Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb i tyskland
Fra : news.sunsite.dk

Dato : 09-04-05 23:51

Hej gruppe,

Er der et godt sted at købe objektiver i Tyskland? Jeg skal have det sendt
dernedefra, og det drejer sig om nogle af de billige zoom objektiver fra
Canon (55-200, 75-300 etc.)

Er der noget jeg skal være opmærksom på? Hvad med garanti? Nogle problemer
med at det går i stykker i fragten?

Mvh

Thomas

Fra : Brian Lund

Dato : 10-04-05 04:03

> [...]
> Canon (55-200, 75-300 etc.)
>
> Er der noget jeg skal være opmærksom på? Hvad med garanti? Nogle problemer

Jeg bestilte i søndags et Canon EOS 300D og et 350D fra
http://www.technikdirekt.de - man kan betale med VISA kort, hvorfor jeg
valgte netop den butik, da der er nogle andre der havde mit 350D til
mindre...

De skulle dog have en scannet kopi af mit VISA-kort samt noget ID for at
bekræfte at det var mig (og fordi jeg handlede for et så stort beløb)... Hmm
lidt sært, men det er åbenbart meget normalt uden for vores grænser! - De
fik sendt EOS 300D afsted onsdag 06-04 og det var her i fredags 08-04 så
selvom det ikke var noget ekspress levering var pakken her rimeligt hurtigt!
Så nu mangler jeg bare mig eget 350D, som ikke var på lager...

Porto fra technikdirekt er 22 euro, og hvis de ikke har en vare på lager så
sender de a flere gange, men du skal kun betale for porto for den ene!

Brian

Fra : HKJ

Dato : 10-04-05 06:04

Brian Lund wrote:
> Porto fra technikdirekt er 22 euro, og hvis de ikke har en vare på lager så
> sender de a flere gange, men du skal kun betale for porto for den ene!

Det skal du ikke regne med. Jeg fik annuleret halvdelen af en (lille)
order, fordi varene ikke var på lager.
Slutresulatet blev to gange forsendelse på varer for under 2000 kr,
tilgengæld fik jeg så halvdelen af ordren 14 dage hurtigere. Jeg havde
foretrukket at vente lidt længere og få det hele samlet, men de spurgte
ikke.

Fra : ab

Dato : 10-04-05 07:42

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg har gode erfaringer med
http://www.directshopper.de/sigma-dc-4-5-6-55-200-c-af_idealo_p-aff7718,
der også ser ud til at være billig i dette tilfælde. - Super information og
forsendelsesudgifter på ? 12,- op til 30 KG - sender også delbestillinger
(hvis man ønsker det ) uden ekstra beregning.

Der er åbenbart en stor spredning på priserne - se evt. her:
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/285273.html

ab

Fra : Brian Lund

Dato : 10-04-05 13:27

> [...]
> tilgengæld fik jeg så halvdelen af ordren 14 dage hurtigere. Jeg havde
> foretrukket at vente lidt længere og få det hele samlet, men de spurgte

Hmm, nå... Men den første pakke har de altså sendt, og på kvitteringen stod
der kun de 666 euro som 300D koster, så jeg går ud fra at de kun forlanger
porto for den sidste! - Men nu har jeg så også haft kontakt med dem per
email fra starten af min ordre, og selv bedt om at få sendt á 2 gange, og de
skrev selv at den ene pakke ville blive sendt uden porto omkostninger!

Og så er de forresten hurtige til at svare på emails :)

Brian

Fra : michael bs

Dato : 10-04-05 10:00

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Så nu mangler jeg bare mig eget 350D, som ikke var på lager...

Irriterende ved technikdirekt.de at man ikke kan se om de har varerne på
lager.

mvh Michael

Fra : den ægte fotomand

Dato : 10-04-05 10:35

Irriterende ved technikdirekt.de at man ikke kan se om de har varerne på
> lager.
>
> mvh Michael

hvorfor så ikke ringe derned, man må da gå ud fra at deres lagersystem kan
sige det direkte, ved et opslag.

Mvh Per

Fra : Brian Lund

Dato : 10-04-05 13:24

> Irriterende ved technikdirekt.de at man ikke kan se om de har varerne på
> lager.

Enig, der er nogen småting der irriterer når man er vant til at handle med
danske (EDB) internetshops! :)

Brian