Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Snydes der med Canons rabatkuponer?
Fra : Jens Bruun

Dato : 12-04-05 16:20

Der er blevet skrevet lidt frem og tilbage vedr. Canons rabatkampagne, hvor
der medfølger en "voucher" eller rabatkupon ved køb af bestemte produkter.
Personligt har jeg hos Technikdirekt.de købt en 300mm, der netop er omfattet
af kampagnen med EUR 150 cash-back, men ingen rabatkupon fået. Jeg skrev til
Technikdirekt for flere uger siden for at høre, hvorfor der ikke var vedlagt
en kupon, men har først hørt fra dem nu efter at have rykket dem i dag.
Svaret fra Technikdirekt lyder kort og godt: "You have to ask for that at
Canon. Please contact them directly."

Ifølge det, jeg kan læse mig til, skal kuponen ligge i forsendelsen sammen
med produktet. Det kan selvfølgelig være, der ikke skal lægges kupon sammen
med produktet, når det sendes til DK. Jeg har i anden anledning kigget på
ebay.de i dag, og sjovt nok set mindst fem forskellige annoncer, hvor disse
Canon-kuponer sælges i "løs vægt". Jeg er muligvis meget mistroisk af natur,
men jeg kan ikke lade være med at have den hér mistanke om, at medarbejdere
hos diverse forhandlere fisker rabatkuponer op af pakken, når pakken sendes
til et land, der ikke umiddelbart er dækket af Canons kampagne, for
efterfølgende at tjene en skilling ved siden af ved at sælge kuponen på
ebay. Det, der gør historien rigtigt speget, er, at man kun kan få
refunderet penge, hvis man sammen med kuponen sender kopi af kvittering samt
en udklippet del af den originale emballage. Kuponerne kan altså kun bruges
af kunder, der har købt et "korrekt" produkt i den periode, hvor kampagnen
kører.

Som det ser ud lige nu kan jeg købe en kupon på ebay.de, for derefter at få
refunderet de EUR 150, jeg er berettiget til. Tilsyneladende sælges disse
kuponer for ca. EUR 10, så det er selvfølgelig ikke en herregård, men jeg
føler mig godt nok tørret af Technikdirekt lige nu. Især fordi de for første
gang ikke har svaret på en forespørgsel før jeg rykkede for det efter flere
uger, ligesom svaret på ingen måde virker særligt serviceminded. Har andre
lignende erfaringer hører jeg gerne om det - så skal jeg nok samle lidt op
på det og rette henvendelse til Canon i Tyskland.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 04/03/05)

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 12-04-05 16:49

Jens Bruun wrote:
> [...]
> uger, ligesom svaret på ingen måde virker særligt serviceminded. Har andre
> lignende erfaringer hører jeg gerne om det

Mailede du dem, eller ringede du til dem? Da jeg købte mit Fuji S3 hos
dem, tog det evigheder at maile frem og tilbage, men hvis man ringer,
sker tingene med det samme. Eksempelvis fik jeg ændret min leveringstid
fra 6-8 uger til afsendelse samme dag på mit S3 De virker meget
flinke og servicemindede hvis man ringer, men min erfaring viser at
deres mail korrespondance er meget formel og kortfattet. Det virker i
øvrigt som om de ofte har ret travlt, men det er jo ingen undskyldning
for at svindle dig for en tusse - hvis det er tilfældet. Prøv at ringe
til dem Jens.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-04-05 18:10

"Thomas Schreiber" <removenews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Mailede du dem, eller ringede du til dem?

Jeg mailede dem, som jeg har gjort massevis af andre gange. Normalt svarer
de samme dag eller dagen efter. Jeg har aldrig tidligere oplevet at blive
ignoreret i flere uger. Sjovt nok reagerede de inden for en time, da jeg i
dag rykkede for et svar.

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-04-05 19:35

> [...]
> ignoreret i flere uger. Sjovt nok reagerede de inden for en time, da jeg i

Det er også min erfaring, men ofte er svarene ret intetsigende, som om de
bange for at sige noget på skrift.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : michael bs

Dato : 13-04-05 15:09

> [...]
> ignoreret i flere uger. Sjovt nok reagerede de inden for en time, da jeg i

Håber du holder gruppen orienteret om din sag, som jeo har principiel
interesse her.
mvh Michael

Fra : Brian Lund

Dato : 13-04-05 18:30

> [...]
> en kupon, men har først hørt fra dem nu efter at have rykket dem i dag.
> Svaret fra Technikdirekt lyder kort og godt: "You have to ask for that at
<snip>

Jeg har netop idag modtaget mit EOS 350D (+18-55), og her var der en "blok"
med af de vouchers til cash back! - Og det selvom jeg ikke kan benytte dem
til det jeg har købt, der er vouchers til flere forskellige objektiver, og
vist også nogen flashes og en printer...

Og jeg fik det fra technikdirekt!

Brian

Fra : Holst

Dato : 13-04-05 19:00

Brian Lund wrote:

> [...]
> til det jeg har købt, der er vouchers til flere forskellige objektiver, og
> vist også nogen flashes og en printer...

Det er jo også meningen, at du skal benytte dem til efterfølgende køb af
ekstra udstyr. Jeg fik en lignende blok, da jeg købte mit hos
ac-foto.de. I alt kan der opnås rabatter for op mod €1000 vil jeg tro,
men det er vel de færreste, der køber alle de 10-15 ting, som der er
rabatkuponer til.

Fra : michael bs

Dato : 13-04-05 19:07

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til det jeg har købt, der er vouchers til flere forskellige objektiver, og
> vist også nogen flashes og en printer...

er der ikke cash-back på 350d?

mvh Michael

Fra : Brian Lund

Dato : 13-04-05 19:37

> er der ikke cash-back på 350d?

Nej, var det ikke lige det jeg skrev ;)

De dækker; Speedlite 580EX, Speedlite 420EX, 1.4x teleconverter, 2.0x
teleconverter, makroblitz MR-14EX, EF 20mm f/2.8, EF 28-135 IS USM, EF-S
60mm makro, i9950 printer, EF-S 10-22 USM, EF 17-40 L USM, EF 70-200 f/4 L
USM, EF 300 f/4 L IS USM.

Brian

Fra : michael bs

Dato : 13-04-05 21:09

> Nej, var det ikke lige det jeg skrev ;)

jo jo... det var bare lige min hukommelse der spillede mig et pus, da jeg
mente at huske at også kameraet var omfattet af promotionsprogrammet. Jeg
tog fejl. Sorry.

Men spørgsmålet her er jo om danskere kan bruge disse vouchers i det hele
taget.

mvh Michael

Fra : Brian Lund

Dato : 13-04-05 21:48

> jo jo... det var bare lige min hukommelse der spillede mig et pus, da jeg
> mente at huske at også kameraet var omfattet af promotionsprogrammet. Jeg
> tog fejl. Sorry.

Man kan få et gratis 256 MB CF kort ved køb af EOS 20D og 350D, jeg har selv
lige bestilt dét 256 MB kort :)

> Men spørgsmålet her er jo om danskere kan bruge disse vouchers i det hele
> taget.

Der var en anden her i gruppen der skrev at han fik en check!

Brian

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 14-04-05 17:38

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> wrote:

>Man kan få et gratis 256 MB CF kort ved køb af EOS 20D og 350D, jeg har selv
>lige bestilt dét 256 MB kort :)

Det tilbud var også med mit EOS 350D, og jeg har modtaget en mail med bl.a.:

:Tillykke. Du er nu registreret og får et gratis 256MB
:CompactFlash-kort. Din ansøgning vil blive behandlet
:og din bestilling sendt inden for 14 dage.
:Leveringstiderne kan variere afhængig af det lokale
:postvæsen.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Holst

Dato : 13-04-05 21:52

michael bs wrote:

> Men spørgsmålet her er jo om danskere kan bruge disse vouchers i det hele
> taget.

Efter at have læst "Teilnahmebedingungen" bag i hæftet med værdikuponer
er det min mening, at vi danskere sagtens kan bruge dem.

Pkt. 3 fortæller hvilket ekstraudstyr samt hvornår det skal indkøbes.

Pkt. 4 (fejlnummereret som pkt. 5) fortæller i hvilke lande
ekstraudstyret skal indkøbes.

Pkt. 5 (fejlnummereret som pkt. 6) fortæller, at forbrugere i EU samt
Norge, Liechtenstein, Island og Schweiz kan drage fordel af kampagnen.

Pkt. 7 (fejlnummereret som pkt. 8) fortæller, at man kun kan bruge én
kupon i hæftet

Pkt. 1 fortæller, at man bortset fra i Spanien vil få overført pengene.

Pkt. 2 fortæller, at for ansøgeren i lande anført i pkt. 4 (fejlnummeret
som pkt. 5) skal der oplyses oplysninger om banken såfremt pengene skal
overføres, samt at ansøger skal betale eventuelle bankgebyrer.

Til gengæld er der så intet nævnt om, hvad vi danskere (der er nævnt i
pkt. 5) skal gøre, når vi i et land nævnt i pkt. 4 køber et produkt
nævnt i pkt. 3.

Fra : michael bs

Dato : 13-04-05 22:41

"Holst" <newsapr05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Til gengæld er der så intet nævnt om, hvad vi danskere (der er nævnt i
> pkt. 5) skal gøre, når vi i et land nævnt i pkt. 4 køber et produkt nævnt
> i pkt. 3.

Netop. Også på Canons netside optræder problemet:
Når man læser under terms and conditions fremgår følgende:
(taget fra den svenske Canon side)
1.. Kampanjen arrangeras i följande 14 länder: Österrike, Belgien,
Finland, Frankrike, Tyskland, Grekland, Irland, Luxemburg, Nederländerna,
Portugal, Spanien, Sverige, Schweiz och Storbritannien. För att
återbetalningen ska gälla måste produkterna ha köpts i ett av dessa länder.

2.. Kampanjen är endast giltig för konsumenter som bor i ett land i
Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (det vill säga EU, Norge,
Liechtenstein och Island) och Schweiz.

Som jeg læser det, skal man købe udstyret i et af de 14 lande men i øvrigt
være en konsument, som bor i et EU land (pkt 2) for at kunne få rabatterne.
Det er således fint nok at bo i DK og handle i Tyskland.

MEN: når man går ind og vil udfylde formularen med ens navn, adr, land her:
http://www.canonextrapromotion.com/main.aspx
for at Canon kan sende checken til en, så optræder DK IKKE på rullemenuen
over
lande, man kan vælge.

mvh Michael