Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Køb af digital kamera?
Fra : Ukendt

Dato : 12-04-05 00:03

Hej alle jer... Der har sikkert været et par stykker der har spurgt om det
samme, men jeg kan simpelhen ikke finde trådene, så jeg håber i bærer over
med mig....

Min far kan godt lide at gå og "hyggefotografere", og til det har han et ok
spejlreflekskamera (kan desværre ikke huske produktnavn).
Han kunne imidlertid godt tænke sig at få fat i et digitalt et af slagsen og
har spurgt mig tilråds, men jeg kender ikke en disse til hvad der virker og
hvad der ikke virker, og det skal igen også være til en overkommelig pris!

Jeg har prøvet at google lidt, men jeg ved ikke om det er min søgen der bare
ikke virker, men syntes ikke rigtigt jeg kan finde så mange sider på dansk..
har fundet www.digitalmagasinet.dk ellers ikke noget jeg kunne bruge...

Men mit spørgsmål er egentlig hvilke kameraer i vil foreslå?

Det vigtigste er faktisk at det skal kunne tage nogle ok billeder "fra
pakken" altså at der ikke skal instilles alt muligt før man kan tage et
enkelt billede. Ved godt man ikke kan undgå helt at indstille, men så lidt
som muligt!

Prisen ligge på omkring 8K og nedefter! Det SKAL ikke koste de 8K, hvis i
mener der er et billigere kamera der er bedre til en mindre øvet fotograf,
så vil dette klart være at foretrække! Men i sidste ende skal skidtet jo
kunne tage nogle seriøse billeder!

Har kigget lidt på f.eks Canon EOS 350D/300D, Nikon Coolpix serien og eks.
Nikon D70...

Håber i kan hjælpe.

Mvh Mr bob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-04-05 06:04

In article <425b022a$0$79466$14726298@news.sunsite.dk>, Mr bob wrote:
> [...]
> hvad der ikke virker, og det skal igen også være til en overkommelig pris!

Hvis han vil have et digitalt spejlrefleks, så overvej om det ikke skal
være samme mærke så han kan bruge gamle objektiver.

> [...]
> har fundet www.digitalmagasinet.dk ellers ikke noget jeg kunne bruge...
>
> Men mit spørgsmål er egentlig hvilke kameraer i vil foreslå?

Ethvert nyere dSLR.

> [...]
> enkelt billede. Ved godt man ikke kan undgå helt at indstille, men så lidt

Det kan de alle, pånær i M-mode.

> [...]
> kunne tage nogle seriøse billeder!
>
> Har kigget lidt på f.eks Canon EOS 350D/300D, Nikon Coolpix serien og eks.

Coolpix er ikke digital spejlrefleks. Jeg vil som Canon mand nok anbefale
EOS 350D, men det er muligt han vil være glad for et 300D som jo koster
under 5000 kr herhjemme af nyt.

Andre alternativer er Nikon D70, D60 eller D70s. Kender ikke prisen på dem
alle. De er lige annoncerede. Mend D60 skulle være et billigere D70.

Check lige hvad mærke hans gamle kamera er.

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-05 11:15

> [...]
>
> Coolpix er ikke digital spejlrefleks. Jeg vil som Canon mand nok anbefale
> EOS 350D, men det er muligt han vil være glad for et 300D som jo koster

Hvor er det evt. billigt at købe i danmark? Bor i indre Kbh..

> Andre alternativer er Nikon D70, D60 eller D70s. Kender ikke prisen på dem
> alle. De er lige annoncerede. Mend D60 skulle være et billigere D70.
>
> Check lige hvad mærke hans gamle kamera er.

Det gør jeg lige!

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-04-05 11:24

Mr bob wrote:
> [...]

Kamerahuset, Bingo Foto, Platan Foto er rimelig billige - og ligger alle i
København.

Jeg har handlet hos Kamerahuset - servicen ved disken er ret lav - men det
er priserne også, så når man ved, hvad man skal have, så er det en god
butik.

Bingo og Platan skule også have ret lave priser - men dem har jeg ikke
prøvet.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-05 12:27

> [...]
> butik.
>
> Bingo og Platan skule også have ret lave priser - men dem har jeg ikke

Ja kamerahuset ser ud til at være ret billige, til gengæld er der en styg
mangel på informationer på deres hjemmeside..

Men det kunne jo være man skulle tage et smut forbi dem!

takker.

Fra : Brian Lund

Dato : 12-04-05 06:41

> [...]
og
> hvad der ikke virker, og det skal igen også være til en overkommelig pris!

Hvis det er et "rimeligt nyt" spejlrefleks-kamera han har, dvs. mindre end
10-15 år gammelt skulle der være en rimelig chance for, at hvis han køber et
nyt af samme mærke kan han stadig bruge sine gamle objektiver!

> Men mit spørgsmål er egentlig hvilke kameraer i vil foreslå?

Et eller andet digitalt spejlrefleks ;)

Jeg har selv lige sammen med en kammerat bestilt hhv. et Canon EOS 300D og
350D (det sidst er så til mig selv), og de skulle da begge være udemærkede
til hvad som helst, det kommer jo faktisk med spejlrefleks kameraer mere an
på hvilket objektiv du vælger, end hvilket kamerahus du har!

> [...]
> kunne tage nogle seriøse billeder!
>
> Har kigget lidt på f.eks Canon EOS 350D/300D, Nikon Coolpix serien og eks.

Nikon Coolpix er _ikke_ et digitalt spejlrefleks, ellers er de alle fine
valg, 350D er en splinterny, og forbedret version af 300D!

Brian