Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Den ultimativt bedste A4 printer?
Fra : michael bs

Dato : 15-04-05 20:48

Lidt tilbage i gruppen er der en tråd om den bedste A3 printer.

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle bud på hvad I mener er den bedste A4
printer. Den skal kunne overgå de gode fotohandleres fremkaldelser i
kvalitet.

mvh Michael

Fra : pwee

Dato : 15-04-05 21:35

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:42601a8a$0$651$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle bud på hvad I mener er den bedste
> A4 printer. Den skal kunne overgå de gode fotohandleres fremkaldelser i

Som tidligere nævnt i omtalte tråd.
Canon i9950 kan printe i A3, men så sandelig også i A4
den er second to none, og dens printersoftware er toppen.
der skal meget til for at slå den,
den er godt nok lidt dyr, men det er golfspil og rideheste også
jeg har ikke prøvet andre, men det er da muligt, der findes
en der er næsten!!!! ligeså god.
//pa

Fra : Morten Wartou

Dato : 15-04-05 22:06

pwee wrote:
> [...]
> den er godt nok lidt dyr, men det er golfspil og rideheste også
> jeg har ikke prøvet andre, men det er da muligt, der findes

i9950 er udelukket for mig da den har en uhyre ringe lysægthed. Flotte
farveprint, helt sikkert. Men S/H er den ikke så god til. Næeh, HP 8750 og
Epson R1800 er spændende printere, de er dog ikke på markedet før om ganske
kort tid. Canon er vist også på vej med en printer med god lysægthed.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det er heller ikke normen, at jeg eller andre laver "støj" p.g.a. af
indkøbsspørgsmål, det er faktisk sådan, at denne gruppes gamle faste

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-04-05 11:52

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Canon er vist også på vej med en printer med
> god lysægthed.

Ikke for at kn*ppe fluer, men god lysægthed har vel alene noget med papir og
toner at gøre? Hvis Canon forbedrer deres lysægthed, kan man da sagtens
forestille sig, forbedringen omfatter toner og papir, hvorfor "gamle"
modeller også vil nyde godt af en forbedring.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 04/14/05)

Fra : Morten Wartou

Dato : 16-04-05 12:06

Jens Bruun wrote:
> [...]
> da sagtens forestille sig, forbedringen omfatter toner og papir,
> hvorfor "gamle" modeller også vil nyde godt af en forbedring.

Det er ikke utænkeligt. Men mon ikke de gerne vil sælge nogle flere
printere? :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Jeg kombinerer traditionelt grafisk håndværk og moderne computer teknologi,
det giver kreative resultater, med en høj kvalitet." - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-04-05 12:24

> Det er ikke utænkeligt. Men mon ikke de gerne vil sælge nogle flere
> printere? :)

Hvorfor dog det? Mig bekendt tjener de kassen på forbrugsstofferne. Rygtet
siger, hardwaren produceres og sælges med tab.

Fra : Morten Wartou

Dato : 16-04-05 12:25

Jens Bruun wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor dog det? Mig bekendt tjener de kassen på forbrugsstofferne.
> Rygtet siger, hardwaren produceres og sælges med tab.

Ja, hvis det er tilfældet ville det jo være dumt. Jeg har også hørt det
rygte - men mon ikke det kun er 2-300 kroners printerne der er tale om?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Jeg er jo ikke ansat til at undervise i denne gruppe, men hvis du
over en længre periode viser, at du bidrager til denne gruppe med

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-04-05 12:26

> Ja, hvis det er tilfældet ville det jo være dumt. Jeg har også hørt
> det rygte - men mon ikke det kun er 2-300 kroners printerne der er
> tale om?

Det håber jeg. Ellers føler jeg mig sgu' helt til grin...

Fra : Per

Dato : 18-04-05 18:31

> [...]
> noget konstruktivt, så vil du også mærke, at jeg på rette tid og
> sted bidrager med min viden." - Niels Riis Ebbesen

****************

Ha ha. Cool, Niels Riis citater. Det var dog for sjovt! Den mand forstår at
gøre sig populær

Fra : Simon Nielsen

Dato : 16-04-05 09:14

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> wrote in
message news:42601a8a$0$651$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
A4
> printer. Den skal kunne overgå de gode fotohandleres fremkaldelser i

Canon Pixma 8500
Epson R800

det er de to der ligger i toppen af A4 print for tiden.

Men Canon har noget nyt på vej og det samme har Epson, så om ca. 1-2 måneder
skulle der gerne være noget der er spændene at kigge på.

Mvh
Simon

Fra : michael bs

Dato : 16-04-05 11:24

"Simon Nielsen" <news@siho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> måneder
> skulle der gerne være noget der er spændene at kigge på.

F.eks Epson R1800. er det den du tænker på? Godt nok en A3 printer, men det
gør jo ikke noget at den kan tage det format også.

mvh Michhael