Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Og solen skinnede
Fra : Ole Larsen

Dato : 09-04-05 19:24

Så det var en fryd:

http://home.tiscali.dk/muggler/DSC_0004b-w.jpg

Værsgo´ at skyd.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (febr.2005) design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 09-04-05 19:33

On Sat, 09 Apr 2005 20:23:45 +0200, Ole Larsen wrote:

> Så det var en fryd:
>
> http://home.tiscali.dk/muggler/DSC_0004b-w.jpg
>
> Værsgo´ at skyd.

Burde du ikke have deltaget i stafetten med dette billede? At jeg så ikke
kan lide et i s/h er så noget andet, men jeg har jo heller ikke set det i
farver. Jeg synes at det mangler noget varme og stæmning.
--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Ole Larsen

Dato : 09-04-05 19:54

Jens Stadsgaard wrote:

> Burde du ikke have deltaget i stafetten med dette billede? At jeg så ikke
> kan lide et i s/h er så noget andet, men jeg har jo heller ikke set det i
> farver. Jeg synes at det mangler noget varme og stæmning.

Jeg ved ikke - har aldrig sat mig ind i reglerne og har kun fulgt med
sporadisk. Og det er emnemæssigt ikke et hit.

Af en eller anden grund lavede jeg det til s/h omgående. Jeg ved ikke -
måske er det noget med ens opvækst, oplæste historier og hørespil i
radioen/s-h-film og tv, at man er vænnet til selv at visualisere ud fra
det givne....Nej, der er mere i det...

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 09-04-05 20:01

On Sat, 09 Apr 2005 20:53:54 +0200, Ole Larsen wrote:

> Jeg ved ikke - har aldrig sat mig ind i reglerne og har kun fulgt med
> sporadisk. Og det er emnemæssigt ikke et hit.

Sådan har nogle det. Men her billede mener jeg sagtens kunne have været
med. Og ville have pyntet.

> [...]
> måske er det noget med ens opvækst, oplæste historier og hørespil i
> radioen/s-h-film og tv, at man er vænnet til selv at visualisere ud fra

Det vigtigste ved at tage billeder er IMHO at man selv kan lide det. Det
er selvfølgelig rart at andre også kan lide det, men ikke et must.

Fra : H Larsen

Dato : 09-04-05 19:39

> Værsgo´ at skyd.

Fint landskabsbillede med en ganske okay kontrast i sort/hvid-konverteringen og
efterfølgende toning.

Du går efter en grafisk virkning, men det lyse træ i venstre side, som står i
kontrast til det øvrige. Meget fint.

Desværre klipper du toppen af træet og inkluderer en elmast i baggrunden,
hvilket forurener billedet. Jeg tror, at du vil få et meget stærkere billede,
hvis du strammer din komposition noget mere op - hva' enten det sker gennem
søgeren eller ved lidt kloning i Photoshop.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jacob

Dato : 09-04-05 20:07

"H Larsen" <lemanshenrik@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
gennem
> søgeren eller ved lidt kloning i Photoshop.

Jeg kan ikke se hvordan en elmast fourener billedet. Jeg syntes det er et
fint billede.

Fra : Ole Larsen

Dato : 09-04-05 21:34

Jacob wrote:

> Jeg kan ikke se hvordan en elmast fourener billedet.

Jeg forstår godt, at den generer nogle - den skulle måske ikke være der
(men var det), omend den ikke generer mig
Jeg syntes det er et
> fint billede.

Tak for kommentaren

Fra : Ole Larsen

Dato : 09-04-05 21:32

H Larsen wrote:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Fint landskabsbillede med en ganske okay kontrast i sort/hvid-konverteringen og
> efterfølgende toning.

Der er ikke tonet, men måske gør omsætningen via channel mixer (er det
vist) noget

> [...]
> hvis du strammer din komposition noget mere op - hva' enten det sker gennem
> søgeren eller ved lidt kloning i Photoshop.

Ja, toppen af træet er en ting, der ærgrer bag efter. Elmasten, derimod,
generer ikke mig.
Tak for din kommentar

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-04-05 09:47

Ole Larsen wrote:
> Så det var en fryd:
>
> http://home.tiscali.dk/muggler/DSC_0004b-w.jpg
>
> Værsgo´ at skyd.

Jeg vil ikke kommentere det rent tekniske - det ser ud til at der er en
glimrende gråtoneskala, der kommer hele vejen rundt, men jeg har en
kommentar til kompositionen.
Den gren, der fra roden af birken bevæger sig venstre ud af billedet generer
mig. Derfor kunne jeg godt have fundet på at skære billedet, så venstre side
starter ved roden af birken, hvorved den altså placeres helt ude ved den ene
side. Alternativt (nu kan jeg jo sikke se, hvor langt stammen, der går mod
venstre ender, måske at trække birken længere ind mod midten.

Landskabsbilleder i SH er jeg generelt glad for - det har, som du skriver et
andet sted, nok noget med baggrunden at gøre. Jeg vil dog sige, at mit eget
avl på trods at en opvækst i velvia-colours faktisk hævder at de
skov/landskabsbilleder jeg har skrevet ud i længden siger dem mere end
farve-dittoerne.

Et stykke hen ad vejen er velvia-colours måske lidt lige som McDonalds -
umiddelbart letfordøjelige men ikke gode til at stille sulten i ret lang
tid. Der er fanden til forskel på at se et billede og lade sig imponere -
også det, at skulle se på det dag efter dag.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ole Larsen

Dato : 10-04-05 14:05

Jan Bøgh wrote:
> [...]
> side. Alternativt (nu kan jeg jo sikke se, hvor langt stammen, der går mod
> venstre ender, måske at trække birken længere ind mod midten.

Har prøvet som foreslået at beskære lige tv. og under hovedstammen, og
den bliver bestemt ikke ringere af det, nok bedre......f..., som man kan
overse ting.

> [...]
> avl på trods at en opvækst i velvia-colours faktisk hævder at de
> skov/landskabsbilleder jeg har skrevet ud i længden siger dem mere end

Tror jeg har nævnt det før: I "Illusionernes Bog", tror jeg den hedder,
af Paul Auster omtales i beg. hvorfor hovedpersonen er så optaget af
stumfilm. Bogen er yderst anbefalelsesværdig.

Tak for din omhyggelige kommentar.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-04-05 16:21

Ole Larsen wrote:

> Tror jeg har nævnt det før: I "Illusionernes Bog", tror jeg den
> hedder, af Paul Auster omtales i beg. hvorfor hovedpersonen er så
> optaget af stumfilm. Bogen er yderst anbefalelsesværdig.

Du /har/ nævnt det før, og den står på min liste over bøger, jeg vil læse.
Må jeg så til gengæld anbefale 'Det lyse kammer' af Roland Barthes, når vi
nu er i gang med de ikke tekniske fotobøger.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ole Larsen

Dato : 10-04-05 16:32

Jan Bøgh wrote:
'Det lyse kammer' af Roland Barthes, når vi
> nu er i gang med de ikke tekniske fotobøger.
Som røg på min liste........

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-04-05 10:04

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message
> Så det var en fryd:
>
> http://home.tiscali.dk/muggler/DSC_0004b-w.jpg

Fint motiv, med det døde afpillede træ, MEN: du skal tænke over at holde dit
motiv rent. Der står et stort mørkt nåletræ og tiltrækker opmærksomheden, og
der kommer nogel højspændings installationer og et hus eller en vej, og
laver rod i det. Det døde træ tror jeg er dit motiv, og så tag toppen med,
så der er en helhed i det.

Bo //

Fra : Ole Larsen

Dato : 10-04-05 14:10

Bo Bjerre wrote:
> [...]
> laver rod i det. Det døde træ tror jeg er dit motiv, og så tag toppen med,

Ja, toppen mangler desværre. Det mørke nåletræ er jeg glad for - det
balancerer imho. Trådene og huset, ja

Tak skal du have for din kommentar