Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotohuset Virum - INFO
Fra : Hansen

Dato : 13-04-05 15:53

har på deres website Canon EOS-350D med 18-55 mm objektiv til 6649,- med
dansk manual osv.

På nogle af websiderne gøres opmærksom på, at priserne kun gælder ved
webbestilling. Bestilte et 350'er via webben og blev 30 minutter efter
ringet op og fik at vide, at hvis jeg ville ha' kameraet, så kostede det
8.000,- fordi det tager man i den fysiske butik.

Men sådan er der jo så meget...

Fra : michael bs

Dato : 13-04-05 21:05

"Hansen" <Hansen@lynge.gø> skrev i en meddelelse
> [...]
> ringet op og fik at vide, at hvis jeg ville ha' kameraet, så kostede det
> 8.000,- fordi det tager man i den fysiske butik.

Svineri... har du et link, så man kan tjekke den famøse butik?
mvh Michael

Fra : Hansen

Dato : 14-04-05 08:51

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:425d7b60$0$693$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Tilbuddet er vist på forsiden (www.virumfoto.dk)...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-04-05 14:59

Hansen skrev:

>Tilbuddet er vist på forsiden (www.virumfoto.dk)...

Deres hjemmeside er også yderst mangelfuld, bl.a. skal det fremgå
at man har 14 dages fortrydelsesret ved fjernsalg og der er ikke
angivet CVR-nummer.
--
Knud

Fra : JJ

Dato : 14-04-05 09:00

michael bs wrote:

> Svineri... har du et link, så man kan tjekke den famøse butik?
> mvh Michael

Her er et link:
http://www.fotohusetvirum.dk/

Rart at vide. Jeg havde selv tænkt på at købe der. De burde skrive på
hjemmesiden at dette ikke er en butikspris, især når man lige ved siden
af kan se åbningstider på den fysiske butik.

Men under alle omstændigheder kan de vel ikke løbe fra at man kan gå ned
i butikken og få ordnet problemer med kameraet i garantiperioden? Eller
skal man sende kameraet via posten for dette? Så er der ihvertfald ikke
meget idé i at handle der....

Mvh
Jan

Fra : Hansen

Dato : 14-04-05 09:26

"JJ" <no@way.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i butikken og få ordnet problemer med kameraet i garantiperioden? Eller
> skal man sende kameraet via posten for dette? Så er der ihvertfald ikke

Nej.

Datanord i Lyngby sælger det til 6999,-. Har lige bestilt et dér.

Fra : michael bs

Dato : 14-04-05 09:51

> [...]
> hjemmesiden at dette ikke er en butikspris, især når man lige ved siden af
> kan se åbningstider på den fysiske butik.

Som jeg forstod det oprindelige indlæg, så er det butiksprisen der gælder
uanset at man handler over nettet. Netprisen er altså fiktiv.
mvh Michael

Fra : Hansen

Dato : 14-04-05 10:13

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:425e2ef3$0$749$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Som jeg forstod det oprindelige indlæg, så er det butiksprisen der gælder
> uanset at man handler over nettet. Netprisen er altså fiktiv.
> mvh Michael

Ja - til trods for bemærkningen på en af websiderne om, at priserne kun
gælder ved webbestilling.

Fra : Benny Andersen

Dato : 14-04-05 18:39

Her er også en pris og salgssted - som er under kr. 8.000

http://www.foto-fun.dk/shop/default.asp?ProductID=1207

Kan det bruges?

mvh.
Benny

Fra : Martin

Dato : 14-04-05 09:55

> Rart at vide. Jeg havde selv tænkt på at købe der. De burde skrive på
> hjemmesiden at dette ikke er en butikspris, især når man lige ved siden af
> kan se åbningstider på den fysiske butik.

Hvis du kigger på http://www.fotohusetvirum.dk/products.asp?id=197 kan du
se, at de skriver: "Prisen gælder kun ordre over nettet". Det er vel så
tydeligt som det kan blive!

Hvorfor de har forskellige priser fatter jeg så til gengæld ikke. Som
forbruger er man langt bedre stillet ved handel over nettet, da der altid er
14 dages returret. Argumentet er mok, at det er pga. den fantastiske service
man får ved at handle i den fysiske butik. Ævl - det giver blot sælgeren
mulighed for at sælge lidt mere - batterier, lader, hukommelseskort, taske,
forsikring, og alt muligt andet, som man ikke lige tænker på er helt
nødvendigt når man handler via nettet. Hmm - jeg lod mig vist rive lidt med
her.....

Det er dog muligt at købe til net-priser i Fotohuset Virum - de skal bare
trykkes lidt på maven. Specielt godt er det at henvise til priserne hos
konkurrenterne (Kamerahuset, Platan m.v.), hvor der ikke er problemer med at
handle i en rigtig butik.

> [...]
> man sende kameraet via posten for dette? Så er der ihvertfald ikke meget

De kan ikke stille krav til hvordan du bringer kameraret til dem - og ud fra
informationenerne på hjemmesiden er det den samme adresse, som den fysiske
butik. De kan til gengæld selv bestemme, hvordan de vil returnere kameraret
til dig.

/Martin

Fra : Martin

Dato : 14-04-05 09:57

> [...]
> ringet op og fik at vide, at hvis jeg ville ha' kameraet, så kostede det
> 8.000,- fordi det tager man i den fysiske butik.

Foretog du en "rigtig" nethandel, eller bestilte du det til afhentning i
butikken?

/Martin

Fra : Hansen

Dato : 15-04-05 08:40

"Martin" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Foretog du en "rigtig" nethandel, eller bestilte du det til afhentning i
> butikken?

Jeg bestile via nettet og fik en automatiseret ordrebekræftelse på 6649. Jeg
bad om selvhenter (bor 900 m derfra), da man ikke kan betale på websitet...
Køber nu i Kongens Lyngby til 6999.

Fra : Martin

Dato : 18-04-05 10:00

> [...]
> Jeg
> bad om selvhenter (bor 900 m derfra), da man ikke kan betale på

Og det er vel netop den detalje, som gør at de ikke betragter det som
nethandel.

Jeg går ud fra, at de normalt sender pr. efterkrav, da de ikke tager imod
betaling på websitet? Hvorfor ville du ikke være med til det? Der ville jo
trods alt stadig være en besparelse på 350 kr.

....og ja - jeg kan da godt forstå, at du gerne vil handle i en fysisk butik,
men så kan du altså ikke forvente at prisen er den samme som på nettet, da
du formentlig vil bruge mere af de dyre ekspedienters tid (og som jeg
tidligere har skrevet, er dette argument latterligt).

/Martin

Fra : Hansen

Dato : 18-04-05 11:18

> [...]
> du formentlig vil bruge mere af de dyre ekspedienters tid (og som jeg
> tidligere har skrevet, er dette argument latterligt).

Det var ikke pga. selvhenter, jeg skulle betale 'fuld pris'. Kameraet skulle
koste 'fuld' pris uanset selvhenter/postopkrævning. Det sælger det
simpelthen ikke - uanset betalings/leveringsmåde - til webprisen.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-04-05 16:46

In article <4GK8e.113268$Vf.4181244@news000.worldonline.dk>, Martin wrote:

> Og det er vel netop den detalje, som gør at de ikke betragter det som
> nethandel.

Det er stadig nethandel. Det afgørende er hvor aftalen er indgået,
ikke hvor varen betales eller leveres.

Fra : Martin

Dato : 19-04-05 10:01

> Det er stadig nethandel. Det afgørende er hvor aftalen er indgået,
> ikke hvor varen betales eller leveres.

Enig - derfor brugte jeg også formuleringen "at de ikke betragter".

Dog har de stadig ret til at bestemme, hvordan leveringen skal foregå, og
dermed til at sige at hvis du vil hente kameraret i butikken, så kan vi ikke
net-handle.

Som jeg forstår sagen, så blev kameraret bestil via nettet, men med en
klausul om at han selv ville hente kameraret i butikken. Til dette svarer
butikken, at i så fald vil prisen være "butikspris". Dette mener jeg kan
opfattes som at butikken afviser at indgå en aftale på de givne vilkår - og
dermed er der ikke indgået en nethandelsaftale - heller ikke selvom manden
skulle finde på at møde op i butikken og handle.

/Martin

Fra : Hansen

Dato : 19-04-05 14:12

> [...]
> dermed er der ikke indgået en nethandelsaftale - heller ikke selvom manden
> skulle finde på at møde op i butikken og handle.

NEJ, NEJ, jeg skrev, at jeg *kunne* hente det. For at gøre en lang historie
kort. Fotohuset ville ikke sælge det til den annoncerede pris - til trods
for ordrebekræftelse. Prisen, de ikke vil sælge til (6649), svarer vist
jhelt nøjatigt til de billigste websteder uden butik. Jeg tror, prisen er
nappet det...

Fra : michael bs

Dato : 19-04-05 16:38

> [...]
> for ordrebekræftelse. Prisen, de ikke vil sælge til (6649), svarer vist
> jhelt nøjatigt til de billigste websteder uden butik. Jeg tror, prisen er

haha.. det er utroligt. Jeg synes det fremgår klart af dit allerførste
indlæg, hvad din pointe drejer sig om og alligevel bliver folk ved at
misforstå.

mvh Michael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-04-05 15:00

Martin skrev:

>Som jeg forstår sagen, så blev kameraret bestil via nettet, men med en
>klausul om at han selv ville hente kameraret i butikken. Til dette svarer
>butikken, at i så fald vil prisen være "butikspris".

Så kan man jo læse
http://www.fotohusetvirum.dk/articlepage.asp?page=22, så de må
acceptere at ved nethandel, så er afhentning i forretningen
mulig.
--
Knud