Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostafet uge 15 "Offentlig transport - g~
Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-04-05 12:29

Der må da være nogle der har et foto der fortjener at vinde?

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : ;o\)-max-

Dato : 18-04-05 13:07

"Hans Joergensen"
> Der må da være nogle der har et foto der fortjener at vinde?
>
> // Hans

Jaja Hans - det er bare din timing der forvirrer, hvornår er sidste
tilmeldingsfrist..Nårh - på søndag ok når det nok.. )-max-

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-04-05 13:10

-max- wrote:
> Jaja Hans - det er bare din timing der forvirrer, hvornår er sidste
> tilmeldingsfrist..Nårh - på søndag ok når det nok.. )-max-

Det var igår.

Håber nogle kan nå det.

(ingen reagerede på den tråd der blev postet i starten af uge 15)

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : ;o\)-max-

Dato : 18-04-05 13:14

"Hans Joergensen"

> Det var igår.
>
> Håber nogle kan nå det.
>
> (ingen reagerede på den tråd der blev postet i starten af uge 15)
>
> // Hans
> --

ØV - jeg så det slet ikke.. Hvad er så denne uges emne.. -max-

Fra : Holst

Dato : 18-04-05 14:38

-max- wrote:

> ØV - jeg så det slet ikke.. Hvad er så denne uges emne.. -max-

Emnet for uge 16 er "Vinden". Det kan også læses her:
http://www.fotostafetten.dk/

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 18-04-05 13:48

> "Hans Joergensen"

Det her http://www.togfoto.dk/my/myy2.jpg

mvh

Søren Jakobsen

Fra : Holst

Dato : 18-04-05 14:38

Hans Joergensen wrote:

> Der må da være nogle der har et foto der fortjener at vinde?

Jeg tog som nævnt andetsteds et billede af Arrivas pispotte. Det
fortjener ikke at vinde, synes jeg. Min Windows vil af uforklarlige
grunde ikke uploade til min hjemmeside, men min gamle Amiga virker jo
hver gang, så det lykkedes at gøre det fra den. Det kan ses her:

http://www.shelter.dk/fotostafetten/stafet0515.html

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 18-04-05 21:55

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Der må da være nogle der har et foto der fortjener at vinde?

Jeg har faktisk et billede af IC3 togsæt 34, taget i lørdags:
http://hiker.dk/dk_fritid_foto/ok000066.jpg

Men håndholdt panorering med lang lukkertid er jeg ikke god nok til (endnu), så
dette er det bedste bud mellem 24 billeder af fire togsæt...

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Holst

Dato : 18-04-05 22:19

Ove Kjeldgaard wrote:

> [...]
>
> Men håndholdt panorering med lang lukkertid er jeg ikke god nok til (endnu), så
> dette er det bedste bud mellem 24 billeder af fire togsæt...

Ja, det er sikkert et fint billede. Det skal jeg ikke gøre mig klog på.

Men jeg synes nu nok, at alle vore "fortolkninger" af ugens emne er
noget ordinære og kedelige. Det er et tog og ikke andet. Der er ikke
engang noget omkring toget, som gør billedet mere interessant.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-04-05 20:38

Hans Joergensen wrote:
> Der må da være nogle der har et foto der fortjener at vinde?

Nåmen, lad os tage dem fra en ende af..

http://hiker.dk/dk_fritid_foto/ok000066.jpg

Jeg synes personligt at det virker lidt halvfladt og kedeligt,
havde det været solskin ville fotoet formodentligt have været mindre
fladt.
Kompositionen er forholdsvist klassisk, omend lidt kedelig.
Bevægelse havde været rart, da det ser ud som om toget er gået i
stå, hvilket vel på sin vis passer meget godt til DSB :)

http://www.togfoto.dk/my/myy2.jpg

Her er farverne og kontrasten pænere, men igen savner jeg bevægelse, længere
lukketid og lidt panning ville være godt :)

http://www.shelter.dk/fotostafetten/stafet0515.html

Du har ret, det fortjener ikke rigtig at vinde, det har faktisk ca.
de samme problemer som foto1, på trods af at solen dog ser ud til at
være fremmme.

http://www.amarzone.dk/alarm.html

Max, du er gal billedet er dog ganske fedt, det er en skam det
ikke er en HT-bus eller lignende

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-43

Uhm, jeg må tilslutte mig at det virker en kende indeklæmt.. hvorfor
ikke tættere på og et foto hen langs siden så man kan se passagerer
stige af og på, evt. kombineret med en lidt lang lukketid ?

http://galleri.linaa.com/displayimage.php?album=20&pos=17

Endelig noget med lidt bevægelse, kontrasten kunne dog være lidt
bedre, men på trods af det vil jeg alligevel udnævne dette foto til
vinder.

Tillykke til Alex Linaa der nu får æren af at finde emnet til uge
17.

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-04-05 22:10

Hans Joergensen wrote:
> Tillykke til Alex Linaa der nu får æren af at finde emnet til uge
> 17.

Gah,

Dette var jo et gammelt foto...

Så må det istedet være Søren Jakobsen der er vinderen.

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Holst

Dato : 19-04-05 22:52

Hans Joergensen wrote:

> [...]
>
> Du har ret, det fortjener ikke rigtig at vinde, det har faktisk ca.
> de samme problemer som foto1, på trods af at solen dog ser ud til at

Ja, solen var fremme. Det var en dejlig dag, selvom himlen var en meget
kedelig farve. Men hvordan opnår jeg noget bevægelse i billedet? Ja, jeg
skal vel havde en længere lukketid, men det har jeg endnu ikke meget
forstand på, hvordan jeg gør :)

Fra : Thomas Kjær

Dato : 20-04-05 07:13

On 2005-04-19, Holst <newsapr05@shelter.dk> wrote:

> [...]
> kedelig farve. Men hvordan opnår jeg noget bevægelse i billedet? Ja, jeg
> skal vel havde en længere lukketid, men det har jeg endnu ikke meget

Hvis du fortæller hvilket kamera du benytter, kan vi måske guide dig til
de rigtige knapper. :)

Her er et billede jeg tog i går, med en lukketid på 1/15s;

- <http://lnx.dk/photos/2005/0419/4fda9984.jpg>

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Holst

Dato : 20-04-05 09:07

Thomas Kjær wrote:

> Hvis du fortæller hvilket kamera du benytter, kan vi måske guide dig til
> de rigtige knapper. :)

EOS 350D.

> Her er et billede jeg tog i går, med en lukketid på 1/15s;
>
> - <http://lnx.dk/photos/2005/0419/4fda9984.jpg>

Tjah ...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-04-05 09:10

Holst wrote:
> EOS 350D.

Sæt den på lukkeprioritet, Tv, vælg en lang lukketid.. :)

http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2005/2005-04/2005-04-16/_MG_2495.jpg

ca. 1/250 i lukketid.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Holst

Dato : 20-04-05 16:51

Hans Joergensen wrote:

> Sæt den på lukkeprioritet, Tv, vælg en lang lukketid.. :)
>
> http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2005/2005-04/2005-04-16/_MG_2495.jpg
>
> ca. 1/250 i lukketid.

Det vil jeg kigge på ved lejlighed. Tak.

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-05 07:56

> [...]
> vinder.
>
> Tillykke til Alex Linaa der nu får æren af at finde emnet til uge

Hovsa, det var hverken meningen, eller efter reglerne. Jeg anførte jo at det
var et gammelt billede, og at det derfor var uden for nummer. Jeg havde bare
lyst til at vise det frem, men jeg skulle nok have gjort det i en
selvstændig tråd for ikke at mudre stafetten, set i bakspejlet - Beklager.

/Alex

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-04-05 08:16

Alex Linaa wrote:
> Hovsa, det var hverken meningen, eller efter reglerne. Jeg anførte jo at det
> var et gammelt billede, og at det derfor var uden for nummer. Jeg havde bare

Ja det bemærkede jeg jo ikke... men skidt med det.

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk