Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
At starte er svært...
Fra : Peter Vistesen

Dato : 13-04-05 01:23

Hej i Forumet

Jeg har igennem lang tid fulgt med i jeres gode forum, og har nu også købt
mig et D70, man da jeg ikke tidligere har haft erfaring med spejlreflex
kameraer, har omvældtningen fra mit alm "point n' shoot" til D70'en været
stor. Jeg endte derfor med at købe en undervisnings DVD fra USA, men syntes
stadig jeg mangeler noget.
Findes der nogle gode sider med Toturials og lignende, for at blive god til
at bruge kameraet i andet end i auto ?
Amatør- (med stort A) foto hilsner Peter

Fra : Ole Larsen

Dato : 13-04-05 05:53

http://www.nikondigitutor.com/eng/d70/select.php?menu=1&sub=b11&num=4

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (febr.2005) design og nye billeder på:

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-05 07:34

Hej Peter,

Tillykke med dit nye kamera. Jeg kender fornemmelsen - næsten alt er nyt og
kompleksiteten er høj, videre afslører billederne alle fejl, det kamera er
bare for godt :s og samtidig er det alt andet end et kompakte kamera.

Der er flere ting der har hjulpet mig videre:

1. Tag et billede indstillinger på "Auto", dog ikke. Iso som fastholdes på
udendørs optagelse 100, indendørs 400-800. Efterfølgende tages samme motiv
nu i "M", hvor indstillingerne tager udgangspunkt i det som automatiken
anviste ved første billede. Efterfølgende billeder tages nu ved at ændre en
parameter af gangen.
Det er her vigtigt at benytte de informationer som ses i søgeren.

2. Tage på fototur med 1-3 andre der anvender spejlreflekskameraer,
sammenlign indstillinger. Opstilforventninger inden et billede tages og
undersøg resultatetet, blev det som forventet ... nå ikke, hvorfor

3. f.eks. www.fotokritik.dk ... lære at se. Det er fantastisk så mange ting
jeg først ser når andre påpeger det :s

Håber ovenstående giver dig ideer ti at komme videre. Fortsat god
fornøjelse.

Mvh. Henrik

Fra : Mogens Hansen

Dato : 13-04-05 20:27

"Peter Vistesen" <p_vistesen@hotmail.com> wrote in message
> [...]

[8<8<8<]
> Findes der nogle gode sider med Toturials og lignende, for at blive god
> til at bruge kameraet i andet end i auto ?

Måske kunne "Nikon D70 specialkursus - 3 timers fyraftenskursus"
(http://www.dfa-as.dk/sw2004.asp) være interessant for dig.
Jeg har _ikke_ selv deltaget, men syntes at DFA's initiativ er prisværdigt.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 13-04-05 21:25

Peter Vistesen wrote:
> [...]
> at bruge kameraet i andet end i auto ?
> Amatør- (med stort A) foto hilsner Peter

Hej Peter!

Måske vi kunne få et par af dine skud fra langfredagens Designa Køkken
Rally Grand Prix 2005 i Kongensbro at se?

Med venlig hilsen
Mogens Beltoft
- som var ved at fryse r.... af den dag... :)

Fra : Peter Vistesen

Dato : 13-04-05 21:58

"Mogens Beltoft" <mogens@rust.beltoft.dk> wrote in message

> [...]
>
> Med venlig hilsen
> Mogens Beltoft
> - som var ved at fryse r.... af den dag... :)

Hej Mogens

Sjovt nok, findes du også her i forumet ?
Jeg skal vidst oprettes på fotokretik, så jeg kan få gode ideer, vender lige
tilbage når jeg har fået lagt et par stykker der inde...

/PSV