Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Battery-pack til SB-600/800?
Fra : ph

Dato : 14-04-05 07:26

Hejsa

Kigger på SB-600 eller SB-800 til mit Nikon D70.

Jeg fik lov at låne en SB600 i weekenden, men ærgrede mig lidt over at det
kan tage en hel del sekunder før flashen er klar, når batterierne har været
godt brugt.

Det er der selvfølgelig ikke noget at sige til, men kan man købe en
battery-pack eller lign. som man kan sætte i hoftebæltet når man er ude, og
det skal gå stærkt?

Jeg kunne selvfølgelig også bare købe en masse NiMh i AA størrelse og så
skifte rigtig ofte - dels er det jo lidt besværligt, men jeg har også hørt
at de genopladelige batterier aldrig har været så gode til flash eftersom de
ikke kan levere strømmen lige så hurtigt som købe-alkaline batterier?

Erfaringer og råd modtages med stor tak.

mvh Peter

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 08:01

Hej, Jeg har en 600 og studser lidt over at du skriver "en hel del
sekunder" før den er klar. Det er ikke min opfattelse at det tager så lang
tid, samtidig er batterilevetiden lang. Jeg anvender 1800 & 2100mAH, hvilke
batterier har du anvendt?

Mvh. Henrik

Fra : Simon Nielsen

Dato : 14-04-05 08:07

"ph" <sneglefartnospam@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> ikke kan levere strømmen lige så hurtigt som købe-alkaline batterier?
>
> Erfaringer og råd modtages med stor tak.

Du kan købe en opladelig batteripack til SB-600/800 som du oplader hjemmefra
og smækker i blitzen den er rigtig god til at få blitzen ladet hurtigt op,
selv bruger jeg 2100 mAh batterier og de virker fint, dog ikke helt så godt
som eksempelvis enegizer photo batterierne, men jeg er stadig godt tilfreds,
jeg køber lader og batterier i fakta for 70 kr og de virker fint til mit
formål. Men optimalt ville være en nikon batteripack som du oplader, den er
virkeligt hurtig.

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 08:02

> [...]

> de ikke kan levere strømmen lige så hurtigt som købe-alkaline batterier?

Nonsens .... lav indre modstand i genopladelige gør at de er meget hurtigere
end alkalinebatterier.

Mvh. Henrik

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-04-05 15:08

ph wrote:
> Jeg fik lov at låne en SB600 i weekenden, men ærgrede mig lidt over at det
> kan tage en hel del sekunder før flashen er klar, når batterierne har været
> godt brugt.

Køb en SB800. Har selv en, og det virker bare. Jeg har en kammerat der
har et dSLR hus der kan skyde 5-6 skud pr. sek, og der kan SB800'eren
sagtens følge med - er det hurtig nok?!?!?!?!!!

Jeg bliver imponeret over min SB800 hver gang jeg smider den på

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : ph

Dato : 14-04-05 20:52

Hej Alle!

Tak for tippene - jeg har nu trygt kastet mig ud i en SB-600, da jeg kunne
få den til den rørende pris af kr. 1995,- og så endda på strøget i Kbh.

Mine genopladelige AA NiMh er på hele 2300 mAh, så jeg må jo lave nogle test
mht. om det så er de genopladelige eller købe-alkaline der er bedst - siden
der jo er nogen tvivl om det i svarene.

Nikon's batteri-pak har jeg endnu ikke kunne støve op, men gu' ved om den er
bedre end 2300 mAh NiMh?

mange hilsner Peter

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-04-05 21:11

ph wrote:
> Tak for tippene - jeg har nu trygt kastet mig ud i en SB-600, da jeg kunne
> få den til den rørende pris af kr. 1995,- og så endda på strøget i Kbh.

Jeg gav 2400,- inkl alt for min SB800, så jeg ved ikke hvor billigt du
har fået din SB600.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-04-05 08:51

Thomas Schreiber wrote:

> Jeg gav 2400,- inkl alt for min SB800, så jeg ved ikke hvor billigt du
> har fået din SB600.

Ja, så er der jo dårligt nok plads til at købe den bouncer, der /ikke/
følger med til SB 600.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-04-05 11:11

"ph"
> [...]
> ikke kan levere strømmen lige så hurtigt som købe-alkaline batterier?
>
> Erfaringer og råd modtages med stor tak.

Du er vidst en rigtig lille flasher hva Peter - whatever.
Bruger NiHh i sb800 uden problemer, men så er jeg heller
ikke en 8 billeder i sekundet type. De flasher hurtigt når
jeg bruger automatikken. Med fuld power er det nok som
du siger et par sekunder, men så er det også et flash der
svitzer øjenbrynene af folk der står i nærheden. -max-