Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af udstyr i Spanien/Frankrig
Fra : noone

Dato : 15-04-05 08:32

Hej i gruppen..

Jeg skal på en lille ferie i Nordspanien/Sydfrankrig og tænkte på om det
(prismæssigt) kan betale sig at købe udstyr dernede i forhold til priserne i
DK.

Jeg har et EOS 350D med kit obj, og synes jeg magler noget tele, så jeg
ville se mig lidt om efter enten en zoom eller en fast brændvidde.
Jeg skal primært bruge den til naturfoto, så vil en 300mm være 'nok'??

mvh
Bent

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-04-05 08:50

"noone"
> [...]
> (prismæssigt) kan betale sig at købe udstyr dernede i forhold til priserne i

Det burde være billigere, lavere moms ihvertfald i Spanien, men du er bedre
sikret ved at købe på nettet, feks. i Tyskland.

> [...]
> ville se mig lidt om efter enten en zoom eller en fast brændvidde.
> Jeg skal primært bruge den til naturfoto, så vil en 300mm være 'nok'??

300mm vil være fint, evt. med en teleconverter, Kenko's pro300 serie
er billigere og stort set ligså gode som de originale. -max-

Fra : Holst

Dato : 15-04-05 09:35

noone wrote:

> Jeg skal på en lille ferie i Nordspanien/Sydfrankrig og tænkte på om det
> (prismæssigt) kan betale sig at købe udstyr dernede i forhold til priserne i
> DK.

Jeg har i mange år hørt, at man skal tage et smut omkring Andorra, idet
det skulle være meget billigere der. Om det er sandt, ved jeg ikke.
Kender ingen, der har været deromkring og købt noget.

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 15-04-05 13:37

"Holst" <newsapr05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har i mange år hørt, at man skal tage et smut omkring Andorra, idet
> det skulle være meget billigere der. Om det er sandt, ved jeg ikke. Kender
> ingen, der har været deromkring og købt noget.

Jo jeg har flere gange købt udstyr i Andorre, der er ca 30-40% at spare. Jeg
fik en Canon blitz pruttet ned under det halve af dansk butikspris.
Men husk at de franske toldere er strikse, så kør syd ud af landet til
Spanien.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Niels

Dato : 15-04-05 18:09

> [...]
> Jeg fik en Canon blitz pruttet ned under det halve af dansk butikspris.
> Men husk at de franske toldere er strikse, så kør syd ud af landet til

Jeg har også købt i Andorra tidligere - der er et meget stort udvalg, og det
er billigt - hvis man ser sig for. Man skal kende priserne godt på forhånd.

--
Mvh,
Niels

Fra : Johannes

Dato : 19-04-05 14:13

On Fri, 15 Apr 2005 10:35:00 +0200, Holst <newsapr05@shelter.dk>
wrote:

>Jeg har i mange år hørt, at man skal tage et smut omkring Andorra, idet
>det skulle være meget billigere der. Om det er sandt, ved jeg ikke.
>Kender ingen, der har været deromkring og købt noget.

Andorra er ikke medlem af EU. Der kan være toldproblemer ved indkørsel
i Frankrig eller Spanien.

Johannes

Fra : Johannes

Dato : 19-04-05 14:11

On Fri, 15 Apr 2005 09:31:30 +0200, "noone" <noone@nowhere.com> wrote:

> [...]
>ville se mig lidt om efter enten en zoom eller en fast brændvidde.
>Jeg skal primært bruge den til naturfoto, så vil en 300mm være 'nok'??

Frankrig er dyrere end Tyskland. Jeg køber objektiver og kameraer i
Tyskland, selv om vi bor i Frankrig.
Eksempler:
1. Canon Zoom F4.0 70-200 mm L USM.
Frankrig 859 euros, Tyskland 623 euros.

2.   Sigma EX APO HSM C/EF 70-200 mm F2.8
Frankrig 1299 euros, Tyskland 797 euros.

3.   Sigma 50-500 mm F4-6.3 RF APO EX
Frankrig 1499 euros, Tyskland 999 euros.

Franske priser er fra en butik, tyske er fra TechnikDirekt. Det gør
måske en forskel, at de tyske priser fra internet.

Johannes