Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foretrukne RAW konverterings program
Fra : Brizz

Dato : 16-04-05 18:40

Har søgt lidt rundt i gruppen uden et rigtig godt svar.

Er begyndt at tage lidt billeder i RAW og søger så et godt program til
konvertering og redigering til jpg eller tiff.

Hvad siger i?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 16-04-05 18:52

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er begyndt at tage lidt billeder i RAW og søger så et godt program til
> konvertering og redigering til jpg eller tiff.

++++++++++++++++++

Hej Brian.

Hvilken kamera er det til?
--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Brizz

Dato : 16-04-05 18:57

> Hvilken kamera er det til?
> --
Canon 20D

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : OCB

Dato : 16-04-05 19:11

> Canon 20D
>
> Mvh Brian
> ---
> www.gronaerten.dk

Brug PS CS eller Canon Professional som gerne skulle følge med 20D..

Mvh
Ole Condrup
www.condrup.dk

Fra : michael bs

Dato : 16-04-05 18:50

> [...]
>
> Er begyndt at tage lidt billeder i RAW og søger så et godt program til
> konvertering og redigering til jpg eller tiff.

Hvilket kamera?
Det er ikke uvæsentligt, da feks canon 350d ikke supporteres af Photoshops
ARC. (endnu?) Der synes at være lidt forvirring om man skal opgradere til
CS2 for at få 350d med eller om der bliver lavet en opgradering af det
eksisterende ARC.
Capture One skal man vist op i 3.7 versionen for at få 350d med.
Bibble 4.2 er også et bud.

Og så er der forresten gratisprogrammet Rawshooter
http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?mode=news&ID=516

mvh Michael

mvh Michael

Fra : Brizz

Dato : 16-04-05 19:01

> Er begyndt at tage lidt billeder i RAW og søger så et godt program til
> konvertering og redigering til jpg eller tiff.

Det jeg lidt søger er bla at der i programmet er nogen forvalgte muligheder
for farve kombinationer som man så evt selv kan redigere lidt videre på.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 16-04-05 20:03

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> wrote in message
> Har søgt lidt rundt i gruppen uden et rigtig godt svar.

Hvad har du fundet og prøvet ?

[8<8<8<]
> Hvad siger i?

RawShooter Essentials 2005 (http://www.pixmantec.com).
Det er hurtigt og effektivt at bruge - og så er det gratis.

Capture One (http://www.phaseone.com/) er et andet godt bud.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-04-05 10:05

In article <42614dcf$0$79457$14726298@news.sunsite.dk>, Brizz wrote:
> Har søgt lidt rundt i gruppen uden et rigtig godt svar.
>
> Er begyndt at tage lidt billeder i RAW og søger så et godt program til
> konvertering og redigering til jpg eller tiff.
>
> Hvad siger i?

Adobe Photoshop CS med Adobe Camera Raw. Men CS2 er lige på trapperne.
Køb en billig PS 6.0 OEM i Tyskland, og opgrader når CS2 er tilgængelig.

Canon DPP er også et absolut rimeligt værktøj.

Fra : Brizz

Dato : 17-04-05 10:28

> Canon DPP er også et absolut rimeligt værktøj.

Har også prøvet DPP lidt nu og er faktisk helt ok. Så det tager jeg indtil
videre.

Takker til alle.

Mvh Brian
---