Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mobil CF kortlæser med HD...?
Fra : Magnus

Dato : 09-04-05 13:47

Da jeg er meget på farten og fotografere så er mit 2GB CF kort for lille så
jeg overvejer at bruge ca. 3000,- på et 4 GB kort.

Men kan man få en lille kompakt mobil kortlæser som på ingen tid (eller
ihverfald hurtigt) kan tømme mit 2GB kort så det kan genbruges?

For 3000,- for et nyt kort er mange penge for et kort så hvis en mobil
HD-kortlæser var løsningen at have i lommen istedet for en alm. USB
kortlæser og en bærbar pc er jo ikke lige er til at stå med på et vilkårligt
gadehjørne?

Nogle der har nogle forlag/erfaringer til mit plads problem?

/Magnus

Fra : Peter Cardow

Dato : 09-04-05 14:23

Hej Magnus

se evt. her hvordan jeg har grebet pladsproblemet an.... der er selvfølgelig
mange andre
mulighedder (dyrer !)

http://www.cardow.dk/Mit_Foto_udstyr.htm

Hi
Peter

Fra : Magnus

Dato : 09-04-05 14:36

> se evt. her hvordan jeg har grebet pladsproblemet an.... der er
> selvfølgelig
> mange andre
> mulighedder (dyrer !)
>
> http://www.cardow.dk/Mit_Foto_udstyr.htm

Det var sådan noget jeg tænkte men hvor lang tid er den om at tømme et 2 GB
CF kort?
Er det det samme som i min bærbar pc med et PCMIA adaptor det gælder for mig
om hurtigt at få det tømt og komme videre med at fotografere.

/Magnus

Fra : Peter Cardow

Dato : 09-04-05 15:41

Jeg har ikke "timer" en tømning, men det går rimelig hurtigt nok mest
afhængig af CF kort hastighed.

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-05 15:42

On Sat, 9 Apr 2005 14:46:51 +0200, "Magnus" <arnason@email.dk> wrote:

> [...]
>gadehjørne?
>
>Nogle der har nogle forlag/erfaringer til mit plads problem?

Jeg har lige set at Amitech har en ny "dims", der ret effektivt vil
kunne løse det problem:

http://www.amitech.dk/includes/webprodukt/pctilbehoer/usb_Harddiske/travelDisk.asp

Det ser faktisk ret besnærende ud til prisen

/Alex

Fra : Jens Hansen

Dato : 15-04-05 15:08

Jeg har lige set at Amitech har en ny "dims", der ret effektivt vil
kunne løse det problem:

http://www.amitech.dk/includes/webprodukt/pctilbehoer/usb_Harddiske/travelDisk.asp

Efter jeg fandt ny link i nyhedsgrupper dkfritidfoto her i tråden, der
henviste til bl.a. Amitechs Travel Disk (se citat ovenfor), fandt jeg
produktet så attraktivt, at jeg besluttede at anskaffe deres 40 GB model til
1500 kr. Jeg havde godt nok ikke kunne finde nogle anmeldelser/omtaler af
produktet på nettet, men tænkte som så: Hvad kan dog gå galt? Der er jo blot
tale om en harddisk med nogle porte til hukommelseskort. En så enkel
teknologi bør da fungere uden problemer. Det var imidlertid langt fra
tilfældet.

Da jeg modtog produktet, ladede jeg det op og tændte for enheden, hvilket
medførte en fejlmelding INIT FAILED. Jeg slog op i den medfølgende manual og
konstatere, at man blot skulle formatere harddisken i enheden, hvis man var
så uheldig at få denne fejlmelding, hvilket jeg så gjorde, mens jeg
omhyggeligt fulgte anvisningerne i manualen. Jeg fik nu heller ikke længere
INIT FAILED, når jeg tændte for harddisken. Den fik jeg først, når jeg
prøvede at overføre billeder fra et hukommelseskort til harddisken. Så
dukkede INIT FAILED op igen. Jeg prøvede igen at formatere harddisken efter
forskrifterne i manualen. Jeg kunne jo være kommet til at lave en fejl
første gang, jeg formaterede harddisken. Men nej, jeg fik blot samme
resultat en gang til.

Jeg kontaktede så Amitechs support via e-mail og fik det "indsigtsfulde"
svar, at der var tale om en fejl, og jeg skulle returnere harddisken til
reparation/ombytning. Det gjorde jeg så, og da jeg så idag modtog den retur
efter reparationen optrådte præcis den samme fejl igen til trods for, at
Amitech havde forsikret mig om, de havde gennemtestet produktet efter
reparationen. Den præcise ordlyd fra deres mail var " Harddisken vil i alle
fald blive grundig tjekket for fejl inden vi returnerer den til dig".

Da jeg så skrev til Amitechs support omkring, at denne harddisk også havde
samme fejl, fik jeg følgende svar:

"Du har helt ret i at det ikke er godt nok. Vi har ombyttet din Travel disk,
da vi havde den herinde, men det viser sig desværre at der har indsneget sig
en fejl i den master vi producerer ud fra. Det gør at harddisken ikke er
formateret korrekt, og derfor kan den ikke initialiseres. Der er desværre
kun en ting at gøre, og det er at sende den til os igen, eller komme forbi
os med den. Vi bor i Lystrup v. Aarhus, så kan vi bytte den med det samme.
Vi har rettet problemet på vores master, og problemet vil ikke optræde igen.
Der er desværre ikke muligt at rette fejlen på anden måde...

Vi beklager meget de problemer det har givet for dig."

Så må den altså retur igen, så jeg ikke kan bruge den på den fototur, jeg
skal ud på nu på søndag. Ideen med indkøbet var jo at jeg gerne vil kunne
skyde rigtig mange billeder uden at købe mig fattig i hukommelseskort. Jeg
hæfter mig i særlig grad ved den kendsgerning, at de lovede mig, at
produktet, der blev returneret til mig, var grundigt tjekket for fejl. Hvis
det er tilfældet, burde de vel have opdaget, at denne enhed heller ikke
fungerede - især når der var tale om, at det var masteren, der var fejl på.

Jeg har forlangt at få pengene igen - om jeg har ret til det iflg.
købeloven, aner jeg ikke - men jeg har ærligt talt ikke lyst til at prøve
lykke for 3. gang med Amitech. Og min personlige konklusion er klar: Det var
første og sidste gang, jeg købte Amitech.

Jeg vil bestemt ikke udelukke, at andre kan have været heldigere end
undertegnede med deres køb hos Amitech. Det må endda da anses for
overvejende sandsynligt, da virksomhedens produkter ser ud til at sælge helt
pænt. Men når man snakker deres Travel Disk er der noget, der tyder på, at
de ikke har styr på kvalitetskontrollen - hvis der i det hele taget
foretages kvalitetskontrol hos Amitech - på dette produkt.

M.v.h.

Jens Hansen

Fra : H Larsen

Dato : 09-04-05 16:28

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev i en meddelelse

> Men kan man få en lille kompakt mobil kortlæser som på ingen tid (eller
> ihverfald hurtigt) kan tømme mit 2GB kort så det kan genbruges?

Du kan jo kigge på X-Drive eller nogen i den stil, hvor en kortlæser er bygget
sammen med en harddisk fra en bærbarcomputer og et batteri. Problemet med
X-Drive II er, at den ikke ligefrem er superhurtig til at kopiere fra kortet.
Læs test her:

http://www.akamera.dk/art.php?artikkelid=5798

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Morten Fuhlendorff N~

Dato : 09-04-05 20:18

Hey Magnus

Jeg har set denne på en fotomesse forleden
http://www.epson.dk/products/imaging/camera/photopcp2000/index.htm

Prisen skulle være omkring 3400,-

Den er fed...

// Morten

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-04-05 20:42

In article <4257ceb4$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, Magnus wrote:
> [...]
> gadehjørne?
>
> Nogle der har nogle forlag/erfaringer til mit plads problem?

Jeg har en billig Sitecom/Surecom 604 med 20GB harddisk. Kostede
af ny 1400 kr mener jeg. Og jeg skal have den byttet til en 30GB.

Den er ikke lynende hurtig. Jeg vil tro at 2GB tager ca. 20 minutter,
men det er Hi-Speed USB mod computeren.

Fra : SiGNOUT

Dato : 10-04-05 01:33

Jeg har en archos gmini 400, der er 20Gb harddisk og CF læser i. Den
tømmer mit 1gb lexar 80x kort på 4½-5 minutter.
Den kan bruges som MP3 spiller og den kan også spille divx, der er
lydoptager i den og der findes spil til den.
Jeg købte den naturligvis for at tømme mit kort i den og det er den
fabelagtig, og den er også ganske habil at have i lommen som MP3
afspiller i bussen. Den passer forresten glimrende i en loewepro rezo
20 taske :)

Fra : dav

Dato : 11-04-05 08:38

> [...]
> HD-kortlæser var løsningen at have i lommen istedet for en alm. USB
> kortlæser og en bærbar pc er jo ikke lige er til at stå med på et

Se også denne Flashtrax: http://cav.dk/sw4205.asp

Venligst,
Dav.

Fra : Morten Hessellund

Dato : 11-04-05 15:52

On Sat, 9 Apr 2005 14:46:51 +0200, "Magnus" <arnason@email.dk> wrote:

>Nogle der har nogle forlag/erfaringer til mit plads problem?

Jeg har fornylig testet Epson P-2000, og den er faktisk ret lækker.
Den har 40GB harddisk og en stor, god skærm, så du også kan se de
billeder, du har kopieret. Derudover kan den udover JPEG håndtere RAW.

Du kan også overveje Archos AV420, som ligeledes har CF-indgang. Den
er dog ikke så orienteret mod foto som Epson, men til gengæld er den
langt bedre til lyd og video, hvis du vil have den slags oven i
hatten.

Kig evt. på dvdpriser.dk for at finde dem.

Såfremt det kun drejer sig om backup af CF-kortet, og du er ligeglad
med, om enheden er forsynet med er skærm osv, er Epson og Archos nok
lidt for dyre alternativer.

/Morten

__________________________________
Morten Hessellund
http://foto.hesses.dk

Fra : Lars Månsson

Dato : 11-04-05 16:27

> [...]
> vilkårligt gadehjørne?
>
> Nogle der har nogle forlag/erfaringer til mit plads problem?

Hvad med en fra 3hdigital http://www.3hdigital.com/ det er nok noget
af det hurtigste som finnes på marked, jeg har en PD6A 6i1 men
PD7X 7i1 skulle være hurtigere

eller denne her Welland USB2.0 OTG 2.5'' External Enclosure ME-600

jeg har lige købt en Welland USB2.0 OTG 2.5'' External Enclosure ME940AO Mio
pocket uden HD, da jeg har en HD
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=135228 så må jeg prøve
om den er bedere

hilsen