Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
*Fotokonkurrence* Emne = Forår - Offentlig~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 10-04-05 21:26

Så udrandt deadline for min lille Fotokonkurrence.

Jeg har fået billeder fra 5 deltagere:

Hans Jørgensen med dette billede:
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2005/2005-03/2005-03-27/_MG_0491.jpg

Medfølgende forklaring:
Taget ved Avedøre-værket (Energi E2) under en lille forårs-gåtur med
kæresten.

Claus Petersen deltager med disse 3 billeder:
http://claus.1go.dk/foraar/

Forklaringer er vedlagt billederne

Thomas Sass Pedersen deltager med disse 3 billeder:
http://home6.inet.tele.dk/sass/konkurrence/konkurrence.htm

Forklaringer er vedlagt billederne

Kenneth K. deltager med disse 3 billeder:
http://www.pinx.dk/fotokonkurrence/

Forklaringer er vedlagt billederne

Ove Kjeldgaard deltager med et enkelt billede:
http://hiker.dk/dk_fritid_foto/ok000049.jpg

Exif data er flg:
Camera Model: Canon EOS 350D DIGITAL
Shooting Date/Time: 09-04-2005 15:47:45
Shooting Mode: Program AE
Shutter Speed: 1/100
Aperture Value: 8.0
Metering Mode: Evaluative Metering
Exposure Compensation: 0
ISO Speed: 100
Lens: 10.0 - 22.0mm
Focal Length: 22.0mm
White Balance Mode: Daylight

Jeg inviterer nu alle læsere i Gruppen til at komme med kritik på de
fremviste billeder
Og gerne give bud på jeres mening om hvilket billede, der er det bedste.
Kom venligst med kritikken i denne tråd og med klar reference til hvert
billede, så ingen er i tvivl om, hvad I mener.

Jeg vil ligeledes komme med min kritik af billederne og d. 18 april vil jeg
suverænt afgøre, hvilket billede der vinder, og dermed hvem, der skal ha
tilsendt 2 kg slik fra Carletti.
Det er ikke utænkeligt, at jeres kritik kan medvirke til at afgøre, hvilket
billede vil vinde.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-05 16:42

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Så udrandt deadline for min lille Fotokonkurrence.

Jeg har ikke forstand på det med teknikken, men vil da lige fremhæve nogle
af de billeder, jeg synes bedst om:

> Claus Petersen deltager med disse 3 billeder:
> http://claus.1go.dk/foraar/

Nummer to billede fra Rådhusparken i Århus er et rigtig flot billede og
lever imo op til emnet i denne konkurrence.

> Thomas Sass Pedersen deltager med disse 3 billeder:
> http://home6.inet.tele.dk/sass/konkurrence/konkurrence.htm

Det første billede her af en Dværgryle, er klart min favorit af disse tre
billeder, selvom det måske ikke helt holder emnet 100 %.

> Kenneth K. deltager med disse 3 billeder:
> http://www.pinx.dk/fotokonkurrence/

Her er det billede nummer to med påskeliljerne, der siger mig mest. Det
lyser langt væk af forår. Dette billede er min favorit som vinder.
Som nummer to vil jeg stemme på Dværgrylen ( ja jeg er også glad for fugle
og så kommer Rådhusparken ind på en tredieplads.

Jeg synes rigtig godt om de fleste af deltagernes billeder, men har udvalgt
dem der siger mig mest, også ift. emnet.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Holst

Dato : 12-04-05 17:13

Buffy wrote:

> Nummer to billede fra Rådhusparken i Århus er et rigtig flot billede og
> lever imo op til emnet i denne konkurrence.

Smag og behag åbenbart. Jeg er bestemt ikke særlig vild med det billede.
Det et helt sikkert et flot krokustæppe, men jeg synes, at den kedelige
grå bygning i baggrunden (rådhuset?) ødelægger hele billedet.

Derimod er jeg ret vild med det første billede, men nu er jeg generelt
også ret vild med udspringende træer. Men jeg synes, at det er et flot
billede med grenen med de fine knopper på den udhviskede baggrund, skønt
der måske er lidt for meget himmel at se i baggrunden.

> Her er det billede nummer to med påskeliljerne, der siger mig mest.

Ja, jeg har det lige anderledes. Billedet med bænken er et suverænt
billede. Den står bare og venter på, at man sætter sig på den og nyder
foråret. Klart det bedste af billederne i konkurrencen, synes jeg.

Men jeg har jo heller ikke meget forstand på billeder

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-05 17:45

"Holst" <newsapr05@shelter.dk> skrev i en meddelelse news:425bf378$0$243

> Ja, jeg har det lige anderledes. Billedet med bænken er et suverænt
> billede. Den står bare og venter på, at man sætter sig på den og nyder
> foråret. Klart det bedste af billederne i konkurrencen, synes jeg.

Det er skam også et pænt billede, men det siger ikke rigtigt mig så meget.

> Men jeg har jo heller ikke meget forstand på billeder

Det har jeg skam heller ikke, men det skal da ikke stoppe os fra, at blande
os lidt

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Holst

Dato : 12-04-05 17:11

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-04-05 17:20

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
>
> Medfølgende forklaring:
> Taget ved Avedøre-værket (Energi E2) under en lille forårs-gåtur med

Uden for emne

> Claus Petersen deltager med disse 3 billeder:
> http://claus.1go.dk/foraar/

1:Forår!
2:Forår, men problematisk kompos.
3:Uden for emne

> Thomas Sass Pedersen deltager med disse 3 billeder:
> http://home6.inet.tele.dk/sass/konkurrence/konkurrence.htm

Uden for emne for andre end ornitologer

> Kenneth K. deltager med disse 3 billeder:
> http://www.pinx.dk/fotokonkurrence/

Kun påskeliljerne er inden for emnet og kompos. er problematisk

> Ove Kjeldgaard deltager med et enkelt billede:
> http://hiker.dk/dk_fritid_foto/ok000049.jpg

Uskarpt og mælkebøtter kan ses hele sommeren

Min klare vinder: CP´s udsprungne blade
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (febr.2005) design og nye billeder på:

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 12-04-05 17:56

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> wrote:

>Uskarpt og mælkebøtter kan ses hele sommeren

Er billedet så uskarpt at du ikke kan se forskel på en mælkebøtte og en følfod?

Lidt mere info:
http://linnaeus.nrm.se/flora/di/astera/tussi/tussfar.html
http://www.natur-og-ungdom.dk/foraar/art_folfod.asp

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-04-05 18:09

Ove Kjeldgaard wrote:

> Er billedet så uskarpt at du ikke kan se forskel på en mælkebøtte og en følfod?

Beklager

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 12-04-05 20:52

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> wrote:

>Beklager

Tilgivet

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-04-05 01:58

> [...]
>
> Medfølgende forklaring:
> Taget ved Avedøre-værket (Energi E2) under en lille forårs-gåtur med

Jeg kan godt se, at du har fat i noget der med de stramme perspektivlinier i
billedet.
Desværre ødelægger bygningerne til højre billedet for mig.
Prøv at beskære dem væk og opgiv den centrerede komposition.

Det største problem jeg imidlertid har med billedet er, at det ikke rammer
emnet ret godt.
Det er svært at se, emnet i billedet.
Men point for ideen med den stramme komposition.

> Claus Petersen deltager med disse 3 billeder:
> http://claus.1go.dk/foraar/
>
> Forklaringer er vedlagt billederne

Billede 1: Nydeligt billede af en kvist med fuld forårsaktivitet. fin bokeh,
og emnet ramt lige på og hårdt.

Billede 2: Masser af krokuser og og forårssol. dog roder billedet voldsomt i
toppen. Jeg ville ha beskåret ned til under grenene. Må den måde reduceret
indtrykket af den grå bygning også.

billede 3: Hyggelig fætter dér i den lave sol.
Men det kunne såmænd være både forår,sommer eller efterår!

> Thomas Sass Pedersen deltager med disse 3 billeder:
> http://home6.inet.tele.dk/sass/konkurrence/konkurrence.htm
>
> Forklaringer er vedlagt billederne

Billede 1: Fantastisk billede af en Dværgryle. Jeg er meget begejstret for
den, især fordi vandet endnu ikke har sluppet næbbet helt. Lækkert fanget -
Men billedet kunne være taget både forår og efterår ved saltsøen, såe......
men lækkert billede, jeg gerne ville ha taget.

Billede 2: Hyggelig situation ogt udmærket billede, men forår? Nej ikke
rigtigt!

Billede 3: Her har vi sq forår, så det vil noget!
Dansende traner kan kun betyde een ting: Forår ved Hornborga Sjön.
Fuglene har en fed positur, kun ødelægges billedet lidt af den skarpe
bagfjedring på en halv skjult trane til højre. mon ikke den kunne clones
væk?

> Kenneth K. deltager med disse 3 billeder:
> http://www.pinx.dk/fotokonkurrence/
>
> Forklaringer er vedlagt billederne
Billede 1: I al sin enkelhed et dejligt billede fuld af ro og stemning.
Jeg har dog lidt svært ved at koble emnet forår sammen med billedet uden at
det klinger hult i forhold til de billeder jeg har afvist pga. utydelighed i
forhold til emnet.
Men jeg er vild med billedet.

Billede 2: Påskeliljen er simpelthen indbegrebet af forår.
billedet er godt, men jeg kunne nu godt ha tænkt mig, at billedet var skudt
på F:/4,0 i stedet for F:/ 10
Jeg synes, træerne roder for meget i baggrunden med de mange nøgne grene.
Jeg kan til gengæld godt lide, at himlen med de flotte skyer er med.

Billed 3: Meget flot billede af lystfiskeren. Det er dog ikke helt på højde
med det tidligere viste af samme fyr i gruppen. Jeg mangler bare
forbindelsen til emnet ....

> Ove Kjeldgaard deltager med et enkelt billede:
> [...]
Følfoden er absolut en forårsbudbringer, og billedet er deadon på emnet.
Jeg havde dog gerne set dig helt ned i græsset for at isolere blomsten fra
rodet, den står i.
Eller at du i det mindste havde fjernet de værste græsstrå. Billedet er
rodet, og opmærksomheden trækkes væk fra blomsten.

Jeg er nu kommet i den situation, at jeg skal vælge et. Hmmmmm, Thomas'
Dværgryle er hamrende flot, og det var sq nemt at tage slikket med ned til
ham i weekenden, hvor vi alligevel skal ses. Men det går ikke - Billedet
havner sq uden for emnet, desværre, for jeg er vild med det.

Jamen tranerne så da? Nope, De dansende traner er flotte,men der er lidt for
mange tranerøve med til, at det scorer toppoint.

Så er der Kenneths bænk og affaldsspand. Jeg er helt vild med det billede.
Der er bare en dejlig ro over det billede.
men er der forår nok i billedet til, at jeg kan præmiere det?
Manden er virkelig splittet her.
Jeg bilder mig ind, at jeg kan ane knopper på grenen til højre og dermed kan
klemme det indenfor emnet, meeen ahhhggg ....

Så er der CP's kvist med friske skud.
Solidt håndværk, dejlige detaljer, lækker bokeh, lækkert lys, absolut
indenfor emnet.

Det må blive det! Billedet er godt, lydefrit og så helt på emnet, at jeg
ikke kan komme udenom det.
Bænken må så blive en close toer med Thomas' dværgryle lige i hælene.

Claus Petersen!
Du er en vinder.
Mail mig med din adresse og ønsker til slikket.
Du kan vælge mellem Skumbananer, P-tærter, skumfiduser(tørskum), blød toffee
med lys chokolade og crisp, saltos (pariserlinser) og mørk chokoladekaramel
(choko-toffee med mørk chokolade)
Du kan vælge to slags. Du får et kg af hver i bøtte. du kan også vælge 2 kg
af en slags.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-05 07:20

> [...]
> chokoladekaramel
> (choko-toffee med mørk chokolade)
> Du kan vælge to slags. Du får et kg af hver i bøtte. du kan også vælge 2

Jeg takker og bukker. Og tak for din fine måde at bedømme billeder på. Det
skal jo gerne være, så man får lyst til at blive bedre, i stedet for at
drøne over i dk.marked.privat.foto og sælge alt udstyret, og så ellers kaste
sig over norsk hønsestrikning i stedet. Det er et flot og uselvisk
initiativ, du har taget med konkurrencen.

Jeg har sendt dig min adresse osv.

Mvh
Claus