Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nye rodeo billeder
Fra : Michael Bothager

Dato : 12-04-05 21:43

Hej alle

Jeg har fået lagt lidt nye billeder på nettet, og al kritik og
kommentarer modtages med glæde. Billederne er fra et rodeo det fandt
sted langfredag i år.

http://www.michaelbothager.dk/en/rodeo.html

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Anders F

Dato : 12-04-05 22:31

"Michael Bothager" <not@valid.com> wrote in message
> Hej alle
>
> Jeg har fået lagt lidt nye billeder på nettet, og al kritik og kommentarer
> modtages med glæde.

Jeg tror faktisk flere ville gøre sig bedre i farver. Nu yder en skærm ikke
S/H retfærdighed, men mange af dem har mange detaljer/ stor dybdeskarphed
(fx. det første) og ville være knapt så "rodede" i farver (?)

Mvh.
Anders

Fra : Michael Bothager

Dato : 13-04-05 17:21

Anders F wrote:

> Jeg tror faktisk flere ville gøre sig bedre i farver. Nu yder en skærm ikke
> S/H retfærdighed, men mange af dem har mange detaljer/ stor dybdeskarphed
> (fx. det første) og ville være knapt så "rodede" i farver (?)

Hej Anders, tak for kritikken.

Jeg kunne godt tænke mig at baggrunden for at billederne ville være
knapt så rodede i farver. Selv er jeg af den opfattelse af at farverne
er en yderligere dimenesion, som skal afstemmes i det samlede resultat.
F.eks. det billede du henviser til, her er lysmasten orange, og ville
derfor pba. af farven stjæle fokus fra de 2 ryttere. Så jeg er spændt på
at høre en nyt/andet syn på det.

Fra : Michael Bothager

Dato : 13-04-05 17:35

Michael Bothager wrote:

> Hej Anders, tak for kritikken.
>
> Jeg kunne godt tænke mig at baggrunden for at billederne ville være
der skulle stå "begrundelsen for" (sorry)

Fra : Ole Larsen

Dato : 13-04-05 18:49

Michael Bothager wrote:

> [...]

Jo, tak.
Fine billeder, jeg synes du ikke behandler godt: Selvom jeg ved du er
glad for mørke billeder, synes jeg det ofte bliver for meget. At de
mørke nuancer (der kunne være) kuller ud sort i sort. Tilsvarende med de
lyse, der kridter. Jeg ved du gør det bevidst og sagtens kunne gøre det
anderledes, men - der er tale om udpræget naturalistiske reportage
billeder som du imho ikke bringer noget nyt med din måde. Jeg ville
hellere se dem i den traditionelle-fuld-tone-skala-stil. Jo, giver du
ikke et par prøver?
Just my five cents
Og forresten: Din site funger ikke i min Firebird. Thumbs viser kun ca
1/4-udsnit af store billede så identifikation er nærmest umulig.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (febr.2005) design og nye billeder på:

Fra : Michael Bothager

Dato : 13-04-05 21:44

Ole Larsen wrote:

> [...]
> billeder som du imho ikke bringer noget nyt med din måde. Jeg ville
> hellere se dem i den traditionelle-fuld-tone-skala-stil. Jo, giver du

Hej Ole

Som sædvanlig, tak for din ligefremme mening. Jeg har denne gang forsøgt
netop ikke at have se hård kontrast imens at jeg forsøger at udnytte
alle 255 levels i billederne. Jeg prøver at lege lidt videre

> Just my five cents

Som jeg værdsætter

> Og forresten: Din site funger ikke i min Firebird. Thumbs viser kun ca
> 1/4-udsnit af store billede så identifikation er nærmest umulig.

<ot>Det er meningen at det skal være sådan med SimpleViewer. Men jeg er
selv ikke helt tilfreds med den, og spekulere lidt på hvad jeg skal
anvende i stedet.</ot>

Fra : Peter Holm

Dato : 13-04-05 07:36

Michael Bothager wrote:
> [...]
>
> Jeg har fået lagt lidt nye billeder på nettet, og al kritik og
> kommentarer modtages med glæde. Billederne er fra et rodeo det fandt

Helt igennem fantastiske billeder!
Jeg ville ikke turde kritisere et eneste af dine billeder.

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-04-05 10:39

"Peter Holm"

> Helt igennem fantastiske billeder!
> Jeg ville ikke turde kritisere et eneste af dine billeder.
>
> --
> Mvh
> Peter Holm

Jamen lille Peter, der er da ikk noget at være bange for
Jeg tør godt, men helt ærligt kan jeg ikke finde på noget,
det er en flot serie og som altid en flot præsentation. -max-

Fra : Michael Bothager

Dato : 13-04-05 17:23

-max- wrote:
> "Peter Holm"

<snip>

> Jamen lille Peter, der er da ikk noget at være bange for
> Jeg tør godt, men helt ærligt kan jeg ikke finde på noget,
> det er en flot serie og som altid en flot præsentation. -max-

Hej Max, tak for det.

Fra : Michael Bothager

Dato : 13-04-05 17:22

Peter Holm wrote:

> Helt igennem fantastiske billeder!
> Jeg ville ikke turde kritisere et eneste af dine billeder.

Hej Peter, tak for det.

Men du kan altid kritisere, folks syn og meninger er altid spændende at
høre. Og hvis jeg ikke kan lide det jeg hører, så må jeg gøre det bedre

Så bare sig frem.

Fra : Alex W

Dato : 13-04-05 08:23

> [...]
> modtages med glæde. Billederne er fra et rodeo det fandt sted langfredag i

Hej Michael

Jeg er ikke glad for det der flash halløj.
Nu ser opstillingen jo pæn ud, men det tager lang tid at loade.
Jeg regnede med at det var et show der automatisk startede, men nej.
Det virker imidlertid fint og billederne kommer hurtigt frem da de jo er
hentet ind.

Så til billederne som det hele handler om.

En perle er billedet med stigbøjlen og støvlen, da du går tæt på og
forenkler. Forenkling forstærker tit en stemning.
Der er et par billeder der virker rodet, men det er en god serie. Jeg
mangler stadig billeder af det det hele drejer sig om, nemlig rodeo med folk
der falder af hestene eller betvinger dem, tyrekalve der indfanges osv.
Der mangler ét billede, delvist som det sidste, men hvor du går tæt på
rytteren og ser hans og hestens stunt som højdepunktet i serien.

Tak for kigget.
/Alex W

Fra : Michael Bothager

Dato : 13-04-05 17:26

Alex W wrote:

> [...]

> Der mangler ét billede, delvist som det sidste, men hvor du går tæt på
> rytteren og ser hans og hestens stunt som højdepunktet i serien.

Hej Alex, tak for kommentarerne.

Det at du mangler de traditionelle billeder er lidt målsætningen, jeg
ville prøve at lave nogle af de lidt "andre" billeder fra et rodeo
Og de ville heller ikke lade mig være inde på selve arenaen (læs:
liablity-suit) :(

Dem der virker rodet, har du lyst til at uddybe det?

Fra : Alex W

Dato : 15-04-05 09:01

> [...]
> liablity-suit) :(
>
> Dem der virker rodet, har du lyst til at uddybe det?

Hvis billederne havde navn eller nummer havde jeg skrevet mere uddybende.
For øvrigt. Flere billeder vinder ved at man kigger på dem igen. Det båder
for kvalitet.

Sæt nummer/navn på næste gang, så skriver jeg gerne mere.

/Alex W

Fra : Michael Bothager

Dato : 16-04-05 19:03

Alex W wrote:

> Hvis billederne havde navn eller nummer havde jeg skrevet mere uddybende.
> For øvrigt. Flere billeder vinder ved at man kigger på dem igen. Det båder
> for kvalitet.

Hej Jan

Jeg er glad for at høre at billederne "udvikler" sig når man ser dem igen.

> Sæt nummer/navn på næste gang, så skriver jeg gerne mere.

Er gjort, så hvis du har tid, lyst og lejlighed næste gang...

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-04-05 11:39

Michael Bothager wrote:

> http://www.michaelbothager.dk/en/rodeo.html

Hmm... jeg synes det er noget rodet diller-daller...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael Bothager

Dato : 13-04-05 17:28

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hmm... jeg synes det er noget rodet diller-daller...

Hehe, Niels, en "diller-daller" er vist det genitale vedhæng der findes
på landgående pattedyr af hankøn

Så jeg tolker dit udsagn som at du mener at billederne er "pisse-dårlige
udover hele lokummet"

Hvis jeg nu tager fejl i min tolkning, kan jeg så lokke dig til at
uddybe og præcisere kritikken lidt?

Fra : Morten Wartou

Dato : 13-04-05 11:54

Michael Bothager wrote:
> [...]
>
> Jeg har fået lagt lidt nye billeder på nettet, og al kritik og
> kommentarer modtages med glæde. Billederne er fra et rodeo det fandt

Tillad mig at bande: jeg synes de er fandens gode! Sublim brug af S/H -
lækre kontraster, fine motiver.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det korte af det lange er, at jeg aldrig mere vil spilde tid på anmelde
net-kriminalitet og børneporno på nettet" - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael Bothager

Dato : 13-04-05 17:29

Morten Wartou wrote:

> Tillad mig at bande: jeg synes de er fandens gode! Sublim brug af S/H -
> lækre kontraster, fine motiver.

Hej Morten, jeg bukker og takker for orderne.

Fra : Casper

Dato : 13-04-05 13:26

On Tue, 12 Apr 2005 22:43:17 +0200, Michael Bothager <not@valid.com>
wrote:

> [...]
>
>Jeg har fået lagt lidt nye billeder på nettet, og al kritik og
>kommentarer modtages med glæde. Billederne er fra et rodeo det fandt

Tak for kigget... virkelig flotte billeder. Især "stigbøjle" og
"rytteren nedefra" er rigtig gode.

Kan du ikke navngive billederne, så jeg ikke skal finde på ovenstående
tåbelige navne?

/Casper

Fra : Michael Bothager

Dato : 13-04-05 17:31

Casper wrote:

> Tak for kigget... virkelig flotte billeder. Især "stigbøjle" og
> "rytteren nedefra" er rigtig gode.

Hej Casper, tak herfra.

> Kan du ikke navngive billederne, så jeg ikke skal finde på ovenstående
> tåbelige navne?

Hehe, jeg tilføjer en billed-id ved lejlighed, tak for en god ide.