Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Arbejde med RAW format
Fra : Yildizhan

Dato : 18-04-05 23:26

Jeg har taget ca 100 billeder fra min tur til Belgien i RAW/NEF format med
D70.

Der er et par enkelte billeder som er lidt underbelyst , som skal rettes.
Men hvad er bedst at bruge......kompention (+ og - valget) eller brightness
??

Hvad bruger i kloge hoveder ??

En anden ting er jeg har et plugin til photoshop som hedder camera RAW og
Nikon Capture. Hvad er bedst at bruge ??

På forhånd tak

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-04-05 06:20

In article <3a39c$426433f6$3e3d8d9f$6906@nf4.news-service.com>, Yildizhan wrote:
> [...]
> Men hvad er bedst at bruge......kompention (+ og - valget) eller brightness

Du kan roligt bruge EV kompensation. Det bruger vi andre. Det svarer
jo til at belyse billedet mere korrekt.

> En anden ting er jeg har et plugin til photoshop som hedder camera RAW og
> Nikon Capture. Hvad er bedst at bruge ??

Her må jeg være dig svar skyldig. men prøv selv, og find ud af hvad
du foretrækker. Forskellige mennesker foretrækker forskellige RAW
konvertere.

Fra : Thomas

Dato : 19-04-05 18:37

"Yildizhan" <yildizhanxx@ishoejby.dk> wrote in message

> En anden ting er jeg har et plugin til photoshop som hedder camera RAW og
> Nikon Capture. Hvad er bedst at bruge ??

Nikon Capture er en af de bedste RAW-convertere i verden (efter min mening
den bedste) - så glem alt om andre alternativer, hvis du har Capture
liggende.

Thomas