Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Pixma ip4000 - uoriginale patroner
Fra : Peter Holm

Dato : 08-04-05 21:42

hej ng

jeg er ved at bestille et sæt uoriginale patroner til min Canon Pixma
ip4000.
Jeg handler ved nierle.com da jeg også skal ha fat i nogen tomme cds.
I printeren er der 2 forskellige sorte patroner, men umiddelbart er der på
Nierles side kun 1 sort patron der er beregnet for Pixma4000.
Der er en anden lille sort patron artikelnr. 9203 som passer til canon i865,
og den ligner meget den lille sorte patron der sidder i min Pima4000.
http://www.nierle1.com/s01.php?sid=PG001007549263279621339279621339&shopid=s01&cur=dkr&sp=dk&ag=1&os=1&br=1&pp=aa&bnr=9203
Er denne patron den anden sorte i min Pixma 4000?

Hvorfor er der egentlig 2 sorte patroner? (sorry, hvis det står på side 1 i
manualen - den har ikke været åbnet endnu)
Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 08-04-05 22:31

> Hvorfor er der egentlig 2 sorte patroner? (sorry, hvis det står på side 1
> manualen - den har ikke været åbnet endnu)

Du må ikke hænge mig op på det - men jeg tror at det er foto-sort... Den
store er til alm s/h udskrift, den anden bruges ved billeder... Det
forklarer også størrelsen.

/Kasper Hansen

Fra : KO

Dato : 08-04-05 23:03

> Du må ikke hænge mig op på det - men jeg tror at det er foto-sort... Den
> store er til alm s/h udskrift, den anden bruges ved billeder... Det
> forklarer også størrelsen.

Jeps. Det er korrekt

I865 bruger de samme som Pixma 4000

Hvis du har lyst har jeg patroner til din printer. Bor i Odense, hvis du vil
spare porto

Fra : Peter

Dato : 09-04-05 07:50

Hej.

Jeg ved at dette ikke var det du spurgte om, men jeg har altså ikke gode
erfaringer med uorginale patroner til min IP4000, bare så du er
advaret.......

Dem jeg køble var godtnok IKKE fra Nerle, så jeg kan ikke udtale mig om
deres patroner.

Jeg har haft købt nogle uorginale patroner ved et Dansk lavprisfirma og
nogle af dem viste sig i virkeligheden at være genopfyldte patroner, hvilket
sikkert ellers er ok, men på den ene var den orange lukke-vride-dims limet
så kraftigt fast så patronen flækkede i forsøget på at få dimsen af. (Og jeg
var ikke voldsom!)

Andre af dem var selve patronen uorginal plastic og de fungerede simpelthen
ikke ordenligt, de havde ikke ordenlig kontakt til printeren da de passede
dårligt i holderen/printerhovedet (de klikkede ikke ordenligt fast i
holderen).

Jeg klagede og fik tilsendt nogle andre patroner, af et andet fabrikat, og
de er til gengæld gode og af en (efter min vurdering) meget høj kvalitet.

Så hvis du kan finde nogle uorginale patroner af mærket OCEAN (en lyseblå
pakning), så bliver du nok ikke skuffet.

Men ellers vil jeg sige at jeg ikke har fundet lavprissider som sælger
patroner, hvor de reklamere med hvilket fabrikat de uorginale patroner er,
så jeg vil frem over holde mig til orginale Canon patroner, da jeg ikke
gider bøvlet mere for at spare lidt, kun hvis direkte jeg kan få oplyst at
der er tale om OCEAN vil jeg overveje det.

Min printer stoppede i dysserne pga. alt dette og det var ikke sjovt, da
almindelige og grovrensninger ikke hjalp, så jeg har måtte købe en
rensepatron, og kun den vej fik jeg til sidst liv i alle dysser igen.

Bare en advarsel.

Mvh.
Peter

Fra : Jesper

Dato : 09-04-05 09:31

www.trykspar.dk sælger Ocean patroner - og kun 20 kroner i porto

Fra : Peter

Dato : 09-04-05 10:53

Hej.

> www.trykspar.dk sælger Ocean patroner - og kun 20 kroner i porto

Precis,, jeg ville bare ikke gerne reklamere, hværken positivt eller
negativt, men det var også dem der havde de billige "skod" patroner jeg
omtalte tidligere, og jeg kan ikke se noget sted på deres side om det er det
ene eller det andet jeg får hvis jeg bestiller.....?!?
Derimod var deres service upåklagelig, da jeg klagede fik jeg bare nye
patroner (ocean) tilsendt uden problemer overhovedet.......perfekt !
Og klart nok, hvis de garantere at jeg udelukkende får Ocean fremover, så
vil jeg overveje det igen......
De koster jo trods alt kun ca. 1/3 af prisen i forhold til orginale Canon
patroner.....

Det er forresten også Trykspar der ha rensepatronen, og den fungere bare
fint, den har ihvertfald reddet min IP4000......

Mvh.
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 09-04-05 13:16

Peter wrote:
> [...]
>
> Det er forresten også Trykspar der ha rensepatronen, og den fungere
> bare fint, den har ihvertfald reddet min IP4000......

takker - jeg har bestilt hos nierle - mest fordi jeg skulle ha andre ting
der også.
Jeg må teste kvaliteten på egne prints, og se om jeg oplever det samme som
andre med kort levetid osv.

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 09-04-05 10:24

<klip>
> Men ellers vil jeg sige at jeg ikke har fundet lavprissider som sælger
> patroner, hvor de reklamere med hvilket fabrikat de uorginale patroner er,
> så jeg vil frem over holde mig til orginale Canon patroner, <klip>

Samme her, jeg havde bestilt 2 sæt patroner til min printer af et uoriginalt
fabrikat, blækkets farver ganske ok, men ikke helt i top og så blev de meget
hurtige tomme, hvorimod Canons der jo godt nok kostede lidt over det
dobbelte men de holder altså 3 gange så lang tid som de andre patroner og så
er farverne med Canon blæk på Canon papir helt fænomenale. det er bare
dejligt. Så fremover holder jeg mig også til canon, da jeg også opdagede at
det uoriginale blæk ikke er så godt til at rense dyserne som det originale
er.

Men vil man løbe risikoen så kan man da godt spare penge på uoriginalt blæk,
men man kan også komme galt afsted.

Mvh
Simon

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 09-04-05 18:29

Peter wrote:
> Hej.
>
> Jeg ved at dette ikke var det du spurgte om, men jeg har altså ikke
> gode erfaringer med uorginale patroner til min IP4000, bare så du er
> advaret.......

Det er helt korrekt at uorig. patroner kan give problemer. Jeg har købt
uorig. patroner som mindst er på højde eller bedre end dem fra Canon.
Købt her: http://tpi-danmark.dk
Koster 199 for et helt sæt til printeren. Og der er 100% garanti på patron
og printerhoveder. De leverer simpelthen nye printere, hvis der sker skade.
Det er 100% garanti og europæisk produktion. Det syntes jeg er helt vildt
fedt med denne garanti også.
De sælger også supergodt papir samme sted, også ret billigt.

Mvh Thomas

Fra : Peter

Dato : 10-04-05 09:30

Hej.

> Købt her: http://tpi-danmark.dk

Hvor på siden kommer man ind til patroner ??

Mvh.
Peter

Fra : Mads

Dato : 10-04-05 11:21

On Sun, 10 Apr 2005 10:29:48 +0200, "Peter" <p@tele.dk> wrote:

>Hvor på siden kommer man ind til patroner ??

Jeg er ikke imponeret over de oplysninger der gives om produkterne.
F.eks. "A4 printer, fotopapir og 5x blæk" til 1281,-

Hvilken printer? Mærke og model? Man køber da ikke en printer uden
at vide den slags. Ikke videre seriøs måde at køre forretning på.

mvh Mads

Fra : Ole Larsen

Dato : 10-04-05 14:12

Mads wrote:

> [...]
>
> Hvilken printer? Mærke og model? Man køber da ikke en printer uden
> at vide den slags. Ikke videre seriøs måde at køre forretning på.

Så se oplysningerne om det annoncerede kamera !

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (febr.2005) design og nye billeder på:

Fra : Brian Urth

Dato : 10-04-05 16:38

On Sun, 10 Apr 2005 12:20:49 +0200, Mads <DeathTo@llSpammers.com>
wrote:

> [...]
>
>Hvilken printer? Mærke og model? Man køber da ikke en printer uden
>at vide den slags. Ikke videre seriøs måde at køre forretning på.

Så ser du ikke særligt godt efter, da der står, at det er en Canon
pixma ip2000, der er med tilbuddet.

mvh
Brian Urth

Fra : Mads

Dato : 10-04-05 16:57

On Sun, 10 Apr 2005 17:38:29 +0200, Brian Urth <kvikky@besked.com>
wrote:

>Så ser du ikke særligt godt efter, da der står, at det er en Canon
>pixma ip2000, der er med tilbuddet.

Det står der intet om på deres "Produktside" hvor de forskellige
produkter er listet.

Ja, du har ret i at man kan finde oplysningerne ovre til venstre under
"FotoPrintSæt", men det skal man jo vide.
Når jeg handler i en webshop, så forventer jeg da virkelig at
oplysningerne står ved de enkelte produkter og at jeg ikke skal
sidde og selv surfe rundt for at finde dem et helt andet sted.

mvh Mads

Fra : Jesper

Dato : 11-04-05 23:11

"Mads" <DeathTo@llSpammers.com> skrev i en meddelelse

> Hvilken printer? Mærke og model? Man køber da ikke en printer uden
> at vide den slags. Ikke videre seriøs måde at køre forretning på.

Hjemmesiden er ikke den bedste, men der er uovertruffen service hvis man får
problemer. Villigheden til at hjælpe kender ingen grænser. Jeg har talt med
indehaveren over flere gange, og til sidst fandt vi ud af at der var fejl i
det papir jeg havde købt hos TPI. Jeg fik (selvfølgelig) papiret erstattet
+ jeg fik en bunke ekstra papir. Desuden fik jeg også nogle ekstra patroner
for ulejligheden.

Jeg er efterfølgende blevet ringet op fordi han ville høre om jeg var blevet
tilfreds med produkterne - og det er jeg. Papiret er billigt og rigtig godt.

Det er efterhånden en sjældenhed at der er god kundeservice her i landet.
Jeg blev i hvert fald positivt overrasket.

Jeg kan kraftigt anbefale at handle hos www.tpi-danmark.dk - selvom jeg ikke
får noget som helst ud af det...... udover at forretningen måske kan
overleve så jeg stadig kan handle der :)

/jesper

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 10-04-05 20:26

Peter wrote:
> Hej.

> Hvor på siden kommer man ind til patroner ??
>
> Mvh.
> Peter

Hej. Det er ikke på hjemmesiden endnu, de er ved at oprette 4 nye
hjemmesider med forskellige produkter, bla dette blæk. Mail dertil, jeg
syntes også hjemmesiden er dårlig, men de patroner jeg har fået er kvalitet.
Også papiret.

/ Thomas

Fra : Johnny B 2000

Dato : 09-04-05 14:16

jeg har lige fået 2 sæt patroner ( mrk. spectrum ) ind af døren fra MCS-data
og jeg havde hørt at de skulle være fine, men min egen erfaring med disse er
ikke så fine, når "dimsen rives af vælte det ud med blæk, så deres patroner
er ikke af samme kvalitet som canons egne.

hvor kan canon patroner købes billigst ?

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Peter

Dato : 09-04-05 15:19

Hej.

> hvor kan canon patroner købes billigst ?

Jeg ved ikke om det kan gøres billigere, men på edbpriser.dk kan man søge på
forbrugsstoffer og finde Canon orginale patroner til omkring 65.-

Mvh.
Peter

Fra : Johnny B 2000

Dato : 09-04-05 15:47

tak for info ... Peter

Fra : Thomas

Dato : 09-04-05 16:49

Hej

Jrg har kigget ved www.tjdata.dk i Odense.
De har patroner til 38,- men der står ikke om de originale.
Bestiller en IP4000 i næste uge. Har læst hvad jeg kunne finde i diverse
nyhedsgrupper og på EDBpriser, og der er anmeldelserne kanon.
Tror ikke jeg kan gå helt galt i byen med sådan en. Tror nu nok jeg holder
mig til originale patroner. Har samme erfaring med den HP920C jeg har nu.
Den kører perfekt men er alt for dyr i originale patroner. Selv ved inkclub.

Thomas

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-04-05 18:09

Thomas wrote:
> Jrg har kigget ved www.tjdata.dk i Odense.
> De har patroner til 38,- men der står ikke om de originale.

Jeg kiggede lige på linket - der står "komp/genf" på hovedmenuen - så man må
gå ud fra, at de er ikke-originale - og måske enda genfyldte ?

Og så er de rimeligt dyre.

www.printmore.dk har nye kompatible patroner til en ok pris - og kvaliteten
er ok - jeg har brugt dem tidligere i flere år til min Canon i850 uden
problemer - og med fint resultat.

Jeg har nu skiftet til en ip4000 - men er "kun" ved første hold patroner -
og det er de originale, der fulgte med - men når jeg skal have nye, så
bliver det fra Printmore igen (har bestilt et lille lager )

Eller er der flere, der har nævnt http://www.mcs-data.dk/ - det er samme
pris som Printmore for de små farvepatroner (25 kr) som Printmore - men lidt
billigere for den store sorte (30 kr mod 36 hos Printmore) - men jeg er godt
tilfreds med dem fra Printmore, så dem har jeg tænkt mig at fortsætte med.

Der er også et par firmaer i England, der gerne sender til Danmark - og de
er endnu billigere, hvis man køber en større portion, så fortjenesten ikke
drukner i ekstra porto.....

Jan

> patroner. Selv ved inkclub.

Nu er Inkclub så heller ikke de billigste

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Peter

Dato : 09-04-05 18:10

Hej.

Du har ret, printeren er rigtig god, jeg har intet at udsætte på den......
Det er udelukkende kvaliteten af visse uorginale patroner der er dårlig, og
det har Canon selvfølgelig intet ansvar for....
Med orginale patroner er der ingen problemer med printeren. !
Jeg er ihvertfald meget glad for min Canon IP4000......

Pris/kvalitet fåes sikkert ikke bedre.

Mvh.
Peter

Fra : Per Krabbe

Dato : 09-04-05 14:48

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er denne patron den anden sorte i min Pixma 4000?

Jeg ville tænke mig godt om før jeg købte uorginale - (igen)

Jeg sidder med problemet at jeg har købt uorginale - men det ser ud til at
give problemer. Jeg får striber i teksten som om der er mangel på farve og
efter et par udskrifter er der ingen farve.

Patronerne er købt hos en dansk udbyder af patroner.

pkc

Fra : Peter

Dato : 09-04-05 15:18

Hej.

Det er temmelig sikkert samme problemer jeg også havde med nogle par af mine
patroner, de havde ikke ordenlig kontakt i bunden af patronen, da de enten:
1. Var af en uorginal ringe kvalitet og ikke passede ordenligt i holderen.
2. Var genopfyldte, og den lille kontaktpude i bunden af patronen var
skubbet lidt for langt op.

Jeg har oplevet begge dele !!

Mvh.
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-05 06:31

On Sat, 9 Apr 2005 16:17:44 +0200, "Peter" <p@tele.dk> wrote:

> [...]
>1. Var af en uorginal ringe kvalitet og ikke passede ordenligt i holderen.
>2. Var genopfyldte, og den lille kontaktpude i bunden af patronen var

jeg har lige genbestilt fra printerpatroner.dk.
Den første sending uorginale patroner har jeg ikke haft noget at
udsætte på. Heller ikke prisen: 27,- kr.

/klaus