at se mere!!!!

IMHO Ole

Fra : Jesper Winding

Dato : 31-05-01 23:28

Og det er også noget ævl - jeg har købt den i R2 - dansk og den er IKKE
lavet om i introen.

\ | /
(@ @)
------o00-(_)-00o--------- JESPER

Fra : Brian Nielsen

Dato : 01-06-01 20:38

Det har jeg også (købt den på R2 dansk), og der er som sådan ikke lavet om i
introen, men hvad der åbenbart førhen har været tekst integreret i billedet,
er nu blot undertekster generet af afspilleren. Jeg synes ikke at det er
specielt generende, men tager tager da lidt af stemningen, da den brugte
skrifttype bestemt ikke passer filmens stil :)

/Brian