Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En and i flugt
Fra : Thomas

Dato : 10-04-05 08:52

Hej alle,

Jeg er ikke den store fuglefotograf - men har på det seneste forsøgt mig med
fugle i flugt. Efter en del forsøg med forskellige indstillinger har jeg
fundet frem til at fokusering på nærmeste objekt virker ganske fornuftigt.

Denne and er fotograferet med 1/200 s. F8 og håndholdt.

http://www.tschmidt.dk/temp/_DSC1873_4.jpg

Billedet er beskåret lidt for at fjerne vingspidserne fra den hun, der blev
jagtet. Herudover har billedet fået en smule USM.

Hvad kan jeg gøre for at forbedre teknikken yderligere?

Thomas

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-04-05 12:06

"Thomas" <tsFJERN@tschmidt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blev jagtet. Herudover har billedet fået en smule USM.
>
> Hvad kan jeg gøre for at forbedre teknikken yderligere?

++++++++++++++++++++++

Hej Thomas.

Det er et meget godt billede, men det virker som om at anden er sat ind på
en anden baggrund, hvis du forstår, altså det virker som en manipulation.
Hvilken udstyr har du brugt?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Thomas

Dato : 10-04-05 12:29

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> en anden baggrund, hvis du forstår, altså det virker som en manipulation.

Hej Jørgen

Den er skam rigtig nok. Den originale NEF-fil afviger ikke meget fra denne
jpg-udgave.

Billedet er tager med et Nikon D70 og et 70-300 mm G objektiv.

Thomas

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-04-05 12:39

> Det er et meget godt billede, men det virker som om at anden er sat ind på
> en anden baggrund, hvis du forstår, altså det virker som en manipulation.

Det der nok fordi Thomas har fulgt fuglen med en drejende bevægelse. Jeg
synes det er flot fanget, og baggrunden er helt fin. Da jeg selv bruger
kamera med film, tror jeg ikke på at alle manipulerer billeder, og skaber en
kunstig "virkelighed"

Bo //

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-04-05 15:24

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

[KLIP]
> Da jeg selv bruger kamera med film, tror jeg ikke på at alle manipulerer
> billeder, og skaber en kunstig "virkelighed"
>
> Bo //
++++++++++++++++++

Hej.

Nej, det tror jeg heller ikke, men det så bare sådan ud, men helt sikkert
det er godt fanget.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-04-05 16:16

Thomas wrote:

> [...]
> der blev jagtet. Herudover har billedet fået en smule USM.
>
> Hvad kan jeg gøre for at forbedre teknikken yderligere?

Det ved jeg ikke, men jeg ved, at jeg godt kan lide at du ikke har brugt
kortere lukketid end at der er lidt bevægelsesuskarphed ved vingerne.

Jeg kan huske, at jeg engang tog nogle blitzbilleder af nogle fugle i en
voiliere, og da blitzen eftertrykkeligt frøs bevægelserne, fik man nogle
sjove, men, synes jeg, 'unaturlige' billeder. Så en smule
bevægelsesuskarphed er ikke at foragte.

vh
Jan

--