Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Cykel
Fra : blue

Dato : 16-04-05 15:48

Er der nogen, der har eksempler på foto af en cykel, så det bliver andet end
blot end registrering? Jeg synes det er en anelse svært at tage nogle foto,
der er bare en smule interessante...

Fra : Holst

Dato : 16-04-05 15:52

blue wrote:

> Er der nogen, der har eksempler på foto af en cykel, så det bliver andet end
> blot end registrering? Jeg synes det er en anelse svært at tage nogle foto,
> der er bare en smule interessante...

Har du kigget i Skandinaviens største personlige on-line billedarkiv,
http://www.photo-gallery.dk - der må næsten være nogle af cykler, for
der er stort set billeder af alt, hvad er kan kravle, gå og for den sags
skyld også alt, hvad der ikke kan rykke sig ud af flækken.

Fra : KNL DtP

Dato : 16-04-05 16:36

"blue" <xx@xx.xx> skrev i en meddelelse

> Jeg synes det er en anelse svært at tage nogle foto,
> der er bare en smule interessante...

Jeg ville placere cyklen på et sted, hvor der er meget langt til nogen baggrund.
Gerne lidt højere placeret end der hvor du vil fotografere den fra.

Gå derefter langt tilbage, zoom ind alt hvad kamera/optik formår og tag
billedet. Hvis lyset ikke lige er mest flatterende, så prøv at sæt lidt blitz
på - det vil ofte give lidt glimt i de blanke metaldele.

Resultatet skulle gerne blive et meget "rent" og grafisk fremstilling af
cykelens form mod en uskarp ensartet baggrund (f.eks. himmelen.

Da en cykel egentlig er meget tynd (stel og eger fylder jo ikke meget), er det
vigtigt at baggrunden ikke stjæler opmærksomheden:
http://www.sejl.de/images/cykel.jpg

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 16-04-05 17:48

blue wrote:
> Er der nogen, der har eksempler på foto af en cykel, så det bliver andet end
> blot end registrering? Jeg synes det er en anelse svært at tage nogle foto,
> der er bare en smule interessante...

Her er et par forskellige vinkler til at tage billede af en cykel. Men
det kommer også lidt an på hvilken type cykel, der er tale om:

- cyklen som transportmiddel med cyklist, oppakning, barnestol. Herunder
også cykler i et cykelstativ.

- noget med cykelsport, hvis det er en konkurrencecykel til landevej
eller terræn.

- cykling og fritid, dvs. på tur i skoven, stranden eller på landevejen
med hele familien.

-cykler og børn, dvs. noget med et barn, som lige har fået en ny flot cykel.

- noget med cyklen i trafikken, eventuelt i samspil eller modspil med
anden trafik. Det kan f.eks. være et billede taget med lidt længere
lukkertid med udtværet bil- eller togtrafik i baggrunden. Eller en
cyklist som bliver kører om kap med bilerne ved et lydkryds.

- den tekniske tilgang, hvor man kan vise cyklen eller detaljer fra
cyklen fra nogle spændende vinkler. Det kan f.eks. være cyklen set fra
bag gearet, hvis den har et heftigt udvendigt gear. Eller cyklen set fra
førerpladsen med pulsmåler og cykelcomputer påmonteret.

Der er sikkert mange flere Prøv eventuelt at checke Politiken store
Cykelbog (findes på biblioteket), hvori der er mange forskellige
cykelbilleder.

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-04-05 20:40

http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-8

> Jeg synes det er en anelse svært at
> tage nogle foto, der er bare en smule interessante...

Tja, om du finder ovenstående foto interessant, skal jeg ikke kunne sige.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 04/14/05)